Før jeg var helt våken hørte jeg nyhetsinnslag i radio: det skal innføres avgift på fett. Jeg bråvåknet, men hørte ikke mer om det. Kanskje det var referert til ei avisoverskrift.
Hørt på makan. Hva i huleste er begrunnelsen? At det er så farlig for oss?
Står en artikkel i dagens VG om økning i avgifter på "usunn" mat - og da vet vi jo at det rammer "vår" mat; smør, fløte, rømme, ribbe og annet fett kjøtt
Har faktisk sendt en epost til helsedirektoratet og bedt dem spesifisere nærmere hvilke matvarer som er tiltenkt den nye avgiften.
Der påpekte jeg også at for meg er disse nøkkelhullsproduktene som stadig vekk betegnes som sunne, i stor grad ikke aktuelle pga av sitt høye innhold av stivelse og sukker.
Skal tro om jeg får noen tilbakemelding:rolleyes:
Jeg håper at når de skriver usunn fet mat så er det snakk om fast food som pizza, chips o.l, men jeg er litt redd for at de mener fet mat som i fløte, rømme pluss pluss. Skjer det så blir jeg litt irritert må jeg si...spent på svaret grotingeling får!
Vi får lage en underskriftskampanje med KOS "i bakgrunnen" som sier nei til avgift på fet mat (hvis det blir "vår" fete mat):o
Var en debatt på NRK 2 om det nå....orket ikke helt å høre på det med Drevol og han kjekke hlsefyren fra dep. og ei fra FRP som var der.
Men det jeg fikk med meg, så handlet det mest om røyk og alkohol....men lederen fra KOS var positiv, så da var det kanskje ikke så gæli?
Det tror jeg faktisk aldri kommer til å gå gjennom, spesielt siden flere på Stortinget (i høyere posisjoner) er positive til lavkarbo og har gått på det selv, til og med Hagen har jo gått ned flere kg. Det MÅ jo komme protester på dette fra dem også. Jeg er altså ganske trygg på at det ikke vil bli sånn. Men sukker, alkohol og tobakk må de gjerne prise i været for min del.
Kan de ikke heller bare forby salg av tobakk? NEI, det kan de ikke? Hvorfor ikke, spør mange. Fordi de er avhengig av inntektene tobakken gir. Hurra for hykleri og dobbeltmoral ;)
Tru det eller ei, LineJM... det er det, altså! Den derre med biff og løk eller kva det no er.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.