< Tilbake til oversikten

Ubevisst sprekk!!

thidung sa for siden:

Har nå vært to måneder på lavkarbo. Begynner å bli lettere å lage mat og alt føles som daglig rutine. Jeg er den eneste i husholdningen som er på lavkarbo, slik at jeg lager måltidene for meg selv.

Skulle ta et glass cola zero til middag, greide å ta vanlig cola istedenfor!!! (De andre i huset drikker vanlig cola, mens jeg har en flaske zero i kjøleskapet) Etter at jeg var ferdig med glasset, kom jeg på at jeg tok feil flaske...(hjelp!) Et glass er jo ca 2,5 dl, med vanlig cola utgjør det jo ca 25 karbo!!! Vil dette få konsekvenser for ketosen???

Pruttilutt sa for siden:

Det vil det mest sannsynlig. Mammas tips i slike situasjoner er å peise på med vann, vann og atter vann. VANN! :)

Kitt sa for siden:

Og en seriøs joggetur for å forbrenne karbene med det samme!:p

Wiggo sa for siden:

Tror man ikke skal få panikk sjøl om man har "forgrepet" seg på noe "forbudt"... Kan man ikke bare si til seg selv at dette var en glipp, og ikke bør gjenta seg... For mitt vedkommede er dette en livstil og ikke en slankekur der jeg skal gå ned så så mye på den og den tiden. Slike kurer har jeg prøvd nok... Åsså tror jeg det er viktig å ikke bli hysterisk og fanatisk. Har man lyst på en forbudt godbit, kan man tillate seg å ta en mikroskopisk smakebit, bare man lar det bli med den. Det er vel da selvdisiplinen virkelig får brynet seg...For mitt vedkommede går det helt fint. Man skal jo leve og fungere i det dagelige også. Og etterpå er det bare å bite sammen tennene og forsette som før.

Tone-G sa for siden:

Det er ingen krise!

Bare fortsett som normalt:)

Tror faktisk ikke vi har vondt av en liten sprekk innimellom.. JEg sprekker rett som det er iallefall :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.