< Tilbake til oversikten

Nannahs blomkålgrateng

Nannah sa for siden:

Denne ble jeg veldig fornøyd med...den er avart av en av mine tidligere oppskrifter og egner seg godt for dem som synes de må ha en erstattning for poteter :)

1 stort blomkålhode
100g kremost naturell
150-200 g revet ost
1 ss rømme
1 egg

Kok blomkålen i buketter i usaltet vann.
Hell den i et dørslag og knus/press ut vannet med en potetmoser..el baksiden på ei sleiv. Sånn at det blir en tørr grovknust masse tilbake.
Hell den tilbake i kjelen og rør inn det andre. Jeg valgte å ikke krydre extra her...da jeg syntes osten gir nok smak.
Rør alt godt sammen og hell i en smurt ildfast form.

Stekes på 175g varmluft i 20 min.

solihjerte sa for siden:

Denne så virkelig god ut, den skal prøves idag. Tenkte at jeg kunne ha litt baconterninger opp i, og så blir det fin mat å ha med seg på nattevakt :).

Idamor sa for siden:

Nam nam nam... Hørtes utrolig godt ut. Tror jeg skal prøve meg på denne på fredag jeg! Takk for oppskrift!!

Nannah sa for siden:

I den oppskrifta jeg har lagt ut før er det bacon, purre og paprikapulver. Det blir mer som en selvstendig rett da:)

solihjerte sa for siden:

Jeg laget denne i dag, med litt løk i og med stekt lavkarbo pølsebiter i, og den ble kjempegod :).
Denne er jo helt genial både som egen rett, og som tilbehør.

Blir så glad når dere deler oppskrifter :D!!

somaya sa for siden:

Denne så god ut, må testes. Takk for oppskrift!

Idamor sa for siden:

Da har jeg nettopp spist denne som tilbehør til svinekoteletter. Kjempegodt! Jeg tok oppi litt sitronpepper også jeg da, siden jeg er veldig glad i det. Gubben spiste vel opp over halve forma tror jeg ;-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.