< Tilbake til oversikten

Min frokost. Er den for drøy?

erruslank sa for siden:

Dagens frokost. Er den ok?

Omelett:
5 medium store egg
En dæsj fløte
125 g Gräddost
67 g parmesan
stekt i ca 70 g meierismør
ca 10 g. solsikkekjerner
2 ss olivenolje.
Litt limesaft

Det her resulterte i ca 1966 kcal. HJELP! Nå ble det riktignok litt mer smør og parmesan enn jeg pleier, og det er vel oftere jeg bruker 4 egg enn 5, men... Hallo. Nå skal vi vel ikke telle kalorier, men frokosten i dag ga meg mer energi enn samboeren skal spise i løpet av en dag. (Idioten får kostholdshjelp fra ei dame på Sats. )

LenaBeatrice sa for siden:

Jeg må bare spørre....orket du hele?

ada-emilie sa for siden:

Hvor mange ganger tenker du å spise per dag?

arkine sa for siden:

om det er for mye i forhold til lavkarbo , skal ikke jeg uttale meg om ,
men jeg hadde hatt frokost i tre dager ut av den porsjonen

erruslank sa for siden:

Tja. Middag og litt til kvelds, kanskje.

Ciss sa for siden:

Den eneste som vet om dette var for mye er vel egentlig du. Dersom du var behagelig mett etter å ha spist var det antakelig greit. Om du derimot kjente deg veldig mett var det for mye. Så enkelt, og så vanskelig :)

erruslank sa for siden:

Åjada :D Men nå er jeg mett!

Ciss sa for siden:

Det viktige nå er jo at du ikke spiser til middag igjen med mindre du faktisk er sulten da.

Cherry sa for siden:

må bare spørre...hvor mett ble du av dette?? Hilsen ei som lager omelett av to egg og spiser halve :P

Anyhow, om du ble passe mett, da er den passe, er du stappa ble det for mye. Om du er mett til i morgen på denne frokosten så gjør det jo ingenting.

erruslank sa for siden:

Du har så rett. Jeg føler meg ikke stapp, men det var nok litt i overkant. Kanskje stappen kommer etter en Cappuchino med 50-50 fløte og H-melk :p

Det er jo noen som faktisk spiser bare en, eller kanskje to ganger/dag, og vi er forskjellige, men jeg kjenner at jeg blir mett av å bare tenke meg omeletten din :p

erruslank sa for siden:

Hehe. Jeg spiser vel to-tre ganger om dagen. I går var det en litt mindre variant av omeletten, en edruelig mengde får-i-kål til middag. Tre glass hvitvin og en vanlig øl (FYH) sammen med NHL 11 (Jeg tapte! ). Til kvelds ble det litt ost og skinke. Hmmm. Jeg spiser vannvittig mye mat...

BitTorres sa for siden:

Du spiser vanvittig mye mat, med den er også veldig fet. Og så hva? Frokosten så veldig sunn ut, og om du blir mett og trenger så mye mat, så er det vel bare sånn.

erruslank sa for siden:

Det er nok bare sånn. Fikk bare vannvittig sjokk da jeg så hvor mye energi jeg faktisk fikk i meg til frokost. Men... Trenger nok ikke SÅ mye mat. Ble litt voldsom frokost i dag, men da bør det holde en stund :)

erruslank sa for siden:

Nå er jeg sulten igjen. Tihi

lifejack sa for siden:

:rolleyes:Det hørtes ut som en genial måte å slanke seg på for de som sverger til lavkalori! Fort deg og ta patent på den;)

erruslank sa for siden:

Det høres veldig trist ut!

Og hva har du spist denne gangen? nysgerrig ;)

erruslank sa for siden:

Ingenting foreløpig, men nå er jeg NØDT til å spise. Holder på å dø av sult, og er sinna og gretten :p

Grovsnus sa for siden:

Hva er startvekta di, og hvor mye skal du gå ned?
har du holdt på lenge, har du gått ned noe?
Selv spiser jeg 175gr bacon og 1-2 egg til frokost i 7-8 tida om morgenen. Og middag 4-5 tida. Og det er det.
Mulig det er forlite, for vekta står stille.
Mvh Grovsnus.

erruslank sa for siden:

Jeg er 178 cm høy og veide 85 kg i mange år. Er MANN :p Vet ikke helt hvor langt ned jeg skal jeg, men rundt 70 tror jeg ikke er helt feil. Jeg var VELDIG tynn på VGS og folkehøgskole pga manglende matlyst ol. Har sloss mot depresjoner siden VGS, og har lagt på meg sikkert 15 kg etter folkehøgskolen. Mye på grunn av medisiner. Og så er jeg veldig glad i øl :D

Har holdt på siden starten av august, og ligger nå på ca 76-77 kg. Er vel ikke helt dårlig det? Det går tregt nå, men det er ikke så nøye i grunn. :)

erruslank sa for siden:

Nå er middagen spist :D

190 g kjøttdeig stekt i en stor ss EV kokosolje av merket PadMax
45 g hvitost fra First Price. (ÆSJ!!!! Har bare spist Gräddost de siste mnd)
70 g tomat
50 g rød paprika
67 g olivenolje.

Kjøttdeigen ble krydra med cayennepepper, hvitløkspulver, tørket ingefær, karry, tandoribqgreier og salt/pepper.

Grovsnus sa for siden:

Etter ei sund så vil kroppen "forsvare" seg, og nekte å gå ned-platå kalles det. Men etter ei sund så kommer forbrenninga igjen og du vil fortsette nedgangen. Men det er mulig at kroppen din har funnet "sin" vekt, og ikke vil mere ned. Selv om du vil.
Ha en fin dag.
Mvh Grovsnus.

Victory sa for siden:

Var hvitosten av den ferdig raspede typen? Jeg kjøpte den nemlig, og fant ut at den hadde jo masse tull og tøys i seg! :( Potetmel og sånn...

erruslank sa for siden:

Om kroppen vil veie 76-77 kg er det i orden for meg, men selv tror jeg nærmere 70 er mer riktigt. Men men. Det gjenstår å se :) Uansett feil å spise SÅ mye. Det er jo galskap :)

erruslank sa for siden:

Var den vanlige osten. Den er nærmest identisk Norvegia og Synnøves. Den revne "osten" er bare tull, men legg merke til at det ikke står at det er ost noe sted på posen.

Cherry sa for siden:

Det er fordi det ikke er ost, det er topping ;)

erruslank sa for siden:

Nettopp!

Iset sa for siden:

Det er potetmel i vanlig revet Norvegia også, eller var det Jarlsberg? Irriterende, i hvert fall, men det er vel for å unngå at den klumper seg.
Topping/revet og sånt styrer jeg glatt unna, pføy!

Grovsnus sa for siden:

Hvis du holder vekta og trives med det er det vel ikke feil.
Mvh Grovsnus
ha en god frokost :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.