Jeg har loket rundt på dette forumet et par mnd nå uten å gjøre noe vesen utav meg (har riktignok lært masse, og trives kjempegodt i min nye lavkarbo livsstil, takk for hjelpen folkens :)) men nå syntes jeg at jeg måtte spørre:
Hvor går dere ned først? Jeg har merket generell nedgang over det hele, men jeg ser det aller best på hendene av alle ting. De begynner å se direkte beinete ut. Holdt på å få sjokk da jeg holdt hånda mi opp foran PC-skjermen, og jeg så "hull" mellom fingrene når jeg holdt dem samlet. Litt ulogisk føler jeg. Kunne godt tatt magen først for meg liksom. ;) Hva er deres erfaringer?
hender, ansikt og beina forsvant fortest for meg. Brillene har blitt for store av alle ting. Og jeg har i tillegg til klesstørrelser også krympet en skostørrelse. :rolleyes:
Leggene mine har blitt mye tynnere, på tross av at jeg alltid har fått beskjed om at fotball-legger kan man ikke gjøre noe med. Også har den kulen på innsida av knærne blitt borte! Den var vosstnok også umulig å gjøre noe med uten å operere bort i følge leger til og med! :eek:
Jeg har også magre hender med hull mellom :p.
Jeg har gått ned mest over ryggen og i midja og på magen, men der har det også absolutt vært mest, men jeg har i tillegg mista en del på mine allerede ganske tynne armer og bein og smale hofter, og håper det stopper opp nå som jeg er så nære målvekt.
Aller først mister jeg pupper... Å gå fra B til A er ikke sååå veldig stas... ;)
Det blir også borte litt smått om senn på lår og rumpe (har gått ned neeesten to buksestr), mens mageflesket er fryktelig standhaftig! :(
Jeg har også blitt mindre i hyllepartiet, men det er jeg bare glad for :D. De har takk og pris holdt formen. Men så har det nok også mye å si at jeg har blitt mindre omfangsrik, og da følger cupstørrelsen etter, så så veldig mye mindre har de ikke blitt, selv om cupstørrelsen har gått ned en del.
Går ned jevnt over det hele, minst på beina egentlig.. :) Men når du snakker om hender så er det sånn at jeg snart mister gifteringen... Må nok levere den inn å få tatt den inn noe. Vil ikke miste den:o
Jeg hadde håpet at det var mage, rygg og pupper som reiste først, men mine alt ganske slanke lår har istedet blitt enda slankere og magen holder kraftig stand.
Lollypop anyone? :rolleyes:
Faktisk har jeg gått ned endel rundt brystet, under puppene. Noe som forsåvidt gjør muffin-toppen enda mer fremtredene, men på den andre sida har jeg aldri gått ned der på noe annet opplegg.
Ryggvalken forsvant først. :p Ellers har det gått jevnt over det hele, tror jeg. Oppdaget til min store glede i går at "pute-haken" også er på retrett!
Vrengte baklommer - hahahahaha :D Det har ihvertfall jeg... :w00t::w00t:
Jeg gikk faktisk opp i bh størrelse etter å ha tatt av 15 kg ;) henger nok sammen med at jeg for første gang i mitt syndefulle liv ble målt skikkelig og dermed fikk en bh som passa og dermed ser ikke puppene så små ut allikavel.
Ellers har jeg mistet vekt over hele kroppen. Har ringer som er blitt for store og andre som passer igjen. Dobbelthaka er borte og jeg har gått ned et nummer i sko så nå passer ikke Louboutinskoene mine lengre -grrrrrr:mad: Kan endelig kjøpe meg normale støvletter og har faktisk fått skryt for velformede legger av en treningsguru - det varmer det.
Det som forsvinner seinest hos meg er magen og det er jo irriterende. Ellers er det jo litt slæppt rundtomkring så nå har jeg lagt meg i selen for å trene opp muskler i rompe og armer :p
Jeg har merket det mest på skuldrene, og overarmene.. Ellers synes jeg ikke det har forsvunnet NOE.. men det har vel med at jeg har såpass mye å miste at jeg ikke helt ser det enda... Jeg gleder meg til de neste 20 forsvinner.. DA kommer nok forskjellen frem! :D
Du vet, når man veier såpass mye så tar det litt tid før man ser noe forskjell både for andre og seg selv. Jeg veier ca 50 kg mindre nå, men jeg ser nå knapt forskjell på magen min liksom.
Ja, det har vel ikke nevnt, men på de siste ca ti kiloene som har forsvunnet siden februar, så har jeg merket det skikkelig på skuldrene. Jeg har fått tydeligere kravebein, og nesten beinete skuldre og smalere nakke, halsen ser til alt overmål mye lengre ut! Morsomt! Enn om jeg aldri har hatt særlig til dobbelthake, så har jeg alltid trodd jeg hadde kjempekort hals, men nå er det ingen antydning til det eller tyrenakke what so ever, og jeg har endelig tort å gå med litt mer utringning.
Jaa.. Det er egentlig litt demotiverende!
Har en venninne som er endel lettere enn meg, kan tenke hun veide vel 95 på sitt tyngste, hun er nå gått ned nesten 10 kg, og jeg er jo selvfølgelig KJEMPEglad på hennes vegne...
MEN nå har jeg gått ned nesten 20kg, og hun får kommentarer i ett kjør om hvor godt hun ser ut og hvor slank hun har blitt, mens hos meg er det dørgende stille.. Vet jeg ikke skal ta det så tungt, men jo - jeg gjør det litt alikevell altså..
gått mest ned på mage, lår og i ansiktet:)
som noen annen sa, brillene har nesten blitt for store, nesten sånn at de faller av til tider.
Har på -9,8kg gått ned fra str 46/48 i bukse til str 42 nå.
Har aldri i "voksen" alder gått med så små (for meg) størrelser, så er kjempefornøyd, og motivert til å fortsette :D
BHen har begynt å løsne, så det er nok puppestellet jeg har mista mest på. Ellers synes jeg magen fortsatt er like stor... mens buksene snart detter av:D Er jo langt fra ferdig. Hva gjør dere - kjøper nye klær etter hvert som vekta tikker nedover, eller venter dere??
Sy -ja. Kanskje jeg skal børste støvet av symaskinen! Har god lønn, men to jenter i tenårene og de stikker av med ALLE pengene.. vil jo ikke at de skal være på sidelinjen ( jeg var fjortis i hjemmesydd boblejakke og snowjogg - som hadde vært på moten 3 år tidligere. Gikk greit, men krever at man er kreativ når jevngamle spør. Vil at mine skal slippe det!)
Det betyr ikke at de trenger siste skrik, og nye klær hele tiden;). De kan få basisplagg som ikke går av moten, og klær når de trenger, det spesielt når mor selv skal stase seg opp nå:D
Har gått ned ganske jevt overalt og de aller fleste ser ikke at jeg har gått ned i vekt i hele tatt. :(
Ingen begriper at jeg har enda 20 kg til normalvekt. Vet ikke helt om jeg skal se på det som et kompliment ?
Jeg ser selv at mye har forsvunnet i ansiktet og midjen har blitt 10 cm smalere. :o
Jeg går generelt ned rundt hoftepartiet, lår, rumpe og "kamelkulene" på sidene ("lovehandels" :lol:) Magen går stort sett til slutt desverre. Hendene mine er ganske slanke hele tiden de, samler kun vann når jeg spiser karbo merker jeg, men ringen passe nesten like godt nå så når jeg er 20 kg lettere. Får den av nå, selv om den glir lettere når jeg er lettere. Jeg blir alltid forundret over hvor smal jeg er over hoftene når jeg slanker meg
Ja- jeg har skikkelig lyst til å hive budsjettbekymringer av veie og handle masse nye klær:) . Er så gøy når klærne passer!! Venter imidlertid tålmodig på at vomma skal si farvel :mad:...mon tro den er limt fast med mel og vann?:p
Artig å lese:p Her merkes det i ansiktet, på hendene og tyranakken er på retrett heldigvis!! Men ellers over det jevne lag, absolutt fått en midje (-16kg totalt på 2 år, men ikke med lavkarbo før nå). Er veldig glad for å ha gått ned 2-3 str og har fått større utvalg i klesbutikkene igjen:heia:En ny jente rett og slett :ja:
Jeg går ned i trappa midt i huset for da kommer jeg rett inn på soverommet vårt...
Kroppslig sett går jeg fortest ned..... Vet ikke! Det krymper mest på lårene sier sambo! Magen variere med 30-40 cm i løpet av dagen.. Den er som en blåsebelg.. :lol:
:eek: 30-40 CM!!!! Men i alle dager da, er det mulig???? Det er jo sykt mye, du mener ikke 3-4 cm kanskje? Bør jo kanskje sjekke maten du spiser dersom magen utvider seg med 30-40CM daglig :D
:eek: 30-40 cm var drøyt ja, skulle være 10-20 cm :o. Målte forskjellen engang til 17 cm. Normalt er det puppa som stikker lengst ut, men når magen blåser seg opp slik er nok magen den som er lengst fremme ja..Utspilt og hard.
Jeg VET at det er maten (hjemmelaga knekkebrød) som gjør det slik.. Og brus.. :o Jeg dro på legevakta første gangen det skjedde for jeg ble jo litt skeptisk. Så nå knasker jeg Nexium når det skjer. Det beste er jo kanskje å kutte ut knekkebrøda og brusen?? :rolleyes:
Kanskje det ja, er vel kanskje best å stoppe dette på en naturlig måte enn å knaske piller. Men det er vel kanskje enklere å knaske piller enn å kutte noe man liker?? :D
Selv skal jeg være knallstreng denne uka og prøver meg på Skaldemans fakirmetode i håp om å få noe nedgang i vekta - for her har det ikke skjedd noe siden i juni/juli og da var det bare snakk om et par kilo. Denne uka skal jeg ikke røre kunstig søtning og knekkebrød/brøderstatning er bannlyst :(
Tror neppe jeg holder ut et slikt regime lenge dersom ikke vekta går nedover. Jeg trengr å bli kvitt en dl rundt magen og der har det ikke skjedd noe siden påsketider :hylgrine::hylgrine::hylgrine:
Mistet mye av "mænboobsa" mine, dobbelthaken er mindre og jeg har fått ett mye smalere ansikt. Magen er også blitt mye mindre.
Har gått ned MANGE cm over brystet, rundt magen og hoftene:D
Marius
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.