I norske tabeller og næringsinnholdsfortegnelser, er kostfibre alt trukket i fra!
Ikke noe mer å hente, det som står oppgitt som antall karber, er det som skal telles med!;)
(Bortsett fra en og annen sukkeralkohol, men det er en annen greie:p)
Hvilket ketolysebrød? Er det lite karber, er det pga valget av råvarer, ikke at man kan trekke fra noe!
Det ketolysebrødet som står bakpå bakemixen. Der er det jo egg, valnøtter, linfrø, sesamfrø, kruskakli, solsikkefrø (har oppi ca 30 g) og bakemix. Og jeg mener det sto ca 1 kh per skive. Jeg får ikke det til å stemme :confused: Jeg får 18 skiver. og det må da være mer enn 18 kh der?
Er nok kruskakli som gjør det!
Det varierer veldig hva som regnes for karber i det! Er temmelig sikker på at det ikke er mer enn 9 karber egentlig! Og de seiler vel ganske fort gjennom uten å etterlate seg mange karbene!;)
Svært forvirrende felt!:wacko:
Noen sier ja, andre sier bare noen og så er det noen som mener at kan trekke fra noen, eller slett ikke bør spise dem!:eek:
Jeg spiser dem ikke så ofte, tåler dårlig malitol, men er ikke som mange andre så redd for aspartam, så jeg drikker lettbrus!:p
Du kan jo lese gjennom denne tråden og se om du blir noe klokere!:confused:
Haha, ja det er meget forvirrende må jeg si! Tror jeg skal holde meg unna litt i første omgang hvertfall! :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.