lillamumi sa for siden:
Jeg røyter noe ENORMT. Aldri mistet så mye hår som jeg gjør nå.
Selv ikke etter fødselen mistet jeg så mye
Noen andre som mister mye hår?
lillamumi sa for siden:
Jeg røyter noe ENORMT. Aldri mistet så mye hår som jeg gjør nå.
Selv ikke etter fødselen mistet jeg så mye
Noen andre som mister mye hår?
Cherry sa for siden:
Forferdelig normalt :)
Skjer ca. 20% av alle som slanker seg. Kalles telogen effluvium. Det finnes hjelp. Nisim sjampo og hårdropper. + Vitamintilskudd.
NB: Man er pokka nødt til å følge instruksene for de frste 8 dagene med vask skal det funke.
Nerthus sa for siden:
Får du i deg nok næring? Gikk på pulverkur med ei venninne for noen år siden og hun mista SINNSYKT med hår - ketose men også svæææært lavt i kcalorier. spiser du nok fett? Ser det er ikke så lenge siden du startet :)
lillamumi sa for siden:
Ja jeg føler at jeg får i meg nok fett i allefall.
Har så å si alltid rømme, majones, creme fraiche i tillegg til maten jeg spiser. Fløte i sauser. avokado, valnøtter.
Kommer til å bli hårløs snart:confused:
Lullen sa for siden:
Jeg mistet voldsomt med hår da jeg var i ketose fra februar til juni og gikk ned 10 kg.
Enormt hårtap egentlig :(
Nå har det gitt seg, spiser lavkarbo nå og er ikke i ketose og har heller ikke gått ned i vekt i det siste...
Rin sa for siden:
Jeg mistet MASSE hår de første månedene - mine røde hår lå herlig dekorativt på alt av møbler og klær overalt - men det gikk over av seg selv. Brukte ingen form for spesialsjampo eller annen behandling, bare lot det gå sin gang. Håret på hodet er ikke tynnere i etterkant, heller.
senorita sa for siden:
Jøss nå skjønner jeg hvorfor jeg mistet så mye hår i fjor.. jeg lurte fælt på hva det var, men det må jo ha vært fordi jeg gikk på lavkarbo, hehe...
Nå har jeg begynt igjen, har ikke merket noe hårtap enda, får ikke håpe jeg mister noe :S Jeg syns jeg har lest at hår og negler og alt skulle vokse bedre jeg?? hm :|
Cherry sa for siden:
Har ingenting med lavkarbo, hva du spiser, hvor mye fett, hvor mye ditt eler datt. Det har med at kroppen blir utsatt for stress, og dermed slår den av alle unødvendig funksjoner. Håret er en av disse.
Det stabiliserer seg som regel etter 2-6 måneder, men man kan stoppe det effektivt med nisim,
lillamumi sa for siden:
Mannen har brukt den før, så vi går til innkjøp av den igjen
Takk for tips:o
Brimstone sa for siden:
Jeg mistet mye hår i perioder, men nå er det knapt et hårstrå i børsten etter at jeg begynte å ta dobbel dose B-vitaminer. Og sluket på badet er sikkert like glad som meg :p
Mitt gror heldigvis fort tilbake, men jeg har uregjerelige 3 cm lange småtuster som stikker opp hist og pist innimellom alt det lange. Jeg pleier å spøke med frisøren min at jeg har naturlig støttehår :D
Photobscura sa for siden:
Jeg mistet også mye hår da jeg gikk ned nesten tjue kilo for ca tre år siden, men som Cherry sier, så har det ikke nødvendigvis med lavkarbo i seg selv å gjøre, men er et ganske vanlig fenomen i forbindelse med vekttap.
Søstra mi gikk ned et tjuetalls kilo på GR-aktig kosthold, og mistet også veldig mye hår. Hun ble dødsglad ettersom hun har så tjukt hår at det nærmest vokser oppover, men det kom jo tilbake etter et års tid. Jeg for min del som har mista veldig mye av mitt opprinnelig tjukke hår på grunn av pcos og hypothyerose følte meg som Terje Tysland der en stund. Hjelpes! Men det kom tilbake, og var tilbake til sånn det var før jeg gikk ned i løpet av et års tid, men har dessverre ikke funnet tilbake til det tjukke flotte håret jeg hadde fram til tjueårene.
Nisim er veldig effektivt, btw! Ikke minst renser det håret på rotnivå, noe ingen har vondt av dersom man bruker styling
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.