< Tilbake til oversikten

Gresskar hjelp

anirak sa for siden:

Halloween er her snart, jeg og kjæresten skal ha halloweenparty på lørdagen og tenker at vi skal skjære ut gresskar og ha det som pynt! Det er dumt å kaste alt "kjøttet" så vi tenkte at vi kunne lage noe mat med det! Er det noen som har litt forskjellige tips til hvordan jeg kan lage noe av innmaten, noe godt og noe som inneholder minst mulig karbohydrtater :)

Mammaannmari sa for siden:

Det er kjempegodt med gresskar suppe. Har ikke prøvd å lage det på lavkarbo. Så vet ikke hvor mye karber det inneholder:confused:

Bak gresskaret først i ovnen med litt fersk basilikum i olje. Setter extra go smak:) Så er det bare å koke det med løk/purreløk, buljong/fond, og det må litt fløte til:D Bruk stavmixern helt til slutt.

Super godt å riste gresskarfrø i panna med litt salt, og strø over suppa til servering.

Dette fikk jeg jammen lyst på selv. Mmmm kansje til helgen

Ferskenbeinet sa for siden:

Sjekk at gresskaret ditt er laget for å spise. Noen er kun til pynt og noen har blitt dyrket til å gro kjempefort kun for å tjene som lanterne...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.