MarielMakrell sa for siden:
Hallois
Etter å ha lest en god del om lavkarbo, slankedietter, karbohydraters virkning på kroppen med mer har jeg bestemt meg for å gi dette opplegget en sjanse! Jeg er en søtmons av en annen verden og har nå scrollet meg gjennom utallige lavkarbo desserter som virker som en meget fin erstatning for alt søppelet jeg vanligvis trykker i meg. Jeg skjønner nå at markedet kryr av fine alternativer til "vanlige ingredienser" og har nå gått til innkjøp av diverse varer som jeg skal eksprimentere med så snart de har ankommet^^, Ingredienser som skal testes ut:
-Johannesbrødkjernemel
-Mandelmel
-Hi-maize
-Sukrin
-Sukrinmelis
-Bourbon vanilje (malt)
Jeg har noen spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på, da jeg er fullstendig grønn og er redd for å lage problemer for kroppen min. Jeg er ikke interessert i å gå ned i vekt, men vil med dette "prosjektet" prøve å bedre livskvaliteten min og gjerne få litt mer energi og arbeidslyst i hverdagen.
De siste dagene har jeg gått bort ifra raske karber så godt det lar seg gjøre. Jeg er ikke lenger interessert i å spise brød eller kraftig sukkerholdige produkter. Jeg har eksperimentert så smått med "eggebrød" med philadelfia, noe som smakte godt med salat og kalkunpålegg. Videre har jeg spist litt volkornbrot(?) med diverse pålegg, kremost, laks, makrell osv. For sikkerhets skyld tar jeg nå tran hver morgen, bare sånn for å være litt helsefreak. Eggerøre med creme fraiche og salat til, yoghurt naturell osv. Jeg prøver å spise jevnt ut over dagen men valgalternativene er få nå som jeg enda er i startfasen og ikke er helt sikker på hva jeg kan spise. Jeg er redd jeg spiser for lite kjøtt, og det har nok gått mye mindre proteiner og fett enn det som er anbefalt. Jeg sitter nå med en litt ekkel følelse av at kroppen min mangler noe vesentlig, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Det føles rett og slett som om jeg holder på å bli syk.
Derfor lurer jeg på; skal man spise mer karbohydrater om man velger lavkarbo som livsstil og ikke et slankeprosjekt?
HVA kan jeg spise nokså umiddelbart for å tilføre kroppen min fett og proteiner slik at jeg blir kvitt denne ekle følelsen? Målet med dette er jo å bli sunnere, ikke krepere av mangel på brennstoff.
Jeg blir veldig glad for alle tilbakemeldinger!