Det er så synd at janteloven står så sterkt i Norge. Hvorfor er det egentlig sånn? Når man får et komplement blir man ofte helt stum og prøver bare å bortforklare det. Hvorfor er det ofte så vanskelig å si for eksempel "Tusen takk, er ganske fornøyd selv".
Hvis man f.eks føler seg veldig bra en deg er det ikke mange som tørr å faktisk si det høyt. Heldigvis er vi ofte flinke til å komme med komplementer til andre (det finnes selvfølgelig unntak :P ), men synes vi burde kunne si positive ting om oss selv mye oftere uten å føle oss ovenpå (og nesten få litt dårlig samvittighet?), og uten at andre skal oppfatte oss som det.
Synes vi kan bruke denne tråden til å skryte hemningsløst av oss selv ;) Uansett hvilken sammenheng det er (Jobb, kropp, trening... hva som helst man er stolt av og har lyst til å fortelle) ;) og ikke nøl med å bruke sterke superlativer :D
Vi skal tro vi er noe!
Vi skal tro vi er minst like bra som noen andre!
Vi kan tro vi er klokere enn andre!
Vi skal tro vi vet mere enn andre!
Vi kan tro vi er mere enn andre!
Vi skal tro at vi duger til noe!
Vi kan godt le av andre!
Vi skal tro at noen bryr seg om oss!
Vi skal tro at vi kan lære andre noe!
Synes jeg er veldig flink til ikke å bli gal av å være medlem av en familie som består av fem brødre, en søster og to foreldre som begge burde vært til psykolog... :rolleyes:
Og synes ellers at jeg er veldig voksen til å være 16, og at jeg - når tiden kommer - fortjener å få en kjempegod og snill kjæreste som er glad i meg akkurat slik jeg er. :D
Helt enig! Janteloven er noe dritt!!! hvorfor lar vi den regjere i våre liv?
Jeg er kjempe flink i matte:D og er kjempe flink i flere språk faktisk også :) kan 4 språk flytendes faktisk og er kjempe flink tolk selv om jeg ikke har noe utdanning. Så det så!
Jeg er stolt over at jeg i dag har tent igjen for første gang på lenge - har ikke hatt overskudd, men nå spiser jeg noe mer karber og overskuddet er her, samtidig som jeg spiser så lite karber at smertene (revmatiske) holder seg unna. :heia:
Jeg fikk A på eksamen jeg hadde i går :D :D og dette var i ett doktorgradsfag!! Er så utrolig stolt, og må bare få det ut!
Vi var kun 3 stk som hadde faget, og de andre som hadde faget er doktorgradsstudenter og har læreren som veileder, og jeg er bare en masterstudent som tok faget på si, for moroskyld:)
Oppgaven gikk ut på å bruke et nylig publisert rekonstruert metabolsk nettverk for å finne ut noe om metabolismen til bakterien som ikke var blitt publisert tidligere. Eksamen var todelt, og først skulle vi presentere "forskningsresultatene" vi hadde kommet fram til, og etterpå var det muntlig eksamen for resten av pensum.
Var veldig fornøyd med presentasjonen, men under muntlig eksamen fikk jeg totalt jernteppe og følte det gikk til helvete... Men sensor må vel ha skjønt at jeg faktisk kunne stoffet selvom jeg følte meg utrolig klønete der jeg satt:p
ååå, jeg er så utrolig glad!! og ekstremt stolt av meg selv :D
Det er så deilig når man endelig får betalt for alt arbeidet man legger ned!
Det der var en kjempeprestasjon :) Jeg synes du bør være høyt oppe en GOD stund og ikke glemme det på lenge enda. Folk idag vil hele tiden videre og videre: høyere, sterkere, bedre. Man glemmer å feire skikkelig når noe blir oppnådd. Men det er nettopp det som er så viktig!!
Janteloven holdes i hevd av store egoer som ikke ønsker konkurranse;)
Hvorfor rakke ned på, og hvorfor være stolt? Kan vi ikke heller glede oss over selve livet fremfor det som følger med det- og dermed også bli triste pga halvparten av disse tingene som følger med? Livet er forunderlig uansett hvordan man ser det.Hvorfor kaste bort energi på å dømme og synse da? Det er morsommere å løse mysterier. Beskjedene vi kan få innsikt om bak enhver begivenhet og form.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.