Jeg begynte på lketolyse i juli 2010. Det funket fint de første 7 kg. Men så sa det bom stopp, jeg prøvde virkelig men gikk ikke ned på 1 mnd.
Men så begynte jeg å spise mer karbohydrater og vekta bevegde seg igjen.
Er det noen som har den samme erfaringen?
Er det noen som lavkarbo-kothold ikke passer for?
Ps: jeg er veeeldig glad for at jeg begynte på lavkarbo-kosthold, er blitt mer obs på innhold i mat.
Nå ble jeg,som har stått bom still på vekta i tre mnd,kjempenyskjerrig på om du vil dele litt mere tips?
Som feks hvor mye karbo du eter pr dag,eller om du gidder skrive ca hva og hvor mye du eter på en dag.
Skal du ned mye?
frokost: En liten skål med havregrøt
frukt
Lunsj: havreknekkebrød med egg
Middag: feks. wok med kylling/kjøtt
frukt og evt litt nøtter
Kvelds: 2 knekkebrød med makrell i tomat e.l.
Kan eller bør? Kan, fordi kroppen er i gang med å kvitte seg med det overflødige, eller bør, fordi det har positiv innvirkning på nedgangen?
Og hvor mange karber er det snakk om? Ikke lenger være i ketose, eller?
Ligner veldig mitt kosthold :ja:, Men litt mer grønnsaker har jeg da. kanskje du skal sjele litt over til fedon Lindberg? Og tenker lavglykemisk mat? jeg har gått ned 25 kg på dette, så selv om det tar lang tid, funker det.
Du eter anderledes enn meg,du får i deg flere sunnere karbo.
Jeg er 170 høy og veier 72 kg.Ikke rikket meg et gram på tre mnd,så trist at det er ille for meg.
Min dag kan se slik ut:
2 skiver lavkarbo brød m meieri og gulost eller omelett av 2 eller 3 egg m skinke og ost på.
knekkebrød m ok pålegg
middag er gjerne kjøtt m blomkål/brokkoli i forskjellig tilberedning,stekt/kokt m meieri og fløte/rømme
kvelds er desverre gjerne litt sjokolade fra sukkerfritt/ifa/lavkarbovaffel ol.
Spiser nok for mye middag,har kuttet veldig ned på pepsi max.
Synes du er heldig som har gått ned igjen.flink har du vært:)
Jeg er ikke veldig overvektig,men absolutt noen kg for mye,uansett bmi.
Det er nok noe med hvordan kroppsfasong og hvordan kg sitter,det ser jeg selv på andre også.
Men rart jeg ikke går ned litt liksom,på så lang tid,føler jeg er så flink.
Fra å ete det høykarboet til å kutte alt av brød,potet,pasta,ris,frukt,godteri osv da burde jo egentlig vekta gått nedover uansett hvor lav bmi en har:eek:Begynte jo i mai,synes virkelig det faktisk er helt utrolig at ikke noe skjer:mad:
Men men,sånn ble det,jeg går nå hvertfall ikke opp:rolleyes:
Lavkarbo er egentlig ikke en slankekur, det er et vektregulerende kosthold. Dvs at om man er for tynn går man opp, eller er man akkurat passe, så går man ikke ned.
Nå er ikke jeg noe ketolyseekspert, men mener at det er anbefalt om du skal ned 10 kilo eller mer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.