Hva kommer det av at noen går ned i vekt best uten grønnsaker mens noen trenger det for å gå ned? Og hvilke av de to retningene er det de fleste går mest effektivt ned på? Er man garantert å gå ned ved å holde seg til kun fett og protein?
Litt uklart spørsmål - jeg antar du mener at skaldeman ikke har grønnsaker mens man på ketolyse skal spise litt grønnsaker?
Kort oppsummert har skaldeman delt sine kostholdsråd opp i tre, de som har 50+, 25+ og 10+ kg overvekt. På 50+ er det ikke grønnsaker, på de andre innføres grønnsaker litt etter litt.
Grønnsaker er karbohydrater - så jeg vil anta den eneste forskjellen er at man i UTGANGSPUNKTET vil gå ned raskere helt uten karbo? Man er vel aldri garantert noe som helst når det gjelder vekttap på lavkarbo - vi er alle så individuelle. Noen går kjapt ned 1-2 kg i uka - andre bruker et par år på å gå ned 15 kg. Min erfaring er at man må lære sin egen kropp å kjenne, og eventuelt teste ut forskjelllige retninger om man ikke får vekttap i det hele tatt på et lavkarbo-kosthold :) Det er mange her som har prøvd forskjellige "metoder" før de fant den som fungerte optimalt for de :)
Fordelen uansett hvilken retning man holder seg til er jo bedre helse - selv om man ikke går ned i vekt ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.