< Tilbake til oversikten

Hjelp!

villvill sa for siden:

Jeg gikk på ketolysekuren litt i sommer. Men så datt jeg ut av den og kiloene er på god vei opp igjen :(
Har såååå lyst å begynne igjen!! Men finner IKKE motivasjonen min!!! D verste er vel at jeg ble drittlei av egg og bacon!!! Finnes det andre alternativer til frokosten??? Og kan noen prøve å hjelpe og motivere meg igjen??? trenger det så sårt!! Vil prøve å komme ned på 60 kg. Altså minus 10 kg!!! Nå spiser jeg allslags godt og søtt. Føler meg nesten avhengig!! og det er et mønster jeg MÅ komme meg ut av!!!
Håper noen svarer og kan klare å få meg i gang igjen!! =)
På forhånf takk!!!

LineJM sa for siden:

Vet ikke hvor bra motivasjonsguru jeg kan være, men du trenger absolutt ikke spise egg og bacon om du ikke vil. :) Lag ekstra middag som du liker og ha rester til frokost i stedet. Finnes også masse tråder her inne om frokostmat som ikke er egg og bacon.

knh sa for siden:

Fant denneforum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24548 tråden i sta på oppskrift på "eggemelk". Har ikke prøvd det selv enda, men det er mange som skriver i tråden at det er perfekt som frokost og at man holder seg mett hjemme :) Man kan jo variere dette i det uendelige, er mange gode alternativer i tråden med både kaffe og kakao :) Synes selv det hørtes skikkelig ekkelt ut med en gang, men så leste jeg gjennom tråden, og det er visst ikke eggsmak på den i det hele tatt til tross for navnet ;)

Cherry sa for siden:

SELVSAGT finnes det andre alternativer til frokost!! Det er en myte at lavkarbo=egg og bacon til frokost hver jævla dag, og spiser man det hver bidige dag, så klart man blir drita lei!

Til frokost kan du spise akkurat det samme som du spiser resten av dagen forresten. Laks og blomkålgrateng til frokost? NP! Avocado med reker til frokost? NP! Pannekake til frokost? NP! Tomatsuppe til frokost? NP.

Oppskriftsforumet er fullt av oppskrifter.

villvill sa for siden:

Tusen takk for hjelp og svar alle sammen!! Håper jeg klarer og motivere meg mde noe annet til frokost!! =)

LineJM sa for siden:

Lykke til.

ada-emilie sa for siden:

Jeg har ennå ikke spist egg og bacon og har ikke tenkt til det heller.
Jeg spiser kylling jeg.

ada-emilie sa for siden:

Er ikke gleden ved å vite at du går ned motivasjon? At du ser frem til å bli slankere?
Å være trygg på at man går ned gir en trygghet og når man går ned blir man mer selvsikker. MEN tar du vare på deg selv godt nok på andre områder? Du må ta hensyn til dine følelser, behov, drømmer o'g kroppens behov og dekke de med rett middel. Altså ikke dekke et følelsesmessig behov med mat men anerkjenne og ta på alvor de andre behovene du har, som å gråte,skifte jobb etc.

senorita sa for siden:

ta en titt på bildetråden og se alle som har blitt sunnere, friskere slankere og hvor fin hud dem har fått.. motiverende for meg i alle fall

Bøtt sa for siden:

Trål gjennom oppskriftene her inne så får du kanskje litt inspirasjon.
LinfrøKnekkebrød går det an å lage seg tar bare 3 min i mikroen.
Er veldig greit til travel morgener.Håper du klarer dette det er ikke å vanskelig når du har kommet godt inni det.

Catwoman sa for siden:

Heisann!
Innom med en :klem:og ønsker deg lykke til videre.

senorita sa for siden:

vet du oppskriften på dem? fant ikke :S

Bøtt sa for siden:

Oppskriften er:2 ss linfrø
2ss knust linfrø
1ss solsikkekjerner(går fint an uten )
1 egg
Pisk dette lett sammen i en skål.
Hell over på bakepapir på en tallerken.
Sett mikro på ca 3 min .
Ta ut å avkjøl.
Så kan du kose deg med godt pålegg på:D
Som sagt ikke så godt kanskje første gang men nå klarer jeg meg ikke uten.,det er så enkelt og greit.

senorita sa for siden:

Tusen takk, skal prøve dette :D :D

Nerthus sa for siden:

Jeg kan ikke huske sist jeg spiste egg og bacon jeg... spiser spisdegslank brød med den nye 4-paknngen med makrell i tomat (som har mindre karbo enn de andre av en eller annen grunn) og majones. Eller grillet kylling i karridressing... eller salat med hjemmelaget dressing og feta og skinke... eller pizzasnurrer, eller en spisdegslank cappuchino-smoothie..

jeg kan holde på i evigheter - ikke se begrensningene nå - se MULIGHETENE!

Hva med en kick-start, ta en uke med spisdegslank ferdigmåltider? Det er nesten aldri to like måltid på en uke, de smaker godt og greit, du slipper å lage de selv og kan istedet bruke den uken til å bli kjent med oppskrifter, finne igjen motivasjonen og gjøre deg klar :)

Hvis dette BETYR nok for deg - vil du klare det - så gjør det slik at det betyr mye for deg så vil resten komme av seg selv :)

e84 sa for siden:

jeg spiser nesten aldri egg og bacon jeg heller. det blir bare en sjelden gang i helgen. i stedet koser jeg meg med kokt egg i fleng ( elsker det! ), omelett eller "brødskiver" (blander egg og revet gulost og steker det i ovnen) med pålegg og litt grønt på. Det er favoritten og skikkelig yummie synes jeg :)

Masse lykke til, håper du finner motivasjonen :)

e

Titania sa for siden:

Prøvde denne i dag. Kan anbefales. Laget den som kakao . Den holdt i flere timer.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.