< Tilbake til oversikten

Hmm... Med julestria i vente...

Lindaplinda sa for siden:

så lurer jeg på hvordan i all verden jeg skal klare holde meg unna klementinene i år... Det er noe av det beste jeg vet... Sukk. :eek:

Gracella sa for siden:

Jeg spiser LITT, dvs skreller en mandarin eller en klementin, spiser halve og gjemmer resten til senere på dagen.
Gjør det samme med mango som er min store kjærlighet blandt frukt. Spiser litt, en gang i blandt, det tåler jeg ;).

Men nå er jeg "ferdigslanket" og spiser mere karber enn jeg gjorde da jeg fulgte ketolysekuren. Allikevel tror jeg ikke at jeg ligger på mer enn 50 g om dagen, for jeg får utslag på ketolysestixs de gangene jeg sjekker. Så om det blir 70 gram en dag og 20-25 den neste, så er det ingen grunn til panikk :)

marjusen sa for siden:

Litt OT, men dette er jeg veldig nysgjerrig på. Hva er det du spiser nå som var fy fy på ketolyse? Holder du deg unna potet,ris,pasta,brød og sukker enda?

Er det slik at når man er ferdig slanka og skal over på LCHF så er det flere grønnsaker som gjelder??

Mener jeg har lest at man før var kanskje vant til å spise 3 poteter og 2 kjøttkaker, mens man på lavkarbodiett burde spise 1 potet og 4 kjøttkaker;) (Hjemmelaget uten karbs såklart;))

Mange spørsmål OT, så kunne oppretta en ny tråd om dette, men ville bare spørre deg ettersom du har vært gjennom dette:D

Gracella sa for siden:

Jeg holder meg unna det du nevner, ja.
Nå spiser jeg mere grønnsaker og tomater, jeg spiser kikerter og litt bønner. Tenkte jeg skulle begynne med litt linser, men er ikke kommet så langt for jeg synes at blomkålmos er nydelig :). Tar gjerne litt gulrot, rødbeter, kålrot osv, men aldri mye. Spiser heller ikke frukt, men kan ta og smake en bit nå og da. Synes ikke det er så godt lengere, så det er ikke noe savn.

Når man er ferdigslanket, så bør man velge det man kan leve med, synes jeg. Om det er Lindberg-ish, fortsatt ketogent eller Lutz-ish er underordnet. Jeg synes ikke ketogent er et problem, og jeg elsker maten jeg spiser.

senorita sa for siden:

Enig med trådstarter... det er ikke brød, poteter, pasta,ris og snop jeg savner... jeg savner faktisk frukt :/ klementin, jordbær... druer... :/

marjusen sa for siden:

savner en del blandingsprodukter jeg da, som ikke er så lett å lage selv. Men så har jeg egentlig aldri vært noe glad i hverken frukt, bær eller noe slik. hihi

også savner jeg en lettvinn frokost, eller kveldsmat. SLik som nå. Kjenner jeg er småsulten, men har liksom bare egg i kjølern, og er smålei det for å si det mildt. Har bakt meg nydelig brød, men har ikkeno pålegg jeg kan bruke. hihi

Marius

Hamster59 sa for siden:

Før elska jeg å spise varme rundstykker med smør og appelsinmarmelade til frokost, med appelsinjuice og kaffe til. Kaffen er fortsatt der, men nå går det mest i tyrkisk yoghurt med hakka nøtter (mest paranøtter) og litt bær + litt kanel oppå. Har prøvd appelsinmarmelade etter at jeg begynte på lavkarbo, men det frista ikke, den var jo så søt (selv om den er ganske bitter). Nå savner jeg det ikke lenger.

Det hender jeg kjøper litt frukt på jobb en sjelden gang, men før spiste jeg en rosinbolle hver dag! Nå nyter jeg kaffe uten noe til. Er god og mett etter frokosten min.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.