< Tilbake til oversikten

Hyperparatyreodisme og ketose

Devana sa for siden:

Etter at jeg ble dårlig noen uker etter at jeg begynte på ketosen, endte jeg hos legen som konstanterte hyperparatyreodisme pga d-vitaminmangel.
Er det noen med erfaring/info som vet hvorfor ketosen plutselig gjorde meg syk/fremkalte symptomer?

RaoulDuke sa for siden:

Tja, det blir bare gjetninger fra min side. Men omstillingen til ketose kan være ganske stressende for kroppen så mulig det har utløst noe som har ligget latent en stund.

Devana sa for siden:

Ja, det høres jo fornuftig ut. Jeg har hatt "utslag" av symptomene tidligere også fra tid til annen, men da har ikke legen funnet noe (eller ikke lett etter riktige ting). De symptomene jeg har hatt da har også vært ganske kraftig og funksjonshemmende, men jeg har virkelig aldri vært så dårlig som jeg ble under ketosen. Jeg er fremdeles sykemeldt og det virker som om det sitter "hardt" denne gangen.
Legen min ble veldig "sint" i den forstand en lege kan bli sint på pasienten, siden jeg ikke hatt tatt blodprøver og konsultert med henne før jeg startet. Jeg angrer mye på det nå.

Det jeg synes er absolutt mest trist er at jeg nå har gått opp igjen kiloene jeg gikk ned (i hvert fall halvparten) og det gjør meg ikke friskere akkurat. Så hvis noen har råd og tips til hva som kan funke i forhold til sykdommen og vektnedgang så er det bare å rope ut! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.