Jeg har gått på ketolysekuren i nesten to måneder nå - og er kjempe fornøyd med vektnedgang, mindre søtsug, mer energi +++.
En ting jeg ikke er så fornøyd med er at hudproblemene mine (psoriasis? venter på time hos spesialist) ikke er blitt noe bedre. Jeg har fått flere tørre flekker den siste tida og hendene sprekker opp.
Er det noen andre med hudproblemer her inne som har opplevd det samme? Har du noen råd?:confused:
Tar du omega-3 og 6? De er essensielle fettsyrer som er alfa-omega for å kurere hudproblemer raskest :) min atopiske eksem har blitt mye bedre, gjenstår bare litt klø-flekker når jeg spiser jordbærjåggert og et sår bak kneet som har vært i 10 måneder
Jeg begynte med lavkarbo i slutten av mai, og opplevde en fantastisk bedring av psoriasisen. I slutten av august begynte det derimot å blomstre opp igjen, og nå er det verre enn noen gang (fikk påvist psoriasis for 15 år siden). Jeg har vært hos fastlege, og fått henvisning til hudlege, men ikke bestilt time enda. Jeg fikk resept på en salve som jeg bruker om kvelden, men ingen tegn til bedring. Vi får håpe at det er som noen skriver her, at etter en periode med forverring, blir det bedre:)
Skal ut å handle litt mer omegafettsyrer. Leste et annet sted Udos choice kunne fungere bra på psoriasis. Hudlegtime har jeg først fått på nyåret... så jeg må prøve å ordne litt sjøl først og håpe at ketolysekuren forbedrer hudplagene.
visste ikke om at ketolyse/lavkarbo kosthold kunne bedre hudplager og psoriasis, så nå øyner jeg et lite håp.:) føler jeg har prøvd det meste både med og uten resept...
Jeg var plaget av Psoriasis i hodebunnen og rundt øreflippene + noen flekker på albu/knær i puberteten, dette forsvant av seg selv, men kom tilbake i forbindelse med min første runde på ketose.
Hos meg ble det først værre, for så å forsvinne helt. Jeg har vært nazi når det gjelder Omega-3 og tror det har hjulpet meg masse. Tar 6 kapsler med e-que hver dag for å bygge opp lagrene. Skal gjøre det en måned til, men så gå ned til to kapsler om dagen. Mine stive fingre og knær har også blitt mykere av dette.
Har hørt veldig mye bra om Udos og det er nok ett godt alternativ. Jeg tror bare man skal ta flere kapsler i starten for å bygge opp lageret. Det er ihvertfall min erfaring:)
Har prøvd UVB, det gjorde ingen forskjell, men så blir ikke jeg særlig bedre av sommer og sol heller. Har anledning til å bruke UVA og Oxsoralen, men har ikke gjort det ennå. Blir kvalm av pillene, har jeg hørt.
Ja, faktisk! Søk litt her inne, er andre som har snakket om det!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.