< Tilbake til oversikten

Lavkarbo og operasjon?

mdal sa for siden:

Jeg skal opereres neste uke og lurer på om jeg må ta avbrekk i ketolysekuren eller om jeg kan fortsette? det er et enkelt inngrep og jeg skal mest sannsynlig hjem samme dag:confused:

ninagronn sa for siden:

Dytter litt på denne, Skal ha en hysterektomi sist i november så dette lurer jeg også på.

Solli sa for siden:

Jeg gikk på lavkarbo helt fremm til dagen før operasjonen..(skulle jo faste de siste timene)
Men etter narkose,og operasjon var jeg skikkelig dårlig og kvalm..Ville hvertfall ikke ha mat,sikkert det siste en tenker på der og da:pMEEEEN,fikk ikke noe valg..måtte spise to brødskiver før jeg fikk dra hjem..var også sengeliggende 2dager,så noe lavkarbo ble det ikke den første uka nei:rolleyes:
Jeg fjernet bare en cysste,så det var ikke noe omfattende operasjon her heller da.Men et lite sett back i lavkarbo ble det nå uansett:o

xtra sa for siden:

Dette er visst et tema det hersker en del usikkerhet rundt. Det har vært opp flere ganger på forumet, som du sikkert ser av linkene under tråden. Jeg svarte også på et lignende spørsmål i denne tråden.

Etter dette spurte jeg imidlertid den samme kirurgen (nevnt i link, og med lavkarboerfaring) om det stemte at man måtte ut av ketose før operasjon, og han sa at han ikke kunne tenke seg noen medisinsk grunn til det. Det ser altså ut til at ketose er ok under operasjon og fordelaktig etterpå.

Tipper du også kan få annet å spise enn brød etter operasjonen hvis du ber om det. Om man orker å stå på kjøkkenet og lage lavkarbomat når man kommer hjem etter en operasjon er en annen sak :)

ninagronn sa for siden:

Takk for svar, Kokte egg har de vel på sykehuset, og etter en operasjon har ihvertfall ikke jeg den store matlysten, og man kan vel få noen til å kjøpe inn litt avocado og annet som man har lyst på. Og maten etterpå hadde jeg da virkelig tenkt at mann og barn skulle ordne, Er vel derfor man har de :p

Kitt sa for siden:

Dette sier dr. Torkil himself om saken i hvert fall!:)

isolde sa for siden:

Jeg tok gastric bypass operasjon i fjor og var i ketose til operasjonen, tenkte faktisk ikke på det.....Startet opp med det igjen etter ca en måned etter operasjonen, måtte spise suppe og moset mat den første tida. Har spist lchf mat siden jeg, men er nok ikke så standhaftig som jeg var, men det er den kosten jeg merker er den beste for meg.
Inger

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.