Hei. Tror dette er mitt første innlegg her inne, men jeg har romstert en stund. Jeg prøvde meg på ketolyse ifor sommer men så stoppet jeg pga smerter i bena som ble så ille at jeg ikke fikk sove. De forsvant med en gang jeg startet med vanlig kost igjen.
Nå er jeg igang igjen etter å ha lest en god del her inne og skaffet meg mer kunnskap om hva jeg burde spise/drikke osv. Nå drikker jeg masse vann, har i meg masse fett i form av oljer og meierismør, pluss det som eventuelt er i kjøtt osv. Jeg spiser også grønnsaker (over bakken - har lest godt hehe) og har prøvd med på oopsier, eggepannekaker osv osv. Det funker kjempefint bortsett fra 1 ting. Jeg har så sinnsykt vondt i bena og nedre del av ryggen.
Jeg drikker KUN vann, og masse sådan. Tar kalium og magnesium, men det virker ikke som det vil gå over. I dag har det vært så ille at jeg ikke klarer å gjøre så mye egentlig.
Det jeg lurer på er hvor lenge dette har pågått hos de som det har skjedd med? Jeg har jo klart å lest meg frem til at flere har opplevd dette men det er ikke så mange detaljer rundt det videre. Er det bare å gi opp, eller burde jeg holde ut og fortsette som jeg gjør litt til?
Jeg opplevde lignende den andre uken min inne i lavkarbo verdenen! Jeg hadde vanvittige smerter i korsryggen som spredte seg nedover i det ene benet.. Min far var helt overbevist om at det var isjias opplegg.. Jeg var på dette tidspunktet på ferie i Spania.. Smertene vedvarte en ukes tid, og så like plutselig som de kom var de vekke igjen og ikke kjent noe lignende i ettertid i det hele tatt..
SO hang in there, er det det samme som jeg opplevde går det over av seg selv...
Jaa, synes du bør det!
På det værste hos meg klarte jeg nesten ikke å sove, eller sitte, eller stå.. ALT var vondt... men så som jeg sa, så forsvant det over natten... Jeg svømte en del på den tiden, så kanskje det er noe å prøve?.. =)
Hvor mye magnesium spiser du hver dag? Opptil 600 mg er greit, og tas på kvelden. Har du vært hos legen og fått tatt blodprøver?
Kanskje du burde spise MER karbohydrater i starten og heller redusere over tid? Når jeg tenker meg om var jeg svært plaget med beinkramper/-smerter over lang tid - men dette er nå lenge siden jeg har opplevd, enda jeg nå ikke tar magnesium-tilskudd en gang... Merker at jeg kan få litt smerter hvis jeg trener hardt :)
Jeg tar 500 mg magnesium, 500 mg kalsium og 400 mg kalium, men i dag doblet jeg dosen magnesium. Ble kanskje litt mye - var så vondt - desperat. :eek:
Ja, kanskje jeg burde spise litt mer karber. Jeg har vært i ketose siden søndag bare så det er ikke mange dagene. Sist gang jeg var i ketose tok det mye lenger tid men jeg kjenner igjen smertene. Tror det hadde gått nesten 4 uker den gangen. Nå virker det som om kroppen tar det mye hardere. Kan være fordi jeg har spist mye godis med min nye samboer i år. Heh... :rolleyes: Sist jeg startet hadde jeg gått en stund på "lavkarbo" fordi kroppen min reagerer på hveteprodukter (har ikke cøliaki - sjekka det så den er grei) Men ja, kroppen min liker ikke hvete så det har blitt mye godis og lite mat. Jeg var ikke smart nok til å skjønne at kroppen trenger et bedre alternativ til energi rett og slett. Jeg har trent innmari hardt det siste året med all godisen men jeg este skikkelig ut når jeg ble syk for litt tilbake og det var bokstaveligtalt rævva så jeg valgte å begynne med ketose igjen og har lagt treningen på hylla til dette setter igang slik det skal uten for mye plager. Helst ingen selvsagt. :)
Og kroppen min funker kjempebra ellers. Humøret mitt er stabilt (allerede) og jeg føler meg mer våken osv. Det er bare disse hersens bena mine.
Har ikke vært hos lege nå. Sist jeg var og målte verdier var det bare jern som manglet.
Jeg har hatt vondt i leggene en god stund. Nederst på innsiden av leggene. Begynte et par uker etter at jeg kom i ketose, men hadde samtidig begynt å trene hardt, så trodde først det var beinhinnebetennelse. Men det er så av og på. Har tatt blodprøve nå, og skal sjekke bl.a. magnesiummangel.
Kjenner det gjerne ikke til vanlig, men kjenner det når jeg trener og spiller kamp. På en trening var det så ille at jeg måtte sette meg ned, klarte ikke stå på beina. Har prøvd å restituere i forhold til at jeg trodde det var betennelse, men det har ikke sett ut til å hjelpe. Men nå har jeg teipet opp anklene de siste ukene, og da er det bedre, siden jeg for stivet opp anklene. Håper svaret fra legen kommer snart!
Jeg har også hatt litt vondt i nedre del av ryggen noen ganger... det kommer og går..men har oppstått fra den dagen jeg begynte på lavkarbo. Jeg leste et sted at om en ikke er flink nok til å drikke vann, så vil det bli vanskeligere for kroppen å skylle ut alt fettet, og at dette kan gå hardt utover nyrene, siden fettet går gjennom dem. Det er jo i korsryggen en ofte kjenner smertene, når det kommer til nyrene.
Så, drikk mye vann folkens! Det kan hjelpe.
Det må jeg selv bli MYE flinkere til...
Jeg må også bli flinkere til å drikke vann. Merker det er vanskelig å få i meg riktig mengde når jeg ikke engang er sulten om dagen.
Nå plages jeg av et karbotroll fra helv.... Hjernen min fokuserer omtrent bare på karbohydrater og slik har det vært i 2 dager nå. Jeg har enda ikke skeia ut men tårene ligger ikke langt unna nå altså. Jeg har lest boka til Torkild i dag og skal prøve meg på en litt strengere diett fremover. Jeg har spist sukkerfri sjokolade og IFA og er litt redd for at det er det som trigger det store stygge karbohylende trollet i hodet mitt.
Kjipt er det jaffal. Smertene kommer litt innimellom når jeg merker at jeg har drukket lite vann også, og i dag fikk jeg et skikkelig jag i siden. Det tror jeg var nyren ihvertfall. HIVER MEG OVER VANNFLASKA :meditere:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.