< Tilbake til oversikten

Buljongterninger

Sosionom1 sa for siden:

Hei hei :)

Jeg leste nettopp i Fedons "Sukkerbiten" at man må unngå mat hvor det står "delvis herdet: vegetabilsk fett, plantefett, fett, olje, planteolje, marint fett". Betyr dette at dersom det bare står "vegetabilsk fett", (og ikke delvis herdet vegetabilsk fett" - så er det greit? Eller er vegetabilsk fett eller olje også skadelig? :confused:

Når jeg lager grønnsakssuppe har bruker jeg knorr sitt glass med grønnsaksbuljong. Denne inneholder vegetabilsk fett og vegetabilsk olje. Betyr det at det er skadelig transfettsyre i denne da?? Jeg forstod ikke helt det som stod der.
Er det noen som vet hvilke buljongterning-typer som er ok å bruke? Jeg lager mange supper og synes det er greit med både fiske og kyllingbuljong i terninger. Synd hvis jeg ikke kan bruke den Knorr, grønnsaksbuljong, for den er så god synes jeg...:rolleyes:

Titania sa for siden:

Jeg har byttet ut buljongen med kalvefond som du kan kjøpe bla på Meny. Den er flytende og selv om det er litt stivelse utgjør det ikke så mye.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.