< Tilbake til oversikten

Spiser jeg riktig??

Sarah sa for siden:

Er ny her og har lest en del.
Men er veldig usikker på om jeg spiser riktig??:confused:
Frokost: 2egg med litt bacon ost på og ca 5skiver bacon.
Lunsj: Noen ganger det samme som frokost.Ellers lager jeg melett med 2egg, litt cc, purre, løk, skinke og squash.
Middag:Kyllinfilet/koteletter/kjøttdeig med stekte grønnsaker som f.eks gullerot, purre, brokkoli, blomkål eller salat med agurk, tomat, bladsalat, klype valnøtter og seter rømme.
Noen dager trenger jeg ikke mer, mens andre dager spiser jeg f.eks 1 kokt egg med spekeskinke og litt rømme.

Drikker mye fun light og vann, ca 4liter pr dag.
Jeg spiser meg mett og er ikke sulten i løpet av dagen.:rolleyes:

majalille sa for siden:

Er litt usikker på gullerota... Men ellers ser det jo fint ut? Ganske nye selv. :rolleyes:

Sarah sa for siden:

Har ikke prøvd ketostix, tenkte jeg skulle kjøpe det i morra.
Antar jeg for svar på hvordan jeg ligger ann da.
Har lest at fun light kanskje ikke er det beste, så det vil vel være lurt å kutte ned på den og evnt slutte med gullerøtter.
Har veid det meste på menyen og har ikke vært over 15k , ligger som regel på ca 10k.

majalille sa for siden:

Jeg savner gulrot egentlig, men har forstått det slik at det er grønnsaker som vokser over bakken som er tingen. Og gulrota har jo kroppen sin i jorda stakkar. Litt trist egentlig, det er jo kjempegodt. Men så igjen kan jeg jo ikke forstå at det skal gjøre noe hvis du ligger på riktig antall karber pr dag, godt under også ser det ut som? Håper noen som har peil kan svare på akkurat det. :)

Jeg ville ihvertfall ha gått ned i vekt ved å spise det du spiser, det er vel alt jeg kan si. Stixene vil nok fortelle deg hvordan det ligger ann. Masse lykke til. :D

Julie sa for siden:

Gulrot skal man ikke ha på ketolyse nei, for det har mye karbohydrater!

Ta også hensyn til at Fun Light kan stagnere vekta for noen!

Ellers tror jeg det ser bra ut, bare pass på å hold et øye med karbissene! ;)

Carisma sa for siden:

Det er ikke om å gjøre å ligge lavset mulig på karbene, men omtrent akkurat på 15 (mellom 15 og 20). Og ja, gulrot blir til rent sukker når den kokes, så hiv den :D Sellerirot kan brukes, selv om den vokser under bakken for den har lite stivelse.

Sarah sa for siden:

Takk for svar.
Da hiver jeg gulerota og inn kommer sellerirota.
Også skal jeg prøve å holde meg på ca 15k om dagen.
Håper jeg får tak i ketostix i dag, hadde vært moro å testa:)

Gerd sa for siden:

Så anbefaler jeg deg å se på meyforslag og oppskrifter i boka. Da får du en grei oversikt over tillatte matvarer og hva du kan spise. Tips og gode råd :)

Lykke til :)

Sarah sa for siden:

Det skal jeg gjøre.
Syntes det er litt vanskelig å vite hvor mye fett man kan spise, så da er det jo lurt å få litt ideer av menyene!

Gerd sa for siden:

Jeg har en "fingerregel": når jeg tilsetter fett og mener det er nok, så hiver jeg i en liten dæsj ekstra ;) Det er uvandt å bruke mye fett i starten, men det går seg til :ja:

Og viss du blir veldig fort sulten mellom måltidene, så kan det indikere på for lite fett i maten.
I starten kan mange oppleve sult, nesten uansett hvor mye de spiser.. Dette er en overgangsfase fordi kroppen omstiller seg.
Men er du sulten spis mat :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.