Jeg holder på å forandre kostholdet til sønnen min til ett kosthold uten gluten, meieri produkter, kunstig søtning og e-stoffer. Blir jo litt lavkarbo, og siden jeg har noen kilo jeg vil ned, så blir det lavkarbo her i huset.
Sliter litt med å finne alternativer til vann til han.(går i vann i hverdagen, men kjekt med kos i helgene:)) Han drikker ikke kakao, skal ikke være med kunstig søtning/ E-stoffer etc.. Etter å ha speidet hyllene i butikken, finner jeg da ingenting. :(:(
Er det noen som kan ha oppskrifter på saft eller lignende som er søtet med sukrin?
Tenkte jeg kunne lage saft selv, men dette har jeg aldri gjort før, så litt grønn på dette :D:D
Ja, prøvde meg på farris med litt juice i, men det falt ikke i smak :P hehe.. Kresen gutt på frede her :p
Og sitron skal han ikke ha :( Vanskelig dette her..
Får prøve å blande litt mer juice, for så å tynne den ut mer og mer kanksje ;) Nå er jo den fantastiske hardanger eplejuicen i butikkene og.. sikkert digg med farris oppi ;) :) (selv om en egentlig ikke skla drikke juice:p)
Hva med å legge fruktskiver i vann ei stund, og så ta dem ut? Melon, mango, jordbær etc.
Evt. lage is-te. fra bunnen av. Det kan du jo søte som du vil.
jeg har laga saft av det meste av bær egentlig. Fryser det i isterningposer og har oppi noen i glasset når jeg vil ha noe anderledes. Jeg har brukt sukrin eller stevia, og smakt på det til det var ok!
Hva med noe smoothie-aktig?
F.eks. bringerbær/jordbær eller andre bær/frukt + litt vann og kanskje en eggeplomme eller to (såsant han tåler egg, da). Eggeplommene smaker ingenting, de gir bare litt ekstra fylde og MASSE bra næringsstoffer. Om det ikke er søtt nok for ham i "overgangsfasen", kan du sikker søte med litt sukrin i tillegg:)
Takk for tips ;) Smoothie tenkte vi at vi skal prøve oss på ja ;) Veldig godt det ;)
Men noen som har oppskrift på saft? Sånn ca mengder?? :):)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.