Er her noen som har sånn? SOm jeg har skjønt er det ofte overvektige som har det, og det kan bedre seg om man går ned i vekt....
Jeg har det her, veldig sjenerende og stygt, under armene,.og i tillegg har jeg plutselig fått psoriasis/eksem/flassgreier i hodebunnen.. Lite kult å gå i kortarmet og kjoler etc.
Dette har forverret seg som vekten har økt.. Jeg snakket med hudlege og hun var positiv til lavkarbo og sa at det kunne hjelpe å gå ned i vekt men at det også kom pga hormoner..
Noen som har dette? Som også kanskje har blitt bedre? Jeg vil så gjerne bli kvitt dette :(
Oj, eg har aldri visst kva det der har vore, men mannen min har hatt slik i armholene så lenge eg har kjent han. Det stemmer godt mtp overvekt/insulinresistens, han utvikla etter kvart dia2. Eg syns det er antydning til dette på meg sjølv under armene, men ikkje i nokon stor grad, det er berre synleg nært innpå. Kan dessverre ikkje seie noko om betringspotensialet. Som sagt har gemalen hatt det i årevis, men han har heller ikkje vore det minste interessert i å ta fatt i sin insulinresistens/diabetes osv. så der er det vel ikkje så mykje betring å forvente heller. Har du PCOS?
Hurra, det var det det het ja. Jada, jeg hadde sånn i nakken for mange år siden.
Fikk noe smøregreir for det. Husker det var noe på flaske, flytende liniment. Det sto "smøres på tynt", og det gjorde ikke jeg, så hele hudgreia etsa bort, dette var midtvinters og det var kaaaldt ute, så det svidde som faen :P
Mhm, jeg var hos Nina Teigen på ishavsklinikken i Tromsø da jeg fikk diagnosen. Jeg var 18 år og det var første gang det faktisk slo meg at jeg kanskje veide litt for mye når hun sa at "...og det skyldes rett og slett at du er....kraftig!". Pent av henne å pakke det inn :p.
Tok 5 minutter og kosta 1500 kroner å få vite hva det var, hurra!:D
Ja jeg var til hudlege pga et problem i hodebunnen da, masse flassing og kløing, og da har jeg liksom fått psoriasis i hodebunnen..
Så tenkte jeg å spørre om armhulene mine, er kun der jeg har det.. for jeg har hatt det mange år.. OG da kom hun med et navn på det..Var jo litt kjekt å vite at man ikke var alene om det, hehe..
Søsteren min har også det, og hun er også overvektig.. Så jeg håååååper at det blir bedre om jeg går ned betydelig OG får orden på hormonene.For til meg sa hun at der var ingen kur og hun kunne ikke skrive ut noe som hjalp...
jeg har aldri sjekka om jeg har PCOS, hva går det ut på?
Jeg vet heller ikke om jeg er insulinresistent.. Jeg har i alle fall ikke diabetes... :)
Har heldigvis frikort så det kosta meg ingenting, hehe :)
nå ble jeg nesten litt glad her.. :D Glad for at det ikke er bare meg som har dette... hihi.. Håpe vi kan bli kvitt dette.. Det hadde ikke bare med overvekt å gjøre men med hormoner i ubalanse sa hudlegen min.. så da regner jeg med at det MÅ bedre seg nå som vi får alt på stell her :D
Tenkte jeg skulle vise dere hvor mye bedre jeg har blitt.. :D Ekkelt og stygt er det enda, men det har jo bare gått 1,5 mnd så.. Det har blitt mye bedre... Jeg kan jo ikke gå i ting uten armer pga det her, hater å gå i bikini etc... er jo egentlig bare tørr mørk hud men.. lite pent likevel.... Vet jo det er folk som har det andre plasser, men jeg har da altså kun under armene.. Heldigvis?
Psoriasisen min i hodebunnen som plutselig kom for noen år siden, ja den har jeg ikke merket NOE til siste mnd.. har brukt oljer, shampoer, syrer og alt mulig drit fra hudlege uten hjelp.... Ikke noe håp sa hun sist jeg var der, det kom aldri til å forsvinne sa hun.. høh..
At det ikke er noe håp er det dummeste jeg har hørt!:mad:
Jeg hadde så alvorlig psoriasis i hodebunnen at jeg klødde meg til blods hver natt, fikk betennelser og slet skikkelig! Ketogen kost hjalp ikke det spøtt når livet ellers var kaos!:nedfor:
Etter kun 2 av 10 behandlinger med grensestråler var jeg merkbart bedre og 6 måneder etter siste behandling på Rikshospitalet tenker jeg ikke på at jeg har psoriasis en gang!:D
klødde meg til jeg blødde jeg også... og etter bare en mnd på lavkarbo er der ikke NOE i hodebunnen.. klør ikke, flasser ikke.. nada.. er så sykt det her, hehe
Åhhhh Det ligner på disse flekkene sambo har på halsen! Det kan rett og slett komme av spritbruk...
Han brukte alltid aftershave som han klappet på halsen når han IKKE hadde barbert seg bare for å få godlukt. Og hvis du bruker rollon/deo med sprit kan det lage tilsvarende flekker. Skal se om jeg finner linken!
På samme vis kan p-piller lage en slags mørk bart under nesa på damer...
Jeg har vært hos hudlege og det er ikke bare flekker.. Det er Acanthosis nigricans som jeg har fått påvist.. Men kan sikkert få noe av deo også ja.. men mitt er nok det her : en.wikipedia.org/wiki/Acanthosis_nigricans ... men men.. heldigvis ikke fått bart av ppillene mine.. :P
misfarginger på hud kan komme av p-piller kombinert med sollys. pigmentforstyrrelser, rett og slett. parfymert hudkrem kan også skape sånne flekker.
jeg har ikke trøbbel med psoriasis eller lignende selv, men har lest flere steder at kokosolje kan lindre kløe og flass i hodebunnen og huden. kan det være noe å prøve mens man leter etter mer varig hjelp?
men jeg har ikke misfarget hud, har alle symptomene og hudlegen sa jo også at det var dette.. og jeg har blitt bedre selv om jeg har brukt deo... og heldigvis ikke problemer med hodebunnen lenger.., men prøvde mye oljer uten hjelp.. og kan dessverre ikke gå rundt med fett oljete hår :P brukte to dager å få ut oljen av håret hehe :P
Dette som jeg har kommer jo av overvekt og søsteren min har nøyaktig likedan, så tviler på det er deo eller ppiller som gjør det... :) Og det hjalp å få orden på hormonene og vekta :)
Jeg ble nå 40, og for bare et par år siden kom bivirkningene etter å ha bruk p-piller siden jeg var 14...(har sluttet nå) når jeg blir brun i ansiktet på sommeren ser jeg nesten spedalsk ut... har så stygge pigmentflekker nå i hele ansiktet at jeg blir bare deprimert... vises ikke ellers i året. Har heldigvis oppdaget solpudder som jevner ut litt når jeg har litt farge ;)
Hvis jeg kan anbefale unge jenter EN eneste ting er det å velge alternativt til p-piller!!! Ja, det blir mer styr, men kroppen din og hormonbalansen din vil takke deg når du blir gammel og grå, gjerne før den tid også ;)
:( dårlig gjort syns jeg! Jeg har lest om kremer som skal kunne bleke disse flekkene noe, har du hørt om slike? Foreløpig så har jeg pannelugg (for jeg er verst i panna nemlig), og med litt kvalitets-solpudder så berger jeg nok...
Nå er jo jeg kommet i en alder da "alt" vises litt for godt også da... tar LITT lengre tid om mårran før jeg ser normal ut enn for 10 år sia kan man si ;)
Jeg har mest på kinnbeinet ved ørene der jeg klasker parfyme.... :( Og under nesa!!! :mad: Har ikke sjekket noe botemiddel ennå, men vet at laser kan hjelpe..
Aldri hatt noen bivirkninger av ppillene mine heldigvis, brukt det i 10 år, null stress.. men kan jo plutselig komme.. prøvde minipiller engang og da blødde jeg hele tiden så det er ikke noe alternativ...
Tok nok 20 år pluss før jeg så endringene i ansiktet mitt :) For meg var det da ikke noe alternativ med de kraftige blødningene og voldsomme smertene... prøvde å "dope" meg på smertestillende en periode, men da jeg på vg ikke husket hvordan jeg hadde kommet meg på skolen - (!) - og "våkna" opp i 2. friminutt så ble det p-piller igjen :) Yasmin de siste årene, da de ble sagt å ha minst bivirkninger.
men finnes det noe som ikke er hormonprevensjon da? spiral kanskje? hørt så mye skummelt om spiral og så blør man vel mer? huff, jeg vet ikke om jeg tør det.. Jeg får heller bare leve med ppiller så lenge.. :) er jo ikke alle som får sånt av ppiller heller så..
Blør mye mindre med hormonspiral, men den er mer uregelmessig og jeg har en del spot-blødninger. Dette skal være ganske forskjellig fra person til person :)
Og med min lille livmor var hormonspiralen ALT for stor!:eek: Var så vondt atte!
Også jeg har pigment- forskjeller, men det kommer ikke av ppiller. De jeg får på overleppen er fra jeg var gravid med snuppa og de jeg har på underarmene kommer fra 17. mai for 2 år siden da jeg glemte at antibiotika(tetracykliner) og sol ikke var en særlig lur kombinasjon!:p
Men det jeg skulle si, var at om man må bruke olje i håret/hodebunnen, må den vaskes ut med grønnsåpe! Og grønnsåpen må masseres inn FØR man tar i vann!
Har gjort dette noen ganger, så vet at det er effektivt!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.