Leste bak pakken med sukkerfrie pastiller, og de innehold jo plenty med karber.
Inneholder de kunstige søtstoffene karber, eller er det noe annet rart de har oppi som gjør at innholdet av karber blir så høyt?
Er det ev. noen pastiller/tyggis som er ok når man har lavkarbofilosofi?
Håper noen som har kjennskap til dette, har lyst til å berike en fersking innen faget ;)
Hei, det er litt uenigheter om man skal spise sukkerfrie pastiller/ tyggis mens man er i ketose grunnet at det kan trigge søthungeren og stoppe opp vekttapet hos enkelte. Jeg tygger extra tyggegummi mens jeg er i ketose og det går helt fint for meg, vekta går nedover og jeg faller ikke ut av ketosen. Extra tyggisen har i følge pakken et høyt innhold av karbo, men mesteparten av disse karbene er sukkeralkoholer som hovedsaklig ikke tas opp i kroppen, Så når du regner ut karbene på et produkt, skal du alltid trekke fra sukkeralkoholer... Håper dette hjalp noe;)
De fleste tyggiser inneholder sukkeralkoholer som blir til sukker/oppfattes som sukker i kroppen!:eek:
Men du kan spise store IFA og Fribol- drops fra apoteket!:)
Ikke skyt budbringeren!;)
Det er det som står i boka og blir gjentatt til det kjedsommelige av de som er motstandere av kunstig søtning!
Har lånt bort boka mi, men xylitol er bra for tennene, men er ikke lavkarbo- søtstoff. Og det er xylitol i nesten all tyggis uten sukker! Så vidt jeg husker!
Og folk er forskjellige; dersom jeg tygger tyggis, tror kroppen min at det kommer mat og forbereder seg deretter. Når det da ikke kommer noe i magesekken, blir jeg utrolig sulten!:o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.