< Tilbake til oversikten

Mat uten egg

miapusen sa for siden:

Nå har jeg spist lavkarbo i 1 uke, og begynner nesten å bli lei.. Savner å spise karbohydrater, selv om jeg vet jeg har godt av å ikke spise det.

Problemet mitt er at nesten ALT er med egg, smaker egg.. Blir nesten kvalm bare jeg lukter egg nå..

Vil jo gjerne lage pizza, og sånn, uten å måtte bruke egg..
Tips?

knh sa for siden:

Jeg bruker denne oppskriften på pizzabunn:

Synes denne er kjempe god, smaker ikke egg og blir veldig sprø hvis man steiker bunnen riktig (varierer veldig fra ovn til ovn hvor lenge den skal stå) . Jeg har forresten ikke bakemiks, så bruker spielberger sojamel og fiberhusk :)

Pleier også å lage "frokostlapper" med utgangspunkt i samme oppskrifta. Men lager dobbel porsjon for å dekke en hel stekeplate, og bruker 3 egg istedenfor 4 :) Pleier også å slenge oppi litt enten litt rømme, creme fraishe, cottage cheese, philadelphia eller noen form for kremost i tillegg:)
Disse kan man bruke som brødskiver og slenge på det man ønsker av pålegg :)

For et par dager siden prøvde jeg også cottage cheese med litt fløte og funsaft, og det var utrolig godt :D

Charlott sa for siden:

Denne synes jeg er knall! Smaker definitivt ikke egg :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.