Nerthus sa for siden:
har nemlig ingen signal inn på Tv'n og såvidt jeg husker har ikke Photo TV i det hele tatt ;) Uvant, litt deilig - litt abstinens - men regner med å overleve kvelden ler !
Nerthus sa for siden:
har nemlig ingen signal inn på Tv'n og såvidt jeg husker har ikke Photo TV i det hele tatt ;) Uvant, litt deilig - litt abstinens - men regner med å overleve kvelden ler !
Photobscura sa for siden:
Haha, ok! Det stemmer det! Jeg har ikke hatt tv på et halvt år, og før det så jeg aldri på den, så jeg ga den bort da jeg flytta i februar. Deilig! Har ikke savna tv-en et sekund :D
Nerthus sa for siden:
Levde et halvt år uten da jeg flyttet hjemmefra i en alder av 18. Farmor syns så synd på meg så hun tok meg med til elektrobutikken og kjøpte en til meg selv om jeg protesterte høylydt... jeg og bikkja hadde det glimrende på hybel sammen med radioen! ;)
I dag får jeg ALDRI sambon til å gå med på å ikke ha tv - og jeg vet av erfaring at jeg ikke klarer å la være å se på når han ser på - jeg vil jo gjerne være i samme rommet noen timer hver kveld også hehe... vi får se om jeg skal innrede et rom for Nerthus hvor jeg kan høre på radio og kulern. Heldigvis har jeg en laaaang vinter med masse tid man kan gjøre sånt!
Jeg så ikke så mye på tv før heller, og var gjerne uten tv i år av gangen, men det hendte jeg bare fikk en gammel tv av noen, og jeg har i grunn aldri takket nei til noe gratis :p. Men nå skal jeg ikke ha tv igjen selv om noen byr meg!
Men da jeg ble sammen med eksen min så eskalerte tv-tittinga, for han var tv-slave av stor skala, og måtte ha på tv-en da vi spiste middag, tok morgenkaffen, eller generelt bare i bakgrunnen bare ... fordi. Så fort det ble slutt så gikk tv-frekvensen i bratt kurve nedover, og jeg fant meg selv med fjernkontrollen i hånda typ to ganger i uka, for å se Lydverket eller Nytt på Nytt, og ettersom det legges ut på nett-tv, så var det liksom ikke noen vits. Men det var et sant helvete å bli kvitt tv-lisensen. Hvem er det som ikke har tv, liksom? De bare lo av meg, og jeg måtte få en økonomisk rådgiver på Nav til å sende dem brev før lisensen ble fjernet :p.
Jorkla sa for siden:
:eek: dævver
Av hva da?
Nerthus sa for siden:
haha ikke sant! her går det også i tv under middagen - så vurderer å tvinge fram at man spiser vi ved spisebordet - UTEN tv... synes det er mest hyggelig. Tv er greit - samtidig kan tv være veeeldig asosialt selv om man sitter i samme rommet :)
Jorkla sa for siden:
av tanken på å være tv-fri.. Skulle ønske jeg også klarte det
LenaBeatrice sa for siden:
Ikke noe problem det, har jo data og web-tv vettu :p
RaoulDuke sa for siden:
Jupp, har ikke hatt tv på 5 år nå, men det blir såpass mye serier og filmer fra nettet at jeg sikkert bruker like mye tid på å glane som da jeg hadde tv :p
Åh, men det er deilig :). Jeg vokste opp med tre kanaler; NRK og svensk tv2 og kanal1, og sendingene begynte gjerne ikke før sent på dagen, og man måtte velge om man skulle se barne-tv på norsk eller svensk tv, ettersom det gikk til stort sett samme tid, så jeg tror ikke jeg fikk grunnlagt noe særlig til tv-kultur, egentlig.
Gikk litt banan da jeg var seksten og flytta på hybel, og for første gang fikk kabel-tv, men det gikk fort over.
Ikke kan jeg fordra reality-tv, ikke liker jeg 90% av alle sit coms som blir sendt, interiørprogrammer og sånne ting får jeg mark av etc. Nyheter får jeg med meg på nettet, og majoriteten av de programmene jeg liker går på NRK, og de kan jeg se noen timer etter de er sendt på nett-tv. Så greit atte :).
Men med det sagt, jeg har en laptop jeg bevisst kjøpte med 17,5", og det er fordi jeg elsker å se film. Men det er virkelig en befrielse å kunne trykke på pauseknappen, eller selv styre når jeg vil se hva :). Jeg har alt for mye rastløshet i meg til å sette meg foran tv-en og bli passivt underholdt, da finner jeg meg selv som regel sittende og pille på noe annet.
senorita sa for siden:
jeg ser aldri på tv.. men har 3 tver i hus, hehe.. bruker den kun til å se film på.. men har en samboer som ser litt på TV... til gjengjeld er jeg mer dataslave.. :P vet ikke om det er noe bedre..
Nerthus sa for siden:
Vel - man har ihvertfall muligheten for toveis-kommunikasjon da! Samboeren min synes nok jeg kommenterer Tv-programmene litt vel ofte og litt vel høylydt av og til! ler
senorita sa for siden:
Ja samme med min.. jeg kommenterer og prater og han prøver å konsentrere seg.. hihi :p
Nerthus sa for siden:
ler - jeg VISSTE det ikke bare var jeg som hadde det slik! Driver jo stakkars sambon min til vanvidd av og til - tenk deg bare hvordan det var når KJ var med i debatt på FREDAG... han fikk jo ikke høre halvparten fordi jeg skravla så fælt!! :D
Rin sa for siden:
Hehe. Siden jeg flytta inn i denne leiligheten i fjor har jeg hatt tv-kabel, siden det var innebygget i husleien uansett. Jeg har ikke sett på TV mer enn én gang iløpet av den tiden. Før jeg flyttet hit var jeg 100% TV-løs i snaue ti år. Har rett og slett litt problemer med å sette meg inn i at andre opplever det som et behov - det at jeg har et fancy tv-apparat er kun en konsekvens av spillkonsollene mine. :p
senorita sa for siden:
JA jeg skjønner ikke dem som er hekta på tvserier og er krise om dem ikke får sett det.. hehe.. er det så viktig kan man vel kjøpe serien på samleboks :P
Kanutten sa for siden:
:ja: Samme her! Jeg tror jeg ser tv maks 10 min i løpet av uka, hvis jeg i det hele tatt ser på tv..:rolleyes:
Carisma sa for siden:
En kamerat av meg var veldig motstander av TV. Gjorde et nummer av å sitte i andre enden av kollektivet han bodde i da de andre så tv-serier og sånt. Men så fikk han seg samboer og dermed kom det tv i hus. Det festlige er at nå er han tv-slaven og hun ser aldri på det lenger :lol:
Rin sa for siden:
Jeg er ikke motstander av TV! Det er bare... ikke et tema, for meg. Jeg forholder meg omtrent like aktivt til TV som til løvesafari - konsepter jeg kjenner til, men ikke oppsøker. :p
Carisma sa for siden:
Åh, jeg kan virkelig anbefale å oppsøke løvesafari! Uten noen sammenheng forøvrig! :D
lady jaja sa for siden:
Vi er på 5. året uten tv og savner det aldri. Som nevnt finnes mange programmer fra nrk på nett-tv.
Jeg er heller ikke mtostander av tv, det er mer snakk om en personlig preferanse.
Men jeg må jo si, det er litt gøy når folk er her for første gang, og dersom de ikke vet at jeg ikke har tv lenger, så hender det de kikker seg rundt, som om noe mangler, de klarer bare ikke å sette fingeren på akkurat hva :p.
katten sa for siden:
Skjønner hva du mener :D
Me har eigen tv-stue, og når folk kjem hit på besøk sit me i stua. Der er det kun radio, og ingen tv. Nokon blir liksom litt rastløse når dei ikkje finn noko å "henge" augun på. Andre syns det er flott me ikkje har tv i stua.
Værste eg veit, er å komme på besøk til nokon som har tv'n stående på, og ikkje gidd å slå den av, sjølv om det kjem besøk. Føler den tek då all oppmerksomheten. Og når ein går att, har ein kjensle av å berre vore der og sett på tv :(
Å, ja. Jeg vet. Jeg kjenner heldigvis få eller ingen som har tv-en på når de har besøk. Det er jo utrolig distraherende, og øynene trekker seg liksom mot bevegelsene på skjermen, enten man vil eller ikke ...
Heldigvis ser ikke foreldrene mine mye på tv heller. Der står radioen eller cd/platespiller på til nyhetene i halv sju-tida. Veldig behagelig!
babydoll sa for siden:
Jeg HAR en tv, men bruker den strengt tatt bare til å spille playstation på av og til, og se på DVD. Selv om jeg har kabel, synes jeg ALDRI det er no vettugt på den når jeg skrur på likevel.
For å si det sånn, så om lisensmannen banker på døra, GIR jeg han heller tven enn å betale lisens for at den støver ned. Da ser jeg heller på DVD på pcen :)
BitTorres sa for siden:
Uten tv. Grusom HORRIBEL tanke. Hvordan skulle jeg da få sett at Liverpool tar nytt gull :)????
Cherry sa for siden:
Hyyyyyl! Gi meg tv gange tusen før jeg noensinne hører på radio!!!:p Blir helt mos i hodet av radio etter å ha vokst opp med far og besteforeldre som BESTANDIG hadde radioen på, aldri av, aldri lavt, på HELE tiden. Grøss:o
Jøss! Jeg synes det er kjempekoselig, jeg! Starter selv dagen med P3, hører litt på Radiorakel utover dagen, etc. Men hører mest av alt på musikk, da.
Hjemme hos mamma og pappa går det i P1, elsker de popquizene til Finn Bjelke bl.a, for ikke å snakka om kuriøse distriktssendinger :p.
katten sa for siden:
Herreavdelingen :D Det er radioprogrammet sitt det. Og "Hallo i uken" den gangen Are Kalvø og co hadde det :D
Syns det er behagelig å ha radioen på i bakgrunnen av og til. Fin arbeidsmusikk når ein gjer ting som må gjerast :)
Traxior sa for siden:
Det bør ikke være noe problem, jeg har ikke hatt tv siden 2004, men problemet er at tv'en for min del ble byttet ut med pc'en...
Huldr sa for siden:
Amen!Jeg har levd uten tv i relativt lange perioder tidligere. Men jeg liker å ha tv, fordi jeg ikke er den som aktivt oppsøker tv-serier og sånt. Liker å se hva som kommer rekende på ei fjøl og om det er noe som gir meg noe der og da. Og det er faktisk litt koselig å ha tv'n som backup når man er alene og føler behov for litt underholdning. Men jeg er som regel veldig selektiv og slår av så fort det blir uinteressant.
Jeg hører ikke mye på radio, men i de periodene jeg ikke hadde tv ble det en del. Er ikke fan av å ha hverken radio eller tv stående på i bakgrunnen i lengre tid, egentlig, det blir støyete og slitsomt for meg. Men det er mange bra programmer jeg egentlig kunne tenkt meg å få med meg, så jeg har planer om å skaffe meg en bedre radio og bruke den litt mer. Jeg gleder meg til Herreavdelingen før jul, det er verdens herligste julestemningsprogram :love:
TrillTrall sa for siden:
Stort sett spiser Lille Gubben og jeg ved kjøkkenbordet og der er det ingen tv. Heldigvis. :) Her hjemme pleide ungene, før sommeren, å mase seg til å ha tv'n på mens vi spiste middag, men etter sommerferien har jeg satt foten ned og vi slår av tv'n mens vi spiser. Egentlig tror jeg ungene liker det for de sluttet temmelig raskt å mase om det også og jeg synes det er deilig - da kan vi sitte og prate og jeg får høre hva de har gjort på skolen og sånt.
TrillTrall sa for siden:
hehe Jeg kan ikke følge med på en eneste tv-serie for jeg er kronisk glemsk og etter en eller to episoder glemmer jeg å følge med videre. :p Husker X-faktor fordi Lille Gubben ser det og Skal vi danse fordi jeg synes det er moro og fordi jentungen ser på det. :)
TrillTrall sa for siden:
Vi hører aldri på radioen hjemme, men når vi er på hytta! Da er det utrolig koselig å ha på radioen når vi legger oss, ligge på armen under dyna og høre på radioen mens vi smådormer og kommenterer litt og slumrer. :) Eller om morran mens vi venter på at det skal bli så varmt fra vedovnen at vi orker å stå opp - det finnes knapt noe koseligere synes vi! :)
Kanutten sa for siden:
Ved å se denne tråden kom jeg på at jeg skulle jo se en ny episode av croccodille shoes!!! Jiiha!!
senorita sa for siden:
Gull?? HAHA :P Jaja det er jo bra du har tv så du får med deg hvor dårlig Liverpool har spilt da ;P
Nicpins sa for siden:
HAHA! :lol: Samme her. TV-fri i 4 år. Folk blir litt rare i trynet sitt første gang de kommer inn her ja. Akkurat som du sier, de ser at noe mangler men vet ikke riktig hva. :p
Iset sa for siden:
Pfft, man har da PVR og kan ta opp alt man vil og se det når man vil. :D
Jeg MÅ ha tv selv om jeg ser lite på det. Barna vil ha barne-tv og det får de absolutt se på, og det går ganske mange interessante barneprogrammer som barna har nytte av (Newton, feks). Men jeg setter det på opptak på PVRen så slipper vi å slave til tv-tidene, det gidder jeg virkelig ikke.
Carisma sa for siden:
Jeg trives ekstremt dårlig i eget selskap og MÅ ha lyd rundt meg! Blir gal av stillhet. Har alltid vært sånn: Musikk, radio, tv, lydbøker.... Gjerne minst to av delene samtidig.
Homer Simpson sa for siden:
Da må du nok se gamle sesonger på VHS
Og nå har jeg ikke internett heller, så bortsett fra mobilen min så er jeg totalt avsondret fra omverdenen :p. Takke gud for kafeer med gratis nett :D. (Eller, gratis og gratis, det er jo kjøpeplikt, da ...).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.