Jeg kutta helt ut Cola Zero og all annen kunstig søtning for 4 uker siden. Vekta hadde da stått i ro et par uker. Jeg spiste/drakk INGENTING med kunstig søtning på 14 dager, og det resulterte i en vektnedgang på nesten 4 kg.
Det som er "problemet" er at de samme 2 ukene satte jeg i gang å trene igjen etter en lang treningspause. Jeg hadde masse fritid de to aktuelle ukene, så jeg trente MASSE. Ihvertfall 15 timer spinning, noe vekttrening og noen gåturer bla. Derfor vet jeg jo ikke om det store vekttapet kom av treningen, eller det at jeg kuttet ut kunstig søtning. Eller, dvs selvsagt vil man vel gå ned om man trener så hardt og så mye...men kanskje jeg ikke hadde gått ned såpass mange kilo om jeg fortsatt drakk Cola Zero hver kveld. Vet den er en stopper for mange... :confused: who knows?
Er det noen andre som har noen erfaringer å dele ang dette?
Det jeg nå skal prøve, er å fortsette å drikke Cola Zero hver dag(jeg vet det ikke er bra...:ohar gjort det lenge), og av og til lage litt piska krem med søtning, samt ha suketter i teen. Ikke noe overdrevet altså! Men skal også sette igang å trene masse igjen, så får vi se. Satser på å kjøre dette løpet i 14 dager også, så får vi se:D
Jeg håper virkelig at vekta går nedover igjen på denne måten, da det er tungt å si farvel til min kjære Cola Zero...MEN, gjør den ikke det, så kutter jeg den selvsagt ut igjen.:(
jeg merker på meg selv i allefall at pepsi max er en partystopper!!
Men er det noen som vet om det er noe forskjell på tab xtra, pepsi max, cola light og cola zero??
Jeg sluttet med pepsi max i en uke for å se om noe løsnet. Det hadde ingen innvirkning på meg. Det som setter fart i vekta for min del er rett og slett egg og bacon, sikkert fordi baconet er det mest fettete jeg får i meg av mat. men fordi jeg ikke fikser tanken på å lage det hver dag skal jeg heller bruke bacon mer i vanlig mat. rundt pølser, til koteletter osv..se om det fortsatt fungerer uten egg ;)
Ok:) Skal lese det du har skrevet om det Xtra!!
Jeg synes det er et spennende eksperiment...for meg høres det nemlig helt utrolig ut at kunstig søtning skal gjøre sånn at vekta stopper helt opp... I sukkerfri brus er det jo ikke kalorier eller noe..Hehe. Vet vi ikke driver med kaloritelling her, men måtte bare nevne det:p
Skal hoppe på sykkelen om en time nå, og da er treningen igang. Skal trene 5 timer i løpet av helga har jeg bestemt meg for, så da er det vel ikke noe å utsette:)
I morgen har jeg veiedag...skal virkelig bli spennende å se om jeg har gått noe ned i vekt. Jeg har trent 5,5 harde timer i løpet av helga..om det skulle være av interesse/betydning av noe slag, så har jeg forbrent ca 3500 kalorier. Med tanke på at jeg ikke har endret noe på kostholdet i sammenheng med treningen, så bør jeg vel i teorien ha gått ned...MEN, det vil vise seg i morgen:p Gruer meg litt faktisk...
Hvis jeg ikke har gått ned noe, så kommer jeg til å kutte ut Cola Zero og all kunstig søtning igjen...men hadde virkelig håpet på å slippe det:rolleyes:
Jeg har gått ned 1,1 kg siden tirsdag... I forhold til hvor mye jeg har trent, så synes jeg at tallet burde vært høyere...men men, jeg går ihvertfall ned..og er strålende fornøyd med det!
Jeg skal uansett kutte ut Cola Zero denne uken for å se om det blir høyere tall... Men, jeg fortsetter med et par suketter i kaffen/teen. Før brukte jeg 5 suketter per kopp(jobb-koppen er 4 dl), men nå bruker jeg bare 2..så det må jo være bedre. Selv om det aller beste kanskje hadde vært å droppe dem helt:o
Jeg har vært i ketose i 2 uker, og 1,1 kg er alt jeg har gått ned på den tiden. I forhold til at jeg har mye å ta av, og at jeg har vært flink og trene, så hadde jeg håpa på høyere nummer...men jeg skrev jo at jeg er strålende fornøyd med i det hele tatt å gå ned:)
Hadde dette vært et vekttap på uke 6 og 7, så hadde det vært supert, men som regel "raser" jo flere(inkl meg selv forrige gang i ketose) ned masse kilo de første 2 ukene. Dermed syntes jeg at totalt 1,1 kg var litt lite...
Ah...... i den konteksten skjønner jeg deg litt bedre. Isolert sett er jo 1,1 kilo på 3-4 dager veldig bra.
Er jo noen som stopper opp i vekttapet når de trener, og du trener jo ganske hardt, hvis jeg forstår deg rett. Ser jo ut som om du er på rett vei nå da. :)
Men hvor mange kilo er det du skal ned da? det har jo litt å si det også..
Jeg derimot skal ned MANGE kilo.. og gikk kun ned noe første uka!! nå er det 3 uker med null nedgang.. Frustrerende ja, men jeg skal ikke gi meg av den grunn!! jeg vet jo at det funker!!
Fofa! Jeg veier 118 kilo, dobbelt så mye som jeg bør. I løpet av mine første 6,5 uker på ketolyse har jeg gått ned 300 gram!?! Jeg har også trent, drukket godt med vann og 'gjort alt riktig'. Centimetrene har dog gått inn. Måler du? Jeg var hos Sofie Hexeberg i går og kontrollveide meg. Som sagt 300 gram ned. MEN - 4,7 kilo fett mindre enn første veiing, og nesten 4 kilo mer muskler.
Bare litt sånn til ettertanke. Klapper deg på skulderen, vet hvordan du har det og håper du bruker målebånd!
Selv kan jeg drikke Pepsimax i bøtter og spann, men gikk ikke ned i vekt når jeg trente. Da jeg prøvde med trening var jeg også sulten hele tiden, og syntes det var vanskelig å finne ut av riktig matinntak ift kuren. Mulig at kroppen min nektet å samarbeide fordi jeg aldri har trent noe særlig før, og at kombinasjonen lavkarbo og trening ble for mye på en gang, jeg vet ikke... :confused: Jeg har hund, så jeg måtte jo gå to halvtimes rusleturer med den hver dag som vanlig, men det var også den eneste fysiske aktiviteten.
Da jeg "raste" ned i vekt lå jeg stort sett på sofaen og spiste baconcrisp med bearnaisesaus... :p
Oh my good.....er det virkelig mulig, 4 kilo muskler på 6-7 uker?
Jeg trekker deg ikke i tvil altså, jeg er i grunnen bare interessert i å finne ut hva som skjer....for hva skal alle kroppsbyggere med anabole steroider?
Uansett, fantastisk bra Sjanten :-)
Ja, det er dessverre mange ting som påvirkes negativt når man er sykelig overvektig. Men jeg trodde det var nettopp derfor man kunne skrive her inne jeg; sånn uten å bli gjort narr av.
Dette var for snart tre år siden. Nå har jeg imidlertid tatt av 40 kilo og bruker str. XS i klær.
Ikke meningen å fornærme, men av hensyn til hunden bør den få røre seg mer enn en time daglig. At du gikk 2x30 minutter daglig er kjempebra for din helse, men for hundens del er det for lite. Håper den i det minste fikk løpe fra seg og leke med andre hunder. Det er topp både fysisk og psykisk for hunden :)
Ingen flere vitser. Jeg vil heller gratulere deg med vekttapet ditt! (Og kanskje oppfordre til å ikke være så hårsår, for det er da strengt tatt ikke nødvendig? :) )
Kjære deg. Jeg har drevet med hund i over 30 år. Store raser, aktive arbeidshunder.
Hunden min var på SIN jobb hele dagen han, som både gjeter- og terapihund. De to halvtimesturene var for min skyld, til glede for MEG ute i naturen med bestekompisen min...
Da er det jo iallefall ingen grunn til å bli sinna! Du skrev som om hunden fikk røre seg en time daglig, og det var det jeg reagerte på. Ikke at du en gang har vært stor!
Det spørs jo helt på hva slags hund, alder og størrelse det da - og hva hunden gjør resten av dagen.
En hund som får bruke sansene sine på f.eks søk, lydighet eller annen hjernetrim en halvtime pr dag er sannsynligvis mer fornøyd enn en som får gå tur i et par timer. Det er ikke BARE hvor mye tur man går som gjør om hunden har det bra!
Og forøvrig var det der en unødvendig kommentar...
Hva er det med hårsåre kvinner og forum? Skjønner ikke det her, jeg. Hvorfor må alt tas personlig og i verste mening? Jeg reagerte på det jeg oppfattet som et passivt hundeliv. Hvorfor ikke bare forklare hvordan det var, uten å svare med alle piggene ute? Det her er da virkelig en ikkesak.
Om jeg fornærmet deg/dere beklager jeg det, men jeg kan virkelig ikke beklage at du gjør deg selv til offer. Vær heller stolt av hva du har fått til!
Det skal sies at muskelvekten rommer vannkiloene våre også ifølge Hexeberg, men at det er betydelig muskeløkning på de ukene er det ingen tvil om. Og det stemmer med målebåndet - jeg veier det samme men kroppen er mange centimetre mindre. Gudskjelov at jeg var så lur å måle meg da jeg startet:)
Nesten enda mer interessant er at benmassen har økt med 200 gram. Går det an, da?!
Legger ved Tanita-utskriftene mine så dere kan se selv:
Fordi posten din ble oppfattet dithen at hun mishandlet hunden sin med å gå så lite tur med den. Virkeligheten var jo en helt annen, noe som kom frem fordi du postet som du gjorde.
Jeg oppfattet i alle fall posten din som kritikk, og jeg anser ikke meg selv som spesielt hårsår. Du bør være forsiktig med å poste slik kritikk uten at du vet hele bakgrunnen. Dessuten er det mange hunder som klarer seg helt fint med 2 halvtimes turer om dagen! Det spørs jo hva de gjør resten av dagen, og det er ikke TUR som er den eneste aktiviteten man kan gjøre sammen med hunden sin.
Som hundeeier må jeg innrømme at jeg tenkte akkurat på samme måte - 2x30 minutter per dag er jo alt for lite! Men når jeg ser at hunden får mosjon andre steder er det jo bare flott! Jeg tolket det IKKE som kritikk av den fenomenale jobben som er gjort vektmessig.
Synd at du tok det ille opp, Nicpins, jeg tolket det ikke slik i det hele tatt. Kanskje en påminnelse til oss alle at vi tolker ting forskjellig, og at vi ikke alltid må ta ting i verste mening. Her inne sitter vi jo alle i samme båt og ønsker hverandre det beste, eller? :)
Selvfølgelig var det kritikk, men hva er galt med det? Vedkommende visste jo at jeg tok feil. Hadde det ikke da holdt med å bare nevne at det var en skikkelig arbeidshund?
Ooops...føler vel at posten min her plutselig tok litt av...om et HELT annet tema...
For å komme tilbake til saken, så har jeg dessverre ikke målt cm..men jeg merker jo på klær(og i speilbildet) at jeg har gått litt sammen:)
Jeg vet at mange stopper opp i vektnedgangen når de trener. Men jeg gikk altså ikke ned noe før jeg begynnte å trene..så jeg regner med at det for min del vil være lurt å fortsette treningen. Men men, vi får se hvor det går.;)
Til trådstarter: fint at du eksperimenterer, det må jo til for å finne ut nøyaktig hva som passer best til DIN kropp :ja: Veldig godt å høre, fordi det er så mange som er redde for å prøve seg fram, og som tror at det finnes fasiter på alle ting, og så blir de frustrerte fordi fasiten ikke funker på dem.
Bra jobba, stå på videre! :heia: Keep us posted på hvordan det går da!
ps. Til dere andre som åpenbart har trodd at jeg ble "sinna"...? :confused: Øhh...kan vel ikke sitte her og kommentere utenfor-tema-ting att og fram på forum hele dagen vel? Man har da et liv. :rolleyes:
Til de som eventuelt er bekymra for hunden min så må jeg nesten fortelle at vi bor bokstavlig talt midt på fjellet og laaangt fra folk, i stor enebolig, vi har 15 mål skog og utmark, 2 km til nærmeste (og eneste) nabo, og jeg tror strengt tatt ikke han vet hva "bånd" er for noe, fordi vi har aldri hatt bruk for det. Bortsett fra det så kan han også å sortere lekene sine slik at han legger gummiballer i ei plastbøtte for seg og de andre tingene i ei firkanta kasse.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.