Har du en BMI fra 25 og oppover? Kanskje vi skulle hatt en egen tråd for oss som faktisk har en BMI som tilsier overvekt/fedme?
Og i tillegg det at vi klarer å la være å gå på vekta hver dag, for det er noe jeg tror ikke er hverken sunt eller slankende,fordi det blir en stressfaktor, og stress er ikke heldig når man vil ned vekt.
Jeg mener ikke å skade noen ved å foreslå dette men jeg merker godt at jeg faktisk blir litt oppgitt og frustrert når noen som skal ned 5.. 7 kg, som også kanskje har normal BMI og i tillegg veier seg daglig, legger ut innlegg hvor de er så fortvilet, syns det går trått osv.. Det er dessverre ikke motiverende for meg! Så ærlig er jeg.
Blir gjerne med :) Er enig i det du sier med 5-7 kiloerne :) Hjelper ikke meg så mye gitt, her er det meeeeer enn nok å ta av og jeg orker ikke være frustrert for jeg må beregne minst ett år på min ønskede vektnedgang + stabilisering.
Veier meg fortsatt for ofte (hver 2 eller 3 dag), men det får så være..jeg har slått meg til ro med at ting ikke går raskere enn jeg gjør det til, og tar tiden til hjelp :)
Jeg er med jeg!:)
Veier meg også kanskje litt mye, men det er for at jeg eksperimenterer litt, å til nå har det bare gått altfor bra, så venter en skikkelig nedtur nå :S
Skal ned 23.2kg, og begynte på ketolyse i dag.
Har en BMI på 31.3
Skal gifte meg om ca 6 uker, og håper på så mye som mulig ned i vekt.
Begynte for 30 dager siden, med trening og sunt kosthold, men neida, 1.5kg ned.
Har såvidt gått på ketolyse 2 ganger før (dog i kun 2 uker), men det er en veldig motivator å gå ned 3-4kg den første uka, selv om det kun er vann og div.
Jeg trener 10 ganger i uka nå, 30 day shred og 5 km jogging.
Har kun 5 økter igjen på 30 day shred, og da blir det ikke så ofte trening.
Er jo noen som ikke går ned noe særlig når de trener mye (i kilo). Når du trener såpass mye som du gjør, så er det derimot interessant å se hvor mye du går ned i cm og evt. fettprosent. Hvis det ikke er noen endring her, så er kanskje ikke trening så effektivt for deg?
Jeg vil også være med :D. Jeg startet med en bmi på 31.9 den 7 juni, har komt et stykke, men har forsatt 12.8 kg igjen. Men jeg har planer om å spise lavkarbo når jeg er ferdig med å gå ned også, men da så mye kh at det er stabilt. :)
Så flott at vi er noen her inne, var nesten litt skeptisk til mitt eget forslag, følte at jeg "hang ut" noen uten å mene det. Jeg VET at selv 5 kg er viktige kg så lenge man ikke føler seg vel, og vi kommer jo dit vi også en gang, at vi bare har 5 kg igjen! :o
I dag er det veiedag for meg, men jeg kjenner på kroppen at det ikke kan ha skjedd stort her, magen er STOR rett og slett, jeg føler meg stinn og rar øverst i magen, uansett hva jeg spiser og gjør.
men har dog fått gått litt de siste dagene, det er godt! Søndag ble det en time, mandag 35 minutter og i dag 2 x 30 minutter. Jeg tror jeg har et ganske raskt tempo, eller moderat kanskje, bruker 60 min på 6 km.
Vi får støtte hverandre så godt vi kan her inne, glad vi er flere, det føles godt!
Og om flere vil henge seg på, så bli bare med! :syklubb:
Ja, har fått en del muskler, og smart som jeg var da jeg startet, så målte jeg kun livet, og siden jeg ofte er oppblåst, så er det ikke så enkelt. MEN, jeg har gått ned cm på rumpe/lår iallfall, siden jeg får på meg en bukse som var for trang før :)
Men vil likevel gå ned mer, og føler at ketolyse er greia for meg :)
Veiekveld i går og det var minus 0,4. 1,4 på drøye to uker, det er vel sikkert helt greit men jeg juger om jeg sier at jeg er sinnsykt glad, det er jeg ikke. Men jeg har da ikke tenkt til å gi meg, har jeg vel?
Skal til Sverige i morgen og kjøpe Fiberhusk, det er visst billigere der enn i Norge, og det blir nok lavkarbo-overgang for meg snart, i håp om at jeg allikevel skal gå ned. Jeg skal nemlig begynne å trene spinning og da føler jeg at jeg må ha litt mer å gå på, blir utrolig fort pumpa i beina nå på ketolyse.
Fiberhusken skal i knekkebrød, det blir snadder!
Jeg heier på dere alle sammen her inne, stå på folkens! :o
Du sier du blir fort pumpa i beina på ketolyse?
Mange som sier de kan holde på lengre med utholdenhetstrening på ketolyse enn på vanlig kost.... men hvis du bare har holdt på i to uker, så har sikkert ikke kroppen din vent seg helt til måten å bruke ketoner som energi ennå. Gi det litt tid..... melkesyre skal visst være en saga blott for mange, for eksempel. :)
Husk at kroppen ikke omstiller seg fullt på så kort tid.
Hiver meg på her. Jeg er en herremann på 189cm og 147kg. Bmi`en er 41.2
Jeg har aldri virkelig tatt tak i vekten min, men i en alder av 35 så er det på tide tenkte jeg. Det var fint å finne lavkarbo.no og denne tråden. Jeg skal følge med her fremover for å få tips&råd.
VELKOMMEN TIL DERE SOM NÅ HAR HENGT DERE PÅ I DENNE TRÅDEN! [color=#8b0000][/color] Vi får heie på hverandre så godt vi kan og oppmuntre masse! [color=#8b0000][/color] Fjasnissen: Ja, jeg får prøve å være mer tålmodig og merket vel egentlig litt forskjell i dag faktisk, gikk en times tur med noen motbakker underveis og det gikk ganske greit! [color=#8b0000][/color]
;)
Ser man det ja. Bra saker. Snart vil beina dine gå som trommestikker :)
Leste et blogginnlegg hvor en treningsgal fyr sa at man umulig kunne trene på lavkarbo, og samboeren til bloggeren fortalte om sine egne erfaringer. Han sa det tok 4 uker for ham å omstille kroppen, men plutselig kunne han løpe mye lengre før han kjente noe som helst til melkesyre, og da i mye mindre grad enn før.
Og hvis Björn Ferry kan vinne OL-bronse på lavkarbo, så kan det umulig være helt feil for kroppen ;)
Jeg har vært dårlig et par dager her nå, feber, diarè, skjelver, tendenser til urinveisinfekjson..:confused:
Kroppen har ramla ut av ketose, ble dessverre litt mye tranebærjuice og vanlig juice i håp om å komme unna blærevondtene, og det hjalp.
Jeg er ekstremt fysen på noe som likner på knekkebrød, så nå skal jeg prøve å lage knekkebrød med fiberhusk og alt det der. Har smakt de en gang og de var jo dritgode, så da er det håp. Vet jeg må ta bare litt av de, men akkurat nå holder jeg meg litt på lavkarbonivå til jeg føler formen stiger litt, så tenker jeg heller over hva jeg tar inn av andre ting med karber i.
Ingen feber her i dag så jeg skal gå meg en liten tur etter frokost. ;)
Ser at dette er tråden for meg (hurra...) Har en bmi på 32 no, 34 ved oppstart! Håper å komme godt under 30, ja! Men tenker at eg nok kan henge her ei stund:)
Jeg henger meg mer enn gjerne med på denne tråden, helt ny her inne, så jeg kikker litt rundt for å bli kjent med nettstedet :)
Men skal prøve å "henge på" :D
Monamona
Litt i overkant fraværende, ikke meningen men har vært sjuk.
Vekta på tirsdag viste null ned og null opp. Sånn er det vel når man roter det til med ting som ikke har noe med ketolysekuren å gjøre overhodet:confused:
Men jeg gir meg ikke av den grunn og er ved godt mot!
Jeg vil være med her! Er ny "gammel" bruker, men har aldri fått til dette forumopplegget tidligere, dvs; jeg bruker lavkarbo.no masse, men skjønner ikke helt hvordan jeg skriver på min egen profil osv. Så håper nå hvertfall at denne teksten blir plassert riktig..!
Jeg er ca. 160 høy, hadde en startvekt på 86kg da jeg la om kostholdet for snart tre uker siden - og dette tilsvarer vel en BMI på 33.6 ...
Jeg diskuterer med meg selv hva målet mitt bør være, men tror jeg nå foreløpig setter meg små mål, for å ikke gå i det samme baret som tidligere; jeg blir veldig utålmodig og går, som flere andre her, på vekta hver dag.. og det blir en jo gal av!!!
Så, mine mål foreløpig handler derfor om å KUN veie meg èn gang i uka, spise riktig, og trene MINIMUM 2 ganger i uka! Første delmål hva vekt angår... Under 80kg!
Nå skal jeg kaste meg over pizzarestene fra i går! Fantastisk hvilke muligheter som åpner seg med kokosmel, fiberhusk og JBK i hus!
Ser jeg nok er den tyngste her med en BMI på 43,6... :(
Men har allerede gått ned fra en BMI på nesten 50, så jeg skal være blid og fornøyd jeg altså!!
Hvordan går det med dere andre her inne da? Jeg er ikke såå flink med denne veiinga, men jeg har funnet noe som passer for meg. Jeg prøvde en stund å ikke veie meg hver dag og da sprakk jeg med ÈN gang fordi jeg på en måte ikke hadde kontroll...:confused:
Ikke spør meg hvorfor det kjennes sånn ut, men jeg blir ikke stressa av veiinga - heller motsatt da jeg blir KJEMPEmotivert når det går ned, og forbanna og målrettet om det går motsatt!
Jeg har i allefall offisiell veiedag på onsdager, og da får jeg vel begynne å oppdatere BMI'n min her!
Akkurat som jeg skulle sagt det selv. Jeg må veie meg hver dag, hvis ikke så føler jeg at alt går til H... ikke vet jeg hvorfor engang, og kan jo ikke være sunt å veie seg (flere ganger) hver dag. Men, så lenge jeg ikke går så mye opp så.
Har iallfall kommet meg under 30-tallet på bmi, men henger her for det :)
I dag er det veiedag igjen og jeg har overhodet ikke lyst!!
I helgen var vi i 2 bursdager og jeg glapp totalt!! :mad: At det går ann å gjøre seg selv sååå vondt, for ikke er det bare vondt i kroppen men også i følelsene! Jeg VET jo at jeg KAN men ga F... liker meg selv svært dårlig nå!
Men, skal ikke gi meg! Har jeg satt i gang denne tråden så skal jeg jammen henge med også!
Keep up the good work folkens.
ps! lagde Gerds ostekake til den ene bursdagen og den falt i skikkelig godsmak hos de fleste og ingen visste at det var lavkarbo og høyfett kake.. :eek: mmm ...
Sniker meg bare innom dere.. er sjuk og har vært det en god stund nå. Legene klarer ikke lokalisere infeksjonen men vi håper det skal gi seg etter endt antibiotikakur.
Veide meg i går og vekta står stille, utrolig nok!!
Har laget knekkebrød og de er helt fantastisk nydelig med gulost på!! :D
Jeg vil være med jeg også:-)
Startet for 3 uker siden med bmi på 32
Jeg er 1.74 høy og vekta sto på 96,7
i dag er den 91,7
Jeg trener ikke , men går tur av og til, opptatt med 3 barn og mann, 3 katter og en hund=) så tiden flyr.... vil ned til 74 kilo, min trivsel vekt, kan ikke gå ned mer enn det for da gnager jeansen på hofta, jeg er har heavy beinbygning, og veier mye selv om jeg er mer en slank med 74 kilo=) gleder meg....skynder meg sakte=)
velkommen skal du være :) flink du er som har gått ned :) er vel viktig å ta det over tid, da er det mer sannsynelig at man klarer det og det er best for kroppen og har jeg forstått det som :) jeg også går turer, holder massevis for meg, ihvertfall foreløpig :)
Hiver meg med her jeg også:) HAr vel en bmi på 31 eller 30 nå. Har holdt på med ketolyse i tre uker i morgen, og vekta viser ca 2 kilo ned.. Har mange igjen da jeg skal ned 30 kilo. Denne helgen har jeg slitt med søtsug og pms, håper bare det går over snart for det er ikke noe morsomt! ;-)
Ellers så synes jeg kanskje ikke vekttapet har vært så enomrt enda, og blir litt deppa når man hører over alt at man går ned mest i starten....jaja da kommer nok dette til å bli et slit:( men skal holde på og se hva som skjer:)
Prøøøøver hardt å være tålmodig, men ikke alltid like enkelt altså!
Fin tråd, slenger meg også med :) BMI på 30 nå, var på 35 da jeg starta. Veier meg hver fjerde uke så i morgen er det på tide å sjekke vekta. Starta med ketolyse i midten av juni, klart meg uten sprekk til nå.
Til de som føler at det går treigt i starten og alle andre går så mye ned...det er minst like mange av oss som ikke har sånne pangstarter men det funker like vel om man er tålmodig ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.