Titania sa for siden:
Er det smart å gi de bort så snart de er for store eller er det lurt å vente ? :confused:
Titania sa for siden:
Er det smart å gi de bort så snart de er for store eller er det lurt å vente ? :confused:
Jorkla sa for siden:
Har gitt bort alt jeg.. 72jeans 43skjorter 122tskjorter og 36 gensere.. Mye klær ohh yes.. Men Fretex ble fornøyde.. :-D
Titania sa for siden:
Sliter desverre med litt irrasjonell angst for at dette ikke skal holde i lengden. Vanskelig å overvinne når du har slanket deg et helt liv. :D
Jorkla sa for siden:
Det skjønner jeg.. Men da burde du ta vare på det du liker best, også gi bort det andre???
Titania sa for siden:
Veldig godt råd :D
Foreløpig snurper jeg igjen med endel av buksene med belte.
ninagronn sa for siden:
Har kastet alt, alt ble brukt til det ikke var noe igjen å gi bort.
Licota sa for siden:
Har gitt mye til UFF. Også får photobscura her inne et skjørt. :D
christine76 sa for siden:
Jeg har gitt bort alt, mesteparten til fretex, men nå siste ladningen til en venninne. Har tatt vare på en kjole som jeg skal forsøke å få sydd inn, for den er for fin til å gi slipp på sånn uten videre.
Nå er jeg på den vekten jeg har tenkt å være på. Men kan egentlig godt gå ned noen få kilo til. Gjør jeg det kommer jeg til å ta vare på de klærne jeg har nå, men jeg nekter å noen sinne trenge de store klærne igjen.
Nerthus sa for siden:
Gitt bort til familien, sparer ikke på noe - skal jo ikke tilbake! Tenker at om jeg beholder noe, sier det at jeg ikke har tro på dette - og dermed er jeg redd det blir en selvoppfyllende profeti...
Kjøper av prinsipp nå klær som passer AKKURAT - er jo ikke ferdig bare halvveis - så her må jeg holde igjen... vanskelig :rolleyes:
LIBBA sa for siden:
Ja, det burde dem virkelig.....med den mengden:)
Coopteddy sa for siden:
Kvitter meg med dem, absolutt.
Ingen grunn til å ha det liggende, jeg skal absolutt ikke opp igjen.
Om klærne blir liggende, blir det også lettere å drite i situasjonen om jeg begynner å gå opp igjen. Kan bli litt sånn "jeg har jo klær jeg kan bruke, så ikke noe stress akkurat nå", og plutselig er man feit igjen...
Unntaket er noen skjørt, som jeg har tatt vare på i håp om at de kanskje, muligens kan syes inn etter hvert.
Jorkla sa for siden:
Har funnet ut at kvalitet fremfor kvantitet er lurt...!! men før var Bangkok er ett farlig sted å gå med ladet mastercard!
LIBBA sa for siden:
:ja: så sant.. (har vært der:)).
mamz sa for siden:
Jeg gir bort til Fretex etter hvert som klærne blir for store, har tatt av 12 kilo til sammen dette året og skal absolutt ikke inn i de klærne igjen :nei: :D
Photobscura sa for siden:
Noe har jeg gitt bort, jeg har hatt noen byttefester, men ganske mange av klærne mine har jeg sydd inn. Har en god del vintageperler, og de gir jeg ikke bort :D
Heaven sa for siden:
Har rydda skapene mine i dag, milde måne hvor mye bukser det ble! Vurderer å høre med ei venninne, men hva skal man si liksom. " Du, disse er for store til meg, vil du ha de?" Er jo litt småfrekt mot henne på en måte..
En av de tar jeg vare på som et minne, se om jeg får plass i ene benet hele meg en gang slik jeg har sett noen her inne har gjort ;) SPørs vel, men..
Er sannelig usikker ja åp hva jeg skal gjøre med de
Rin sa for siden:
Jeg har stort sett kastet ting - det har vært slitte plagg, og sånn typisk strukket og utvidet der jeg har vært bredest - ikke noe egnet for fretex, synes jeg. Det er nok noe annet med de plaggene jeg har kjøpt inn underveis og faktisk ikke rukket å ta i bruk før størrelsen ble helt feil igjen. :o
Tar uansett vare på "størstebuksa", både til sammenligning og skrekk og advarsel...
Hamster59 sa for siden:
Har faktisk ikke kvitta meg med så mange klær. Noen var for trange i utgangspunktet, nå sitter de perfekt. Andre var med stretch, de er blitt løsere men passer. Noen er definitivt litt store, men kan fortsatt brukes. Det artige er at de klærne som var i minste laget fra før, passer nå akkurat.
LineJM sa for siden:
Jeg har kasta og gitt bort alt etter hvor slitt klærne har vært. Noen ting har jeg gjemt på da i håp om å få dem sydd inn etterhvert.
Opheliia sa for siden:
Hvordan gjør du når du syr dem inn? Jeg har fått meg symaskin, men er helt håpløs på det å sy:o Kan jo like så godt teste meg ut på et plagg når jeg får "giddå" til det.
ChristineSixteen sa for siden:
Har alltid tatt vare på klærne de andre gangene jeg har slanket meg, men ikke denne gangen. Nekter å gå opp så mye, så da har jeg gitt bort eller kastet det meste. Det eneste jeg ikke har gjort noe med enda er penkjolene (ordentlige dyre kjoler til bryllup etc) som kun er brukt en gang og som er for pene til å bare gi til fretex. Da vil jeg heller gi de til noen som får bruk for de og setter pris på de. Vanskelig å finne sånne kjoler i store størrelser...
Kamilla sa for siden:
Har nok ikke kommet så langt enda, men gleder meg til å kunne gi bort. Vet hvor vanskelig det er å finne fine klær i sotre størrelser på fretex, så håper jeg kan bidra litt.
Også har jeg jo en hel haug med klær jeg kan bruke, som ligger i skapet på jenterommet hjemme hos mamma og pappa. Og gleder meg til bunaden blir for stor, så jeg kan sy den inn, den fikk jeg sydd når jeg var 14, så vil bli godt å bli smalere enn det jeg var da! :)
solihjerte sa for siden:
Alt som er for stort er gitt til Fretex, og det som er slitt og stygt er kastet. Skal ALDRI mer ha bruk for de, og det å lagre tjukkas-klær bakerst i skapet er for meg å tenke at jeg kanskje får bruk for de igjen en dag....
Skjønner at man kan være realistisk og tenke at man kanskje legger på seg igjen, men nå er jeg så sikker i min sak - så det å gjemme klær for å vokse i igjen blir helt feil for meg.
Men gjør som andre her, tar vare på den største buksen, for jeg tror er redd for at det er lett å fortrenge hvor stor man egentlig har vært.
Den skal være til skrekk og advarsel for meg selv!
Carisma sa for siden:
Jeg har angst for tanken på at vilt fremmende skal gå rundt i mine klær, så jeg orker ikke gi til fretex og sånn. :o Men jeg gir endel til mamma med beskjed om at de hun ikke vil ha kan hun kaste. Nå er hun like håpløs på å kaste ting som meg, så de blir liggende der oppe som regel. :rolleyes:
StineH sa for siden:
Jeg bare leser denne tråden og GLEDER meg til mine klær blir for store!! Da skal jeg rett og slett prøve å selge det som er så og si ubrukt, gi det som er litt slitt til freetex og kaste resten.. ^^
Men nå har det seg sånn da at de fleste fine klærne mine kjøpte jeg da jeg var endel lettere.. Så selv om jeg nærmer meg ett vekttap på 20 kg så er de ikke for store, men heller enda litt små... Joggebuksene og slikt som jeg har gått i det siste halvannet året derimot merker jeg at henger litt.. Men de skal jo henge.. ^^,
Må nok ned på 100 kg, noe som er ytterligere 25 kg frem i tiden før jeg må begynne å tenke på å kjøpe noen nye klær...
Titania sa for siden:
Har bitt tenna sammen og kastet den første posen med for store klær. Føler meg så stolt av meg selv :D
Photobscura sa for siden:
Det spørs jo akkurat på plagget, men som regel måler jeg opp og syr i sidesømmene hvis det er snakk om t-skjorte/kjole/genser etc. Elastisk søm på bomullsklær.
Furine sa for siden:
Har samla på altfor mykje kle, altfor lenge. Fordi eg tidlegare har vore litt opp og ned i vekt, så har eg hatt litt diverse liggande. No er eg fast på lavkarbo, og eg skal IKKJE tilbake på høgkarbovogna igjen, så no har eg rydda ut og kasta det som var slite og/eller stygt, og gitt vekk ein masse, til ala UFF (kleskontainer). Trur eg har gitt vekk 5-6 store posar til no. Og kanskje like mykje har gått i søpla. Ei veldig befriande kjensle! Men litt skummelt også, eg er ikkje flink til å kaste ting. Eg har ikkje problem med at andre skulle gå i klea eg har brukt, Belgia er såpass fullt av folk at eg ikkje trur eg ser att nokon av tinga.
Eg skal ALDRI tilbake der eg var på mitt største. Det er 13kg sidan, og eg skal meir ned, samme kor tregt det går, eller kor lang tid det tek.
vimsen85 sa for siden:
Har også gitt vekk klær. Før jeg flyttet fra Tromsø i juni hadde vi en stor byttefest (var ikke bare klær jeg ga fra meg). De klærne som ingen ville ha på festen ble gitt til Fretex eller kastet. Nå har jeg en del kjoler som er for store, men som jeg ikke har lyst å bare gi fra meg. Så det spørs om jeg må vifte med øyevippene og spørre om mamma vil sy de inn. Hun har sydd inn mange av buksene mine også. Jeg har liksom ikke råd til å kjøpe nye for hver str jeg går ned. Men den buksa i str 48/50 som var litt trang før jul har jeg beholdt fordi den er så stor nå. Sånn at jeg har det visuelt hvor mye jeg har gått ned ;)
Rin sa for siden:
:o Det var først i forrige uke at jeg endelig "gikk med på" at 48-dressbuksa ikke lenger er brukbar... jeg har brukt den så lenge fordi det er ganske... oppmuntrende å gå og kjenne på at buksene henger og slenger. :p
Carisma sa for siden:
Jeg har vært litt der jeg også, og litt sånn "herregud, 15kg kan da ikke gi SÅ stort utslag! Den var sikkert stor før også" (selv om jeg vet det var pinetrangt): Men her om dagen fant jeg et ark med måletallene mine da jeg startet, og i følge den har det forsvinni nesten 70cm all over... Da klarte jeg endelig å begynne å dytte unna :D
Pearl sa for siden:
Jeg er så heldig at jeg har en datter som er flink til å sy. Hun har sydd inn ganske mye for meg. Det morsomme er når plagg som er sydd inn er blitt for store. Da er i grunnen grensen nådd for det plagget. :)
Sunako sa for siden:
Inspirert av ryddingen deres begynte jeg på mitt eget klesskap i kveld. Etter endeløs prøving endte jeg opp med 1 olajakke, 2 cardiganer, 9 gensere, 12 topper, 2 skjorter, 9 bukser, 1 kjole og 1 skjørt, som enten gis bort til bekjente eller Fretex. Timene fløy og det har blitt (for) sent, men artig var det lell når ting har blitt for stort :) Men siden klesskapet nå bare er halvfullt, ser det ut som jeg må på shopping etter forelesning i morgen/om noen timer ;)
Opheliia sa for siden:
Heldigen! Jeg vil også på shopping:p ...men når lommeboka ikke strekker til:o
Bøtt sa for siden:
Ble inspirert her jeg nå til å ta en runde i klesskapet.Jeg må ut å kjøpe meg klær en dag denne uka for klærne mine også dongeribuksene som ikke passet for 2mnd siden er blirr for store..:D
Så jeg skal renske ut klærne som er for store og kvitte meg med dem,så skal jeg kjøpe med ny garderobe,fordi jeg fortjener det!!:D
Nerthus sa for siden:
Fordi du fortjener det absolutt! :)
Sunako sa for siden:
Jeg har hatt litt problemer med surr fra Lånekassens side, så fikk etterbetalt lån fra august og september samtidig med utbetalingen for oktober :D Vil ikke handle for mye siden jeg regner med å gå ned mer, men det ble en ny bukse, en topp og en cardigan i dag. Og en hatt, av alle ting.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.