< Tilbake til oversikten

Mellommåltid

Teletubbien sa for siden:

Jeg har prøvd ketolysekuren tidligere, og har lyst til å komme meg tilbake på lavkarbo - om enn litt mer tilrettelagt. Jeg er pr i dag på et skyhøyt karbokosthold, og vet jeg må gjøre skikkelig mange endringer, men har noen spørsmål i forhold til mengde mat.
Altså på lavkarbo skal man ikke telle kalorier, men for meg virker det likevel rart at man kan spise uante mengder mat. Nå er det jo mulig jeg har gjort en del grunnleggende feil tidligere, som i det hele tatt går å sniker i skapene imellom måltidene, men kan man virkelig spise en hånd med norvegia et par ganger om dagen om man føler behov for å stille dette suget som sitter igjen fra søthungeren?
Syns både fenalårskiver, usaltede nøtter og norvegiaskiver kan være til hjelp når suget kommer over meg, men blir det feil?

Photobscura sa for siden:

I en overgang mens man fortsatt er fysen på mat er det greit å ty til ost o.l. Men generelt er det en uting, også på ketolyse å spise utenom når man er sulten. Å spise uante mengder blir jo et definisjonsspørsmål. Du skal spise når du er sulten og stoppe når du er behagelig mett. Du skal altså ikke gå sulten, eller spise til du triller av stolen ;). Følg kroppens signaler, de er der av en grunn!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.