< Tilbake til oversikten

Kjenner dere forbrenningen?

Carisma sa for siden:

Tar du magnesium? Endel får hjertebank/flimmerfølelse av for lite magnesium.

Photobscura sa for siden:

Sånn hjertebank, puls i ørene etc får jeg i perioder med veldig lite karbohydrater. Det går over av seg selv, men jeg tar ekstra magnesium en periode, for det er jo en smule ubehagelig.
Når man er ganske fersk på ketogent kosthold, så kvitter kroppen seg med mye vann, man blir tørst, og drikker følgelig mye vann. Når vannet forsvinner, og man fyller på, så skyller man gjerne med en del mineraler, og da kan det være greit å fylle på med magnesium-tabletter. Bruk ellers gjerne hav- eller maldonsalt, drikk farris etc.

Ellers kjenner jeg igjen den følelsen av forbrenning. Husker det fra da jeg kom i ketose for tre år siden, at det nærmest "putret" i kroppen :p, i tillegg til at det skylte varme bølger gjennom meg. Sær følelse! Men jeg vente meg fort til det, og merker ikke noe av det lenger.

babydoll sa for siden:

Kjenner ingenting egentlig! Nå forbrenner jeg ikke særlig fort heller, går ned under en halvkilo i uka.

Det er MULIG jeg avgir mer varme, men jeg har alltid avgitt myye varme, så merker som sagt ingen forskjell.

sistegang sa for siden:

Godt med info. Jeg har vært bekymra og lurt på om jeg fikk hetetokter 6 år etter at det var slutt på mensen. Var klar til å skaffe meg en legetime. Tenkte at nå var det alvorlig feil med hormonene i kroppen.

rut311 sa for siden:

Jeg er i ketose, og jeg vet når kroppen forbrenner mest. Da svetter jeg, og er klam i hendene, selv bare ved å sitte i sofaen. Synes d er deilig med varme jeg. Fryser som regel stort sett, pga lavt stoffskifte.
Det er enkelte matvarer som kan få kroppen til å forbrenne. Avokado f.eks, liker kroppen min.

Nerthus sa for siden:

Jeg blir glovarm i kroppen - synes det er ubehagelig å være borti huden min... er sånn først på formiddag til før jobbslutt, så kommer det igjen når jeg legger meg... HOT HOT HOT! ;) Deilig følelse fordi jeg VET jeg nå forbrenner fett...

En ting til - jeg pleide å ha normaltemperatur på maks 36.5 grader - ofte mindre. NÅ derimot - ligger jeg på 37 blank - og det etter bare ett år på lavkarbo! Wohoooo!

MaLyng sa for siden:

Vel...jeg merker ikke så mye til at kroppstemperaturen min har blitt høyere...har alltid vært en frysepinn! :D
Men jeg kjenner at det rumler ekstra i magen når jeg har spist :) Høres ut som om en hel fabrikk er i gang! :D

Fofa sa for siden:

Ah..sånn har jeg det og...det rumler temmelig høylytt her i gården:o

Kanutten sa for siden:

Jeg har også økt kroppstempen på lavkarbo. Det har bare ført til at jeg fryser lettere. :o Eller hvordan forklare det.. Før brukte jeg alltid lite klær, var ALLTID varm i kroppen, og gikk barbeint så mye jeg kunne. Jeg er varm i kroppen nå også, men på en annen måte. Mer sånn febervarm?? Dvs at jeg fryser lett.. Sambo påstår at jeg har feber omtrent hver kveld vi legger oss. Men hvis det er forbrenningsmotoren som er i sving skal jeg tåle det!!

Rin sa for siden:

Akkurat sånn har jeg det også, inkludert feberpåstander fra kjæresten. :p Kroppen er varm, men jeg fryser jo fordi omverdenen plutselig er veldig kjølig i forhold til meg. Det har blitt investert i mye tjukke sokker og ullstrømper i år... men jeg er nå ennå der at jeg synes det er litt moro å få bruke sånne plagg uten å stryke med av svett varme, hehe. Aldri i livet om jeg ville påført meg selv leggvarmere da jeg var tjue kilo tyngre.

Kanutten sa for siden:

Jeg har måttet begynne sokker i småskoa ute for ikke fryse på føttene! :eek: Til og med INNE er jeg begynt å bruke sokker! MEN er ketosen som har skylda, ja da går det sååå bra. :D

Fjasnissen sa for siden:

Eeeeeeller er det fordi det har blitt kaldere ute? ;)

Kanutten sa for siden:

Nope, jeg har tidligere stort sett alltid gått uten sokker. :ja: Fått mye kjeft for det. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.