< Tilbake til oversikten

Fase 2 og vin ...

Titti sa for siden:

Det står i brosjyren at man kan drikke et glass vin hver dag i fase 2, noen som har forsøkt seg på vin enda?

grotingeling sa for siden:

Nope, ikke hver dag - men har brukt rødvin til å lage kjøttsuppe

Titti sa for siden:

Ok. :) Har hørt at i mat så fordunster alkoholden, men kanskje ikke kcaloriene. ;)

Tenker sånn at den første uka i fase 2 skal jeg først bare spise et måltid og så kanskje unne meg et glass vin neste uke eller ved spesielle anledninger, men ikke hver dag, usikker på hvordan alkhol påvirker vekta mi, så skal prøve meg forsiktig frem hvertfall.

arkine sa for siden:

alkoholen virker i alle fall fortere..

så ville nok vært litt forsiktig med det,, det sies jo at en kan ta et glas vin i ny og ne ,men et glass har lett for å føre til fler,i alle fall i godt selskap.

Titti sa for siden:

Ja, helt klart. Sparer det til jeg "må". ;)

Monica31 sa for siden:

:D :D :D...he he! Jeg har kost meg med vin fra torsdag forrige uke, hver dag i helgen og på mandag og idag til middag! Det er herlig! Alkohol i vin er såpass lite at det meste blir brukt opp i varme...ikke noe fy fy i det hele tatt! Jeg går også ned i vekt. På lørdag drakk jeg til og med to store glass rødvin (alle rødvinsglass er ikke like akkuratt...)!

Drikk i vei og kos deg med et glass. Det holder nå når man har vært så lenge uten! Her går det i chablis og mindre fruktige rødviner...er litt på Italia og Valpollicella distriktet ;)

arkine sa for siden:

kanskje det er løsningen ,har problemer med å sovne , blir jo fader ikke trøtt på kvelden noe mer,, men vin er jo sovemedisin , i alle fall for meg

så nå sitter jeg her med en kopp te ,, er sulten og får ikke sove , er ikke trøtt heller

Monica31 sa for siden:

Hei Arkine, så kjedelig og ikke få sove!
Trener du noe fast? Jeg trener 3 ganger i uken og de dagene jeg har trent er jeg ekstra trøtt! Ihvertfall med så lite karbohydrater for tiden.

Men merker at jeg ikke blir sliten som jeg gjorde før på kveldene, for meg er det bare herlig siden vi har to barn og det er hauger og lass og ordne etter leggetid.
En god tur med masse frisk luft gjør også at man blir trøttere. Bare ikke tren/gå for sent om kvelden da kan kroppen være oppspilt etter aktiviteten!
Prøv vin...herlig og avslappende!

arkine sa for siden:

TRENE? hva er det ,:D

hender jeg går noen turer da når kroppen min er i lage ,men hjelper ikke på trøttheten,,men det går seg nok til
:D

Titti sa for siden:

Høres nydelig ut. Jeg elsker å ta et glass vin når det endelig er fredag og jeg står og lager taco til alle gutta mine. Men jeg er så redd vekta skal stoppe opp....men kanskje prøve et lite glass hvit siden det er helg og halloween. :D Jeg har bare hvit liggende, mest glad i rødt, hvertfall på denne tiden. :ja:

Spinnvill sa for siden:

fikk tips av min eurolege om en vin som heter vinasol:) veldig god:)

Tutte sa for siden:

Er bare denne jeg drikker også :) Er en hvitvin av Torres !

Titti sa for siden:

Hva med rødvin? :)

Spinnvill sa for siden:

har ingen tips på rødvin.. dessverre.. får migrene av det, så drikker det ikke selv...

Titti sa for siden:

Ok. :) Kjenner til det, men pleier å kjøpe en med lite garvesyre.
Har en nydelig italiensk tre-liters etter forrige helg, så den duger inntil videre. :)

Det jeg egentlig lurte var vel om man like godt kan drikke rød som hvit? :)

Spinnvill sa for siden:

ja, sånn ja.. det tror jeg da.. det er innholdet som avgjør.. men spør euro legen din!!

Monica31 sa for siden:

...jeg kunne drikke begge deler ihvertfall!

Titti sa for siden:

Da satser vi på det. :) Ble litt vin i helgen også gitt. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.