[CENTER]hei! sitter her med gips på høyre arm,sklei og tok meg for og dermed var det gjort.:([/CENTER]
utrolig kjedelig og veldig smertefullt.:(
da jeg var ferdig gipsa,kom det en ung damelege og fortalte hva slags brudd det var og ga meg en resept på 10 smertestillende.
så gikk ho. eg ropte på ho og spurte om jeg kunne få en sykemelding.ho virka veldig avvisende og spurte hva jeg jobba med.sa som det var at jeg jobber med multihandicappa ungdommer.mye løft og stell osv og du bør i hvertfall ha 2 friske armer!!
kan ikke arbeidsgiver tilrettelegge for deg så du kan jobbe spurte ho?hallo,jeg har brukket høyrearmen og kan overhodet ikke bruke den!nå er det3 dager siden det skjedde og det er kjempevondt ennå og kan ikke bruke armen.
det jeg egentlig lurer på er det sånn det skal være nå?? at man skal på jobb uansett?
noen som har opplevd noe lignende.
beklager dårlig skriving,venstrehånd og kan ikke bruke mus
Det syns jeg var merkelig oppførsel av legen! Jeg har 100% sykemelding nå, så det er ikke umulig nei. Jeg syns du skal ta kontakt med fastlegen din. Du må vel ha mer smertestillende også, 10 piller varer jo ikke så lenge?
Det er nok i utgangspunktet slik at arbeidsgiver skal kunne tilrettelegge, men det er jo ikke alltid mulig i alle yrker! Jeg kunne nok vært på jobb med gipset høyrearm, men mannen min kunne helt klart IKKE det! Dette er jo individuelt i forhold til hva man jobber med.
Ta kontakt med fastlegen din du, så får du forhåpentligvis en annen beskjed :)
Det er vel ikke sånn at man skal gå uansett. Det skal være en avveining. Hvis arbeidsgiver kan legge til rette så du kan være på jobb på tross av brukket arm så skal man jobbe. Men, det er helt avhengig av mulighetene for tilrettelegging. Synes du skal snakke litt med sjefen din om hva de kan gjøre for å legge til rette, kanskje få dette skriftlig og så kanskje ta en tur til fastlegen medbrakt en slik oversikt. Da er det også lettere for fastlegen å finne ut hva slags sykemelding du kan få. Det er viktig å ha nøyaktige beskrivelser av hva arbeidet ditt er og muligheter for annet arbeid i en slik kommunikasjon.
Det høres ærlig talt ut som den legevaktlegen har null peiling på sykemeldinger. Det er også muligheter for arbeidsplassen din å søke om midler fra NAV for å få dekket deler av utgifter til en ekstra person hvis du må gå på tilrettlegging eller ha en gradert sykemelding.
Tunge stell og løft er jo nesten umulig med brukket arm. Den skal vel også få være litt i fred.
Fy skamme seg legen!
Det er noe av det mest håpløst utrolige jeg har hørt på svært lenge!!!:mad::mad::mad:
Håper du skriver et ganske så sinna brev til den legevakten når du kan bruke armen igjen!!!:(
En brukket arm er svært vond og skal være helt i ro i noen uker i hvert fall! Klart man med et enkelt brudd i venstre armen kan gå på jobb etter noen dager i enkelte yrker, men for mange av oss er det faktisk bare ikke mulig og i hvert fall ikke i høyre armen!
Vet ikke hvordan jeg skulle kommet meg på jobb, en gang! Kan jo ikke kjøre bil med en arm, og når det "bare" er snakk om et lite brudd, dekker ikke NAV transport heller!
Vet disse legene har fått beskjed om å være strenger, men det får da være grenser!!!:mad:
Ring fastlegen din i morgen, forklar situasjonen, så får du helt sikkert en sykmelding!!!
Masse god bedring! Spis smertestillende for alt det er verdt! Så lenge det er svært vondt, fast hver 4. time! Viktig at du klarer å være i bevegelse!:)
Blandingen av ibuprofen og paracet er svær effektiv ved skader i skjelettet!
Kitt er bare enestående!! :love: Glad vi har ho her! :helsesjek
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.