< Tilbake til oversikten

Lavt fettinntak?

torgn sa for siden:

Har hatt en lengre periode hvor det har vært stillstand. Har prøvd å leve uten lightbrus, søtningsstoffer og andre "ulovlige" ting. Uten at dette satte igang noen store endringer. Jeg har derfor lurt på om det kan være fettinntaket som kan være litt lavt. Men uansett slik har dagen min sett ut idag. Riktignok har jeg nok 1,6 KH over anbefalt - men kan være i ketose langt over dette. Dessuten er nok "luksusen" jeg tillater meg til kvelds idag det som kanskje er mest "fy" idag, Det er ikke hverdagskosten. Men Mesteparten der er jo greit å spise. Unntaket er maisen, men maks 2 ts mais har jeg vondt for å tru skulle skape noen sterk furore 1 gang i uken.

Men mitt spørsmål er , er dette et lavt fettinntak?

Dagens næringsinntak. Fett: 118 KH: 21,6

Fett (gram)           KH

Frokost 2 egg
130 g bacon
15g smør
2 vitaminbjørner Fett: 52g KH:2g

Lunch 50g cashewnøtter
100 g Kjøttdeig
106 g skiveost kavli Fett:60g KH:8,6g

Middag ***************

Kvelds 2 stk Lavkarbo Pita
200g kyllingfilet
Salat (Gulost, Agurk, tomat, 2 ts Mais, løk) Fett: 6 KH:11

SUM 118 21,6

majalille sa for siden:

Kan du spise vitaminbjørner da? :confused:

torgn sa for siden:

Tja...husker jeg ikke feil, så står det i Boken - Slank med Ketolysekuren, at man kan ta multivitaminer ved siden av.

majalille sa for siden:

Jeg lurer på om det er "sukker" i vitaminbjørner iom at de er kunstig søtet? Jeg holdt meg unna de i ketosen jaffal. :)

Ang. fettinntaket så har jeg forstått det slik på andre her at hvis du er god og mett mellom måltidene får du i deg nok fett. Har du prøvd å regne ut fettinnholdet?

torgn sa for siden:

Fettinnhold som i antall gram...ja... Lørdagen var det f.eks. 118 gram . Det syntes jeg var mye . Men spørsmålet er om det er mye?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.