Lindaplinda sa for siden:
Jeg bare lurer, og tenkte jeg fikk noen tips før jeg begynner å jobbe igjen:)
(Vet jeg kan se i oppskriftsarkivet etter oppskrifter, men jeg er bare nysgjerrig på hva dere spiser:o)
Jeg bare lurer, og tenkte jeg fikk noen tips før jeg begynner å jobbe igjen:)
(Vet jeg kan se i oppskriftsarkivet etter oppskrifter, men jeg er bare nysgjerrig på hva dere spiser:o)
LineJM sa for siden:
;)
har ofte med middagsrester, spiser ost og pålegg og litt grønt. Har en indisk ferdigmat i nærheten av kontoret og der pleier jeg å be om bare salat til, ikke ris osv. Ikke noe problem. spiser også ofte avocado :love:
Pruttilutt sa for siden:
Jeg har babybel's i skolesekken, og hvis jeg har middagsrester så tar jeg det med. Nå bruker jeg lage mini pizza en gang i blandt hvor det blir en del til skolen :) Nå er jeg på det stadiet at jeg klarer meg med to måltider for dag, så av og til trenger jeg ikke skolematen, men da er jeg sulten når jeg kommer hjem klokken 17
Kitt sa for siden:
Det finnes maaaange tråder om akkurat det, her har du en av dem!
Benedictee sa for siden:
Vi har salatbar som brukes hyppig med reker, kylling og fetaost. ellers bruker jeg bare varmmaten som bys med salat til :) Pleier dog å spise froksot ti minuttene før arbeidsdagen begynner og da er ikke salatbaren åpnet enda, så savner ostesmørbrød eller yoghurt akkurat da..er nødt til å spise hjemme om morgenen fordi de ikke har noe etter min kost før lunsj.
Tiki sa for siden:
Som regel salat. Eller opsierullpizza mad litt salat til, varmer rullene i micro med litt mereost på, eller nå har jeg bakt en ladning feta, spinat miffuns, som jeg da også har med litt salat til.
Kjetilsen sa for siden:
Jeg koker vanligvis 10 egg om morgenen, og spiser til jeg blir mett, det betyr vanligvis alle 10, og med litt smør ved siden av da, nam!
Enkelt og greit :)
Queen of Wands sa for siden:
Ti frokost??!
MadamMim sa for siden:
Her går det også mye i middagsrester (og akkuratt nå kom jeg på at jeg spiste opp ALL middagen min....). Har jeg spist opp middagen, så blir det ofte omelett, eller salat. :-)
Idamor sa for siden:
Jeg koker vanligvis 6 egg hver dag. Spiser stort sett 3 til frokost, og tar med meg 3 på jobb. Eller alle 6 hvis jeg skal jobbe lenge. Holder meg mett lenge og enkelt å ta med!
Bixen sa for siden:
Har som regel med meg middagsrester. Hvis vi ikke har rester igjen, tar jeg med kyllingsalat eller evt. et par skiver av Karins brød med skinkeost. :) Hender jeg sniker til meg et egg eller to på jobben også.
skytten83 sa for siden:
Jeg tar som regel med salat, omelett, middagsrester eller fiberrik med egg eller mager baconost..
b0n sa for siden:
Jobber på hotell, så bestiller meg det jeg vil ha fra menyen og trekker fra eventuelt brød, ris, pomfrites eller potet :)
blucher sa for siden:
Som regel en av følgende varianter:
Dette så visst veldig kjedelig ut, men funker for meg.
Nicpins sa for siden:
Middagsrester. Mye kaldt kjøtt fra dagen før med hjemmelaget rømmedressing og evt litt salat attåt. Lager alltid for mye middag nå jeg. Verdensmester i plastbokser. :D
babydoll sa for siden:
Er litt travle dager nå, så det har blitt salat med mozarella (evt. feta) og olivenolje på. Vanligvis spiser jeg middagsrester, eller osteknekkiser med masssse godt pålegg på. (eller begge deler, blir ofte litt lange skoledager)
senorita sa for siden:
jeg har funnet meg kyllingkarbonader og kyllingkjøttboller som jeg spiser.. nam nam.. kun 2 % karbo!! :D :D
Titania sa for siden:
Spiser varmmretten i kantina uten potet eller ris, suppe med fiberknekkebrød eller om ikke noen av de passer inn under reglene salat med egg.
NB !!!! jeg har LCHF som filosofi og spiser nok mer karber enn ketolyse
Cirka sa for siden:
Jeg synes fremdeles det er litt ork å lage niste til jobb, men jeg har gjort det enkelt og tatt noen skiver løvtynn salami eller spekeskinke. Smurt et tynt lag snøfrisk og lagt inn et lite salatblad på hver skive. Ruller dette sammen til små ruller.
Ellers går det mye i kokt egg (begynner å bli møkklei) og avocado.
aktivjente sa for siden:
Spiser stort sett hjemmelaga salat med ruccola, advokado, grønn paprika, agurk, 3 småtomater, feta og 5- 7 nøtter. Holder meg mett leeenge. De supertravle dagene tar jeg med hjemmelaga knekkebrød, smør og hvitost. Da er jeg sulten allerede i firetida..
Klistine sa for siden:
Plastbokser er min nye bestevenn!!! :D
Tusta85 sa for siden:
Vi har salatbar på jobb, desverre bare med tunfisk som jeg ikke spiser. Men har stort sett salat, egg, fetaost, oliven, agurk, paprika og olje til dressing. :)
e84 sa for siden:
hehe, me 2:D
Tulip73 sa for siden:
Vi er så heldig at vi har et stort kjøleskap, der jeg har en stor ost, peppersalami og smørpakka mi. Under dette har jeg Nannahs knekkebrød. Supergodt og enkelt. I tillegg hender det at jeg har middagsrester med med, eller så er det salatbar i kantina hvis det er krise.
Til å begynne med stod jeg opp en halv time før og lagde omelett, kokte egg osv. Hadde jeg skullet fortsette med dette, så hadde jeg ikke holdt ut så lenge som jeg har gjort. Nå har jeg spist lavkarbo siden nyttår, og løsningen for meg har vært å spise så "vanlig" som mulig. Dvs. Knekkebrød til frokost og lunch, middag med salat eller kokt blomkål/brokoli til. Det behøver ikke å vær ekstrajobb for å leve på lavkarbo :D
Idarull sa for siden:
I dag ble det kylling og paprika. var greit, men metta ikke... har laget et brød som jeg spiser innimellom. ellers er det mange gode brød og lappeoppskrifter her rundt omkring!
LineJM sa for siden:
Jeg lager dreamys grove tekaker akkurat nå. Så jeg kan ha med niste på turnuskurs i morra. ost, smør, ramsløkpølse som jeg har høye forhåpninger til etc.
Veggpryd sa for siden:
Når jeg tar med mat blir det middagsrester eller lapper med meierismør og pålegg.
Kantina våres har brødskiver, salat og helt ordinært pålegg og kokte egg. Jeg har bedt om å få meierismør og fløte og det var ikke noe problem. Ellers har de varmmat to ganger i uka, men det er som regel noe som er spekket med karber - eller noe ufyselig ferdigmat. Også har de vafler på fredager..... ur...:( (:meditere: jeg-liker-ikke-vafler :meditere: jeg-liker-ikke-vafler :meditere: ) hehe! Det går som regel bra det, altså ...:o
LineJM sa for siden:
[quote=Veggpryd;950783] >znip
Nicpins sa for siden:
Føler veldig med deg! På den forrige jobben min hadde de ikke bare vafler på fredager, men faktisk egen felles vaffel-spisepause på fredager fra 10-10.30. Oh Hildrande du! Men det var de tre årene jeg jobbet der at jeg gikk ned fra 96 til 60 kilo, så det gikk da det og :cool:
frode73 sa for siden:
Kyllingvinger eller kyllinglår (Nygrillet) er en gjenganger. Drikker vann og avslutter med en kopp kaffe med kremfløte. Skinnet spises selvfølgelig :-)
Almyrida sa for siden:
Jeg har alltid middagsrester med meg som regel.. Ellers lager jeg meg en stor salat med masse kyllingkjøtt og rømmesalat.. Har i egg, paprika, reddik, fetaost.. Jah alt det jeg har lyst på..
Evt så har jeg som regel alltid kylling i hus, så da steker jeg litt kyllingbiter sammen med grønnsaker, har på litt fløte, og krydder.. Deilig.. :)
Jeg jobber på sykehjem og i kantina vår har de masse brød i ulike varianter, og salat.. Proppet full med mais.. Men kunne sikkert bedt om å få uten da.. Men billigere og bedre å ha hjemmelaget.. Jeg er en dame som er glad i mat, og trenger litt for å bli mett.. :p
knh sa for siden:
Dette har jeg med meg i dag :)
Coockie sa for siden:
Her går det stort sett i Fiberrik med masse smør og ett eller annet pålegg.
Vi har kantineordning på jobben som gjør at jeg blir trykket 300 kr i lønn pr måned, mot at jeg kan spise det jeg vil av maten som befinner seg i kjøleskapet. Der er det desverre ikke så mye lavkarbovennlig, men jeg har i det minste fått gjennom at det skal være en pakke Fiberrik tilgjengelig, og ikke bare vanlig brød og knekkebrød.
Det blir litt mer karber på frokost og lunsj en jeg liker, men det er prioriteringen jeg velger fremfor å måtte gå i massivt underskudd på det månedlige matbudsjettet.
Så mange svar.. hurra! :) Imorgen skal jeg på jobb igjen da, og matpakke består av dagens middag (som smakte fantastisk) :) Frokosten blir to kokte egg med en halv tomat og ekte majones.. er godt å variere litt fra eggerøra :)
Ang vaflene på jobbe så har du min sterkeste medfølelse.. he he :) Mitt største "problem" er ferskt brød, og det kjøper jeg jo annenhver dag til sønnen og samboeren min. Salaten eller eggene smaker ikke like godt når jeg får vann i munnen av de deilige brødskivene de spiser.. he he. Men jeg har stått imot fristelsene, og har ikke lyst til å gi meg med det heller :) Skal jeg først sprekke, så skal ikke det være pga ei lusen brødskive altså.. det skal isåfall være pga en deilig julemiddag, og da skal jeg tillate meg å spise den uten dårlig samvittighet :)
Veggpryd sa for siden:
Når jeg hører dere som må lage høykarbo-mat til resten av familien, med duftende brød og andre fristende ulovlige ting - så er vafler på fredager ingenting! Jeg vet ikke om jeg hadde klart det. Ikke at brød med margarin og syltetøy frister noe særlig, men noen ganger har man bare lyst til å smake litt av den maten man spiste før...
Kanutten sa for siden:
Jeg baker også brød annenhver dag. Ungene elsker varm skive med smør som smelter nedi og toppet med brunost. Serveres med kakao. :sikle: Da holder det hardt! :hylgrine:
Jannejoh sa for siden:
På jobb i dag har jeg med meg eggerøre, mårpølse, tomat og litt creme fraiche :) Gleder meg til lunsj :)
frode73 sa for siden:
Kyllingvinger, oliven, tomater og waldorf salat :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.