< Tilbake til oversikten

"Lasagne" på lavkarbovis

Makronella sa for siden:

I det jeg skulle begynne på middagen lørdag -Hjemmelagde karbonader, fikk jeg det for meg at jeg hadde lyst på lasagne....... men hadde jeg det jeg trenger til det - jeg har aldri laget lavkarbo lasagne (lookalike) men syns å minnes at Line har hatt en oppskrift på lavkarbolasagne for en tid siden så sjekker hos henne og finner oppskrift. Jeg hadde det meste - ikke arrabiata sausen -eller noe lignende, men man kan da impovisere - Gjorde noen andre små endringer også

1 pakke kjøttdeig
1 løk
1/2 rød paprika
1 ss oregano
2 ss tomatpurre
1/2 dl vann
1/2 aubergine
1/2 boks creme fraiche
1 dl fløte
revet ost
revet muskatnøtt
parmesan

Stekte kjøttdeig løk og paprika - hadde i tomatpurre og vann. Neste gang skal jeg ha skikkelig saus til -eller ta meg bryet å lage ordentlig kjøttsaus selv- Planlegging et et stikkord her.
Varmer creme fraiche og fløte - har i en halv t-skje revet muskatnøtt og revet ost pluss en liten håndfull revet parmesan (jeg bruker frisk som jeg river v bruk)

Aubergine er skåret i tynne tynne skiver

I en smurt form legges først ostesaus , så aubergine som jeg tar sjanse på blir passe kokt i ovnen, kjøttet - fortsetter slik til alt er brukt avslutter med aubergine og saus på toppen samt et ostedryss øverst .
Kunne hatt bittegrann mer ostesaus men det går greit med denne mengden og

[CENTER]
[/CENTER]

Midt i ovn v 225 grader i 25-30 min . Lar det stå på benken i 10 minutter slik at det får "satt seg" litt
Serverer med en salat, og et godt dryss med parmesan.

[CENTER][/CENTER]

Dette var skikkelig godt - kan ikke se at auberginen tok skade av legges i "rå" er første gang jeg bruker den -har brukt squash som "pasta " tidligere. Den skikkelige kjøttsaus smaken manglet litt, men det er jo bare pga impulsendring i planlagt meny på en lørdagskveld -

[CENTER][/CENTER]

Kan anbefales

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.