Jorkla sa for siden:
Hei godtfolk.. Jeg funderer litt for jeg har nemlig en frityrgryte stående og fikk skikkelig lyst på noe fritert kyllingfilet f.eks. Så er spørsmålet... Er dette OK??
Jorkla sa for siden:
Hei godtfolk.. Jeg funderer litt for jeg har nemlig en frityrgryte stående og fikk skikkelig lyst på noe fritert kyllingfilet f.eks. Så er spørsmålet... Er dette OK??
Kitt sa for siden:
Scroll helt nederst på siden og les den tråden der!;)
Selve friteringen er jo i olje, så sånn sett er det ikke ille om man velger en god olje og ikke gjør det for ofte.
Det er denne "deigen" som man pleier å ha rundt som jo stort sett er mais- eller melbasert, som er problemet!
Jorkla sa for siden:
Fant tråden.. Og den var jo gammel og mest forvirrende hvor ulike påstander stod opp imot hverandre... Derfor lagde jeg ny!!
Må man ha noe rundt det man skal fritere da????
Kitt sa for siden:
Man MÅ ikke, men det er ofte best, syns jeg!:)
Ellers blir det liksom bare det samme som å steke i panna!
Syns ikke tråden var forvirrende, jeg! Når dr. Torkil himself sier at det er ok og det kommer frem at det bare er å passe litt på temperaturen, sier det seg selv at det jo burde være greit!;)
Jorkla sa for siden:
personlig opplevelsene av en tråd gidder jeg ikke å diskutere.. men takk for svar.. :-DDD da prøver jeg og ser hvordan det går.. :-DDD
Zincite sa for siden:
Hva med å fritere i smult? Det burde vel være ok? Lenge siden jeg leste om smult/ister - så har ikke så mange argumenter. Bare en tro på at det er greit :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.