< Tilbake til oversikten

Spark meg bak er du snill!

only39 sa for siden:

Ja, jeg trenger sårt et spark bak her nå, i dag er jeg så sinnsykt fysen og det eneste jeg tenker på er Maarud Potetgull med paprika og Freia Melkesjokolade!
Får sånne teite tanker, som så mange andre sikkert også har hatt, som:
Jeg kan jo bare drite i dette nå, og heller bare telle kalorier hver dag,
eller; Det kan da ikke gjøre noe om jeg spiser litt potetgull i kveld og ser en film med kjæresten min, bare jeg innhenter meg igjen i morgen?, eller; Du klarer ikke dette her du, nok en gang, når skal du innse at du bare må godta deg selv som du er? eller; Stakkars meg som aldri skal spise tortillalefse til taco'n igjen, aldri spise smågodt og aldri spise is med masse sjokoladesaus!! Eller: Det er jammen godt jeg ikke har lagt meg ut med navn, for det er i alle fall ingen som vet hvem jeg er!
MEN så er det jo en stemme inni meg som sier: Vær så snill, vær god med deg selv, ikke gi etter nå, du VET jo at du har og får det bedre uten Maarud, Freia, Nidar og Kims i livet ditt!!
[color=#2e8b57][/color]
Det blir som å ha djevelen på den ene skulder'n og selveste godheten på den andre, bare det at djevelen har så sterk stemme, det har den jo alltid hatt!
JEG TRENGER ET SPARK BAK!
[color=#000000][/color]
Og, mener å huske noe om noen M'r som skulle være lurt å ta stilling til og praktisere for å nå mine mål, hvor er de eller, hva var de??
[color=#000000][/color]
SPARK MEG BAK!!
[color=#000000][/color]
Ydmykt, takk på forhånd!

Helene M sa for siden:

Sparke baken til only39

aktivjente sa for siden:

Husk de tre TTT; ting tar tid?

Er du fysen, så hiv innpå en neve nøtter (= få karber, men med magnesium og sunt fett), og/eller sukkerfri sjokolade.

Har du god tid og er flink på kjøkkenet: lag deg smash av baconcrisp og kokosa (oppskrift på forumet), eller bak ei pavlova (marengskake) med krem og bær. Den er sykt god!

arnakristin sa for siden:

Hei,
Æ’kke så flink til å sparke folk bak så jeg tenkte jeg bare skulle be deg sjekke om du får i deg nok fett i løpet av dagen. Min erfaring er nemlig den at får jeg i meg nok fett så fyser jeg ikke på noe.

stinemora sa for siden:

Hold on be strong! :)Tenk så lei deg du blir etterpå viss du skeier ut:(

Veggpryd sa for siden:

Spark nr. 1

Sånn har jeg hatt det (og gjort) helt siden nyttår 2010. Resultat: 6 kilo pluss!
Så hvis du egentlig ikke vil gå ned i vekt, så er det bare å ta potetgull og sjokolade! :lol:

Spark nr. 2

Jo, selvfølgelig skal du få spise dette igjen, bare ikke akkurat nå! :klem:

Charlott sa for siden:

Hva med osteskiver med paprikapulver, passe nucet i microen?

aktivjente sa for siden:

Ser de andre er MYE klokere enn meg. Jeg er enig med arnakristin: få i deg nok fett! - og se for deg hvor mye lettere alt blir, og hvilken personlig seier det er bare du klarer å la være å spise godteri!!

Benedictee sa for siden:

haha! jeg er AKKURAT som deg og tenker akkurat det samme.Pleier å glefse i meg noen cavalier sjokolader når det er som verst..tåler ikke maltitol så i tillegg til magasjau, mister jeg noen hundre gram dagen derpå ;)

Tenker litt sånn at det kan da ikke skade så jæævlig å gå på en sjokoladesmell en gang i måneden..jeg sliter skikkelig med det og vil faktisk ikke leve et liv uten sjokolade..derfor er jeg nøye på at jeg er N-A-Z-I i hverdagen og heller kan tillate meg en smell innimellom, men aldri over tid...før, hvis jeg gikk på en smell, kunne denne fort vare i 3 uker..men nå har jeg èn kveld, max to hvis det er en happening. så er det rett tilbake i naziluka. Og det funker..selvom jeg kansje går ned litt tregere enn resten pga disse smellene...men jeg bare MÅ ha sjokolade iblandt. Livet er faktisk ikke verdt å leve uten...og da regner jeg heller dobbelt så lang tid på å komme meg ned dit jeg vil istedetfor å stresse med det..det gjør det også enklere å gjøre dette til en livsstil. Jeg kommer til å leve som dette selv når jeg er "ferdig"..istedetfor å ha nektet seg alle godiser i lang tid, endelig blitt komfortabel med vekta også gå på en smell som er nesten umulig å stoppe..

merkelig nok har jeg mandager som sånn 'fysen'-dag..logisk..

Benedictee sa for siden:

Dette var forøvrig en jævlig dårlig kick in the butt...:) men, jeg er svak.

erruslank sa for siden:

Gjør ting for å avlede deg. Les en spennende bok, spill Nintendo, ha sex, ta armhevninger... Ja. Dårlige forslag, men men. Du skjønner poenget. Er nok ikke det beste å tilfredstille "fysen" vha mat, men heller bedre å plassere den i en skuff i et kott. Klarer du å ignorere den lenge nok vil den til slutt ikke orke å snike seg ut av skuffen sin igjen.

Lykke til!

Nero sa for siden:

Være flink jente nå, finn noe i skapet som kan stoppe hungeren etter sjokolade.

Jeg pleier å ta 3-4 ss rømme med bittelitt søtning i samt en kopp kaffe med en fløteskvett :) Da forsvinner suget.

Husk, vi er flere som heier på deg og følger med deg i lavkarbotest.blogg.no/ :)

Kitt sa for siden:

SPARKER

Og tenkte at de M'ene du snakker om ikke har mange farger og kommer i en pose, men faktisk er M'ene som i MUP; Min Ultimate Plan!

Lisbeth sa for siden:

Lag deg litt ostechips..og i morgen er det en ny dag..og da er du sikkert veldig glad for at du ikke gikk på en smell i dag ;)

jvb sa for siden:

Den eneste måten å bli kvitt den lille djevelen din er slutte å fore den.

Du er på sukkeravvenning og har ingen god grunn til å synes synd på deg selv :)
sparke

Jorkla sa for siden:

Oh my!!! :eek:

Rosekinn sa for siden:

veit akkurat hvordan den følelsen er ja! det eneste som funker for min del er å rett å slett gjøre noe annet.. å tenk at det går over! ta en varm dusj, smør deg inn med god bodylotion, gå en koselig kveldstur alene eller med noen du er glad i, finn noe annet å gled deg over! Let hvis du må :)

Gracella sa for siden:

Sparker deg i retning av oppskriftsdelen av forumet, jeg :).

Hvis du er fysen, så har du nok spist for lite, men hvem sier at man ikke kan spare litt av dagens mat til en god film?? Og da kan man lage myyyye godt!! Potetgull og melkesjokolade smaker ikke like godt som du tror det gjør etter en stund, det er bare smaksløkene våre som er begravd og bedøvd etter lang tids feilforing.

Kutt opp grønnsaker du liker å spise og lag en god rømmedip.
Spekemat og rømme
Ostekjeks og mere ost :)
Salamiskiver med en osteskive på som nukes lett i mikro eller i stekovn/i panne til osten smelter litt...
Mulighetene er mange -og mye bedre enn sjokkis og potetgull. Det er bare en vanesak ;)

Cherry sa for siden:

Vil du høre min personlige mening basert på min erfaring som slanker hele mitt liv fra tenårene? Med en eneste gang du gjør en matvare ulovlig og sier at dette kan du aldri spise mer, dette kan du ikke spise, dette er forbudt, etc, så kommer du til å gå på en sprekk og/eller ikke klare å fokusere på det du skal.

Det finnes ikke en matvare, godis eller noe som er ulovlig for meg å spise. Jeg kan spise sjokolade om jeg vil. Jeg kan spise vaniljekrem om jeg vil, eller bløtkake om jeg vil. Men jeg bare velger å la det være i dagliglivet. Har jeg fryktelig lyst på sjokolade på en helt vanlig tirsdag og finner meg selv på sjokkohylla på rema med en stratos i hånda så spør jeg meg selv om jeg virkelig har lyst på den og om jeg virkelig trenger den. Jeg spør meg også om det er så godt at det er verdt det, og guess what, godterier ER IKKE så veldig godt, egentlig..om man gidder å kjenne etter når man spiser ;)

Fett hjelper, masse fett=null søtsug etterhvert, men klart det tar tid å avruse flere tiår med sukker i kroppen, så litt ille er det nok, og det er jo alltid verst sånn rundt dag 2 eller 3, derfor slanker mange seg mellom frokost på mandag og middag på tirsdag ;)

Potetgullvariant? Kjøp en squash, del den i skiver, tørk den litt og krydre den litt fr du ovnssteker den. Smaker mye bedre enn pottis :D

mamz sa for siden:

NEI du må ikke gi deg nå only 39, stå på, du klarer det vettu :) kan du ikke kose deg med litt baconcrisp, litt 70%sjokolade eller litt pisket krem med noen bringebær og nøtter, gjør det innimellom jeg å....og vekta går fortsatt nedover;)
Når du får lyst på noe du ikke skal spise nå, finn på noe, gå ut en tur, gjør litt husarbei el. du finner alltids noe som hjelper, men ikke gi deg, vi støtter deg vi :klem:

only39 sa for siden:

AUU!! :eek: Men det hjalp litt!:)

only39 sa for siden:

Smash må jeg få prøvd meg på, må bare håpe den siste velassorterte butikken her i byen har cocosa.
Sukkerfri sjokolade har jeg ikke men tror jeg har godt av å ikke få sjokoladesmak ennå.
TTT JA, ting tar tid. og i mitt tilfelle, som fint klarte mellom en halv og en kilo sjokolade, DAGLIG så må jeg vel regne med sånne dager ... i starten! :)

Cherry sa for siden:

cocosa har de på helsekosten

only39 sa for siden:

Spørs om det er litt lite fett, selvom jeg drikker fløte i kaffen, bruker meierismør til steking, er god venn med CF, spiser baconchrip, majones, kjøttdeig, dressing, ... må prøve å lete opp litt middag og lunsj med nok fett i, skal prøve å lage meg en oljedressing til å ha på salat, for det smaker jo digg med den rette smaken i!
:rolleyes:

only39 sa for siden:

Ja, det er heelt sant!! :p Så jeg får holde ut!

only39 sa for siden:

Ja, når jeg er over på lavkarbo og ikke ketolyse så får jeg vel spise litt av alt, av og til!!

only39 sa for siden:

Ja det må jeg prøve!! Hørtes godt ut, hvor lenge, og på full effekt? Har micro som crisper så det er nok tingen da!

only39 sa for siden:

Og jeg vil seire!! :D

only39 sa for siden:

På sikt så håper jeg at jeg har et uanstrengt forhold til sjokolade, og at jeg slipper å tro at jeg må ha det, men at jeg også kan ta en LITEN av og til, men ikke mengder,som før!
Fortsett med det som funker for deg... :) Det er jo tross alt det som er viktig!

only39 sa for siden:

Gubben hadde likt det sexrådet ditt! :eek: (jeg og) , har et strikketøy jeg kan jobbe litt med og en god bok skal jeg finne frem, så har jeg litt i alle fall.
Også kan jeg jo ha en regel ovenfor meg selv at jeg skal holde på med strikking, sex eller bok i minst 10 minutter også kjenne etter om behovet er like stort eller om det faktisk går helt greit! ? :rolleyes:

Jorkla sa for siden:

sparker bak men bare litt

Meeeen du!! Hvis du plutselig kaster i deg en haug med karbohydrater hva skjer da med den stakkars magen din? -og ikke minst forbrenninga??

Når jeg gikk på min planlagte sprekk i september så hadde jeg vondt i magen i 4dager (vi snakker tidevis magekramper) Fikk ikke gjort nr 2 så måtte ta sånn klyster, ble skikkelig oppblåst - "blåste nordavind fra alle kanter":o og kroppen min holdt på alt vann.. Følte meg rett å slett misslykka.. :mad:

Så hør på den snille og gode stemmen du, den vil deg vel..

only39 sa for siden:

Takk for godt tips !

only39 sa for siden:

Ja,fløte i kaffen med litt kanel hjelper faktisk på noe!
og de der gode vaflene som blir litt i overkant 1 kh pr stykk, de er laget her nå i kveld og jeg tok 2 med litt rørt bringebær på, ikke masse! Og det smakte nyyyydelig! Og de var FEITE for fingrene skinte så fint så! :eek:

only39 sa for siden:

TAKK!! :D Ja det var akkurat de M'ne jeg siktet til, der skal jeg inn og gjøre meg flid !
Og du, AUU!! :eek:

only39 sa for siden:

Jeg er glad allerede nå i kveld jeg!! :) Tusen takk!! Godt å få støtte her inne!

only39 sa for siden:

Auu!! :eek:
Jeg VET jo at jeg ikke har noen grunn til å syntes synd på meg selv, og djevelen på min skulder har IKKE fått foring i dag heller! Nå har han gått der i 10 dager uten så mye som en liten smule!! Tipper han er ganske irritert og han prøver jo tydeligvis å vippe meg av pinnen nå! :mad: Men jeg får hoppe og danse og rocke litt så ramlær'n sikkert ned!:)

only39 sa for siden:

aauuuu !!*! :D

only39 sa for siden:

Ja det er ikke lett når man blir avhengig!
Men, I'm working on the case! :)

only39 sa for siden:

Varm dusj og mannen som tar seg av den der bodylotion:rolleyes: har mer enn nok for i kveld da !!! :D

AKKURAT DET er jeg glad for at jeg ikke må, det ER mye å glede seg over!! Takk for at du minnet meg på det! :)

only39 sa for siden:

Feilforing ja,tro du meg, det har det vært mye av her!!
Og, det ble deilige lavkarbovafler i kveld og det tilfredstilte meg nok!! :)
Dipp og grønnsaker skal jeg jammen ha i morgen kveld, til Xfaktor!

only39 sa for siden:

Her var det fornuftige og kloke ord! :) Takk! Og den der squashtingen skal prøves ut! :p

only39 sa for siden:

Godt med støtte!! :klem: det setter jeg stor pris på!
Og, bare all den tiden jeg har brukt på å svare en og en her inne nå så har jeg sluppet å tenke på snop!! :) Det er ikke tull at det HJELPER å være her inne, det er denne timen et bevis på for meg!
Og du, 5 barnsmor, bra!! Det liker jeg!! :p

only39 sa for siden:

åhh.. takk! ..da skal jeg dit i morgen! Sukrin er vel også å få tak i der? :)

only39 sa for siden:

Ja, med masse karber nå så ville nok magen min blitt skikkelig hissig den og! Flatulens vil vi ikke ha! Men du, djevelen har ikke fått noe i kveld da! :):D

Catwoman sa for siden:

Sparker til djevelen på skuldra di istedet jeg:D

Kitt sa for siden:

Ostechips:sikle:

Les tråden godt, mange gode tips før du starter!:)

only39 sa for siden:

det likte jeg!! :)

only39 sa for siden:

Takk, det skal jeg gjøre! :)

vimsen85 sa for siden:

Sex funker godt på sug. Tror det utløser samme type gledeshormoner eller noe sånt. :p (kan også praktiseres alene i mangel på en partner :p )

e84 sa for siden:

gir deg et lite spark bak og trenger et spark tilbake ;)
har slitt med sinnsyk sweet tooth de siste to ukene og har skeiet ut altfor mye. dog nesten bare med lavkarbogodt ( med unntak av en dag forrige uke), men problemet er der allikevel. :(

det blir bare for mye godt, for ofte, til tross for at det er lavkarbo. sliter med alle de fristende oppskriftene her inne. har aldri bakt og kokkelert så mye som jeg gjør nå jeg...hmmmf...skjerpings!;)

only39 sa for siden:

SPARKER TILBAKE!! :D
Stå på, og minn deg selv på hvorfor du gjør dette ! Altså, ikke skeier ut, men ønsker å leve i lavkarbo, målene dine osv! Det hjelper det!

Og selv har jeg laget SMASH, og spist 2 stykker, har mange i kjøleskapet og det jeg merker nå er: Så lenge jeg vet at jeg faktisk har noe som er godt, godis, i hus, så er det faktisk lettere å la være å ta, la være å tenke på om jeg er sugen osv! Rart, men sant!

cartman- sa for siden:

spark bak 1: les mitt innlegg. hvis du først begynner på potetgullet og sjokoladen, ender du opp med å spise fem kilo potetgull og kjøre på esso fire ganger på en halvtime for å kjøpe en halv kilo melkesjokolade hver gang. (eller nesten). og etterpå føler du deg helt jævlig. så ikke prøv!

spark bak 2: her er masse gode tips til lørdagskos, ser jeg. personlig er jeg blitt glad i baconsvor. og hvis de bittesmå posene blir for små; euroshopper, coop, bunnpris og flere kjeder har ganske billige pakker med 200 gram baconsvor (ikke helt samme klasse som maaruds småposer, men litt mer å spise på). pass på å ikke kjøpe det som heter "baconsnacks" eller "snacks med baconsmak" - sjekk etter på pakken at det har 0 gram karbo. etter en halv eller en hel sånn pose er du garantert ikke fysen på noe som helst. annet enn at du kommer til å drikke tre liter vann i kveld, og fire liter i morgen tidlig... :)

wevi sa for siden:

sender avgårde et velrettet spark i baken. (vært tae kwon-do instruktør og elsker å sende en god tupp) ;D
Vi har alle sånne dager og jeg prøver å si til meg selv "hvordan følte du deg dagen etter forrige smell? Og hvordan følte du deg dagen etter forrige gang du klarte å ikke smelle.. " Big difference! :) Hang in there.

only39 sa for siden:

Takk for to spark, mottok et på hver rompeballe! :D
Klarte meg finfint den kvelden og det var nettopp takket være dette forumet her! Husker ikke akkurat nå hva jeg lagde,men uansett så hjalp det på, og etterpå har jeg ikke følt det sånn og ikke tenkt sånn! :)
D E I L I G F Ø L E L S E ! !

only39 sa for siden:

Uff da, du vet hvor du skal sparke så det kjennes også du! :D
Se hva jeg svarte over her,det gikk knakande bra og følelsen over seier har jeg nå naturlig med meg, inntil videre! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.