< Tilbake til oversikten

Blåmerker

Nupsida sa for siden:

Hei, de siste dagene har jeg fått masse blåmerker, og jeg har ikke peiling på hvorfor.
Jeg har alltid vært den som veldig skjelden får blåmerker.

Kan dette ha noe med ketolysekuren/vektned gangen å gjøre?
Eller er dette noe helt annet?

Bør jeg ta det opp med legen?
(Har time idag ser dere)

Kitt sa for siden:

Visste jeg hadde lest noe om det!

Pruttilutt sa for siden:

Da jeg gikk på Reductil fikk jeg beskjed om at jeg kunne oppleve å få blåmerker lett på lår og slikt, noe som også stemte. Blåmerker i angro! Var aldri noe farlig med det, fikk jeg beskjed om, men kommer som et resultat av at noe skjer i vevet.

Nupsida sa for siden:

Skjønte ikke så mye av dette, hehe :P

Kitt sa for siden:

Du skjønte :Kontakt lege?
Resten skjønner legen din!!!;)

Nupsida sa for siden:

HEhe, oki :)
Skal til legen idag, så skal spørre han :)

Kitt sa for siden:

Skriv ned det dr. Torkil sa og ta med deg, du! Vanskelig å huske sånne begreper man ikke kjenner!;)

Benedictee sa for siden:

Reductil <3

Nemii sa for siden:

Si til legen at du plutselig har begynt å få mye blåmerker, så skjønner legen hvilke prøver han skal ta:)
Viktig å si ifra og viktig å få undersøkt!

Nupsida sa for siden:

VAr ikke noe farlig sa legen, men tok en blodprøve også for sikkerhetsskyld :)

Kitt sa for siden:

Er sjelden noe skummelt, men bedre med en blodprøve for mye......:)

Nupsida sa for siden:

helt enig :)

majalille sa for siden:

Sa legen noe om grunnen? :)

Nupsida sa for siden:

nei, ikke annet enn at det var nok bare tilfeldig, at jeg hadde slått meg uten å vte det :)

majalille sa for siden:

Ah, var egentlig det første som slo meg. Jeg er litt sånn sjøl. Også merker jeg at ettersom vekta siger nedover stikker blodårer og annet gørr frem under huden. Det vises lettere, og da vil jo blåmerker også vises lettere? :rolleyes:

Brimstone sa for siden:

Det er sånn du får blåmerker :p

majalille sa for siden:

Hahaha!

Blir gul og blå av detta. :boxing:

Carisma sa for siden:

DET er et svar du aldri skal slå deg til ro med! Ei veninne av meg fikk mange og veldig store blåmerker, og samme besjed av legen. Men da ett dekket nesten hele ryggen sjekket de litt mer, og for å gjøre historien kort så lå hun 3 mnd i isolat på Ullevål :rolleyes:. Det hun hadde er ekstremt sjelden, men det finnes jo endel andre grunner til blåmerker også. Overarbeidet lever som noen nevnte her f.eks.

Nupsida sa for siden:

Han tok blodprøver for sikkerhetsskyld da :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.