< Tilbake til oversikten

Tilake igjen etter en knekk

Mellon sa for siden:

Kaller det en knekk jeg, men de to siste ukene har bare hvert tull, sykdom og dårlig matlyst har ført til et ille kosthold som jeg knapt våger nevne, men jeg er så klar til å komme tilbake på lavkarbo. Var så godt i gang før jeg ble syk, søtsuget var borte og jeg hadde full kontroll på hva og nåe jeg spiste.

Nå trenger jeg hjelp til å komme igang igjen. Håpet å komme godt i gang før julaften, får jeg kan jo spise forholdsvis lavkarbo i jula tenker jeg, ribbe og pinnekjøtt med smør og rosenkål bør jo funke fint. Men hvordan skal jeg starte i morgen? Skal jeg kjøre på med masse fett kanskje? Eller kanskje jeg skal spise nøtter for å homde suget i sjakk- har funnet ut at nøtter hjelper meg å få stabilisert blodsukkeret om jeg spiser karber.

Om jeg ikke går ned noe, så betyr ikke det noe, jeg må bare venne av kroppen for karbene. Nå er jeg konstant sugen på noe, og dt er så slitsomt- var ikke sånn for to uker siden.

Nerthus sa for siden:

Jeg synes du skal velge om du vil begynne på igjen brått med eventuelle abstinenser, eller ta det litt kuli og bruke uken på å jobbe deg over på lavkarbo :) Er ikke gøy med jula og du er skikkelig på jordet og vimsete pga abstinenser ;)

Ikke se deg bak - tenk kort gjennom hvorfor det ble så helt gæernt, tenk løsning hvis det skjer igjen - and move forward :)

Bra du er frisk igjen da! Håper du får en riktig fin jul med masse deilig lavkarbo-mat!

Mellon sa for siden:

Tror jg ønsker å bryte ganske tvert, om jeg sliter med abstinenser når jula kommer, så får jeg heller bukke under for de. Skal nå prøve å fokusere mot et lavkarbO kosthold strengt frem til fredag. Kan tillate meg nøtter og litt sukkerfri sjokolade, men jeg har ganske mange lavkarbo ess i ermet som jeg kan dra frem når suget melder seg. Å holde seg unna småkaker er ikke noe problem og så håper jeg at jeg kan holde meg unna snop som best, er jo ikke lenge siden jeg ikke hadde behov for noe søtt

Gerd sa for siden:

Jeg opplever at de 3 første "avrusnings"dagene er værst, så snur det og blir lettere :ja:

Lykke til :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.