< Tilbake til oversikten

Spm om vektnedgang, mann

Heaven sa for siden:

Mannen min har også begynt på lavkarbo. De 2 første ukene har han gått ned 9 kg! Er dette normalt?

LenaBeatrice sa for siden:

Ja, det er normalt å rase mye ned i vekt de aller første ukene, typisk 1.-2. uken. Garantert mye vann i kroppen som renner av.
Vil tro at det går tregere om litt.

NB: det er også normalt å IKKE rase ned i vekt i starten....så tenk på dere som ikke gjør det :-)

Heaven sa for siden:

Takk for svar.. sånn vektnedgang KAN jo også være tegn på farlige greier såe.. fortsetter han nå så er det rett il lege, men jeg tror også det er lavkarboen. KJEMPEGØY!!!!!

senorita sa for siden:

Spørs vel hvor stor han var i utgangspunktet? Jo større, jo mer går jo man ned i gangen.. ?

Heaven sa for siden:

190 høy, 133 kg

LenaBeatrice sa for siden:

Jeg veide 135-140 da jeg begynte med lavkarbo....raste ned 10 kilo på ca 3 uker.

Lisbeth sa for siden:

Samboeren min er 193 cm høy og veide 120 kg når han startet på ketolysekuren, etter 14 dager veide han 111 kg, så det er helt normalt.. ihvertfall for menn ;)

Heaven sa for siden:

Skulle ønske jeg var mann.. stått stille siste ukene og det er såååååå kjipt! Særlig når han formelig raser ned i vekt!

RaoulDuke sa for siden:

Er nok mye vann. -9kg på 14 dager tilsvarer sånn ca 4500 kalorier om dagen i minus hvis alt som forsvinnerer er fett. Er vel kun toppidrettsutøvere og polfarere som har så drøy forbrenning :p

Heaven sa for siden:

Ja er klar over at det er mye vann :)

Muttern_123 sa for siden:

Jeg har gått ned 4 kg. på de 4 dagene jeg har gått på lavkarbo! Morro, men er det mulig!? Er det bare vann??:rolleyes:

lifejack sa for siden:

Det er nok mest vann, ja. Men vil ikke kalle det "bare". Selv legger jeg på meg vann bare jeg ser et vannglass:D, og når jeg klager på vektoppgang sier venner og familie "Å, jamen det er jo bare vann", men det er f...meg ikke lettere å få det av av den grunn. Det sitter som limt. Så det å miste 4kg vann kan være litt av en prestasjon, det;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.