Helene M sa for siden:
Trodde man begynte å spise mindre mengder mat på denne kuren jeg? Kanskje det kommer etterhvert?
For jeg har spist og spist og spist, men blir veldig fort sulten igjen:o
Helene M sa for siden:
Trodde man begynte å spise mindre mengder mat på denne kuren jeg? Kanskje det kommer etterhvert?
For jeg har spist og spist og spist, men blir veldig fort sulten igjen:o
Cherry sa for siden:
Drukket mye vann?
For lite fett?
Helene M sa for siden:
Sikkert drukket 4 liter:D
Kanskje for lite fett? I kveld har jeg spist en del ost og bacon. Også hadde vi hjemmelaget bernaisesaus som inneholdt en del fett.
Trodde jeg hadde dekt behovet men....
b0n sa for siden:
Har det også slik, er på dag 5 :p
Helene M sa for siden:
"Godt" å se at jeg ikke er alene:D
skytten83 sa for siden:
Jeg startet på mandag å har det på samme måte. prøvde noe som hadde masse fiber i seg å det varer litt lenger..
mega sa for siden:
Samma her....skrubbsulten de siste dagene.........blir man mettere av å spise mer fett?? er det en slags øvre grense på hvor mye fett man kan få i seg på en dag? for meg så er det litt absurd å trykke i seg masse fett ...
:confused:
b0n sa for siden:
Skulle ønske det fantes en liker knapp, for jeg tenker akkurat det samme..
Drikker heller en kopp te for og prøve og dekke sult følelsen..:cool:
Nerthus sa for siden:
Nå har ikke jeg gått på ketolyse - men jeg spiste så mye jeg ville på generell lavkarbo i starten og ble bare mer og mer sulten - jo mer jeg spiste...... først når jeg fikk kontroll på kcaloriene og telte karbo ca 20 gram pr dag forsvant sulten :)
MEN når det er sagt - hvis dere bare er i første uke fremdeles... så hold nå ut til uka er over før dere sjekker hva som kan justeres :)
Helene M sa for siden:
Ja, tør ikke begynne å tukle med noe ennå nei. Må bli vant til denne kosten først. :D
Charlott sa for siden:
Spis når du er sulten og spis til du er mett :D
Og, når du tror du har fått i deg nok fett kan du helt sikkert ta litt til :p
Slett ikke unormalt med såkalt ulvehunger, etterhvert vil det gå seg til :)
Cherry sa for siden:
Ketolyse: Når du tror du har fått nok fett, ta litt til;)
Fettet fungerer som brensel på kroppen på ketolyse (og lavkarbo). Det blir som om man skulle lage verdens største bål. Bensin lager relativt stort bål, og sikkert en hel skogbrann. Det er det vi vil. Vi vil ha bensin på bålet. Fett =bensin
b0n sa for siden:
Trykker-liker
Skal ta denne til etterretning! :D
Helene M sa for siden:
Hihihi! Det er så langt fra det man blir lært på skole og ellers i samfunnet at jeg blir nesten litt rar.
Men det blir så spennende å veie seg etterhvert for å faktisk SE at det funker:) (hvis det fungerer på meg da)
Klistine sa for siden:
Åh, idag har jeg en sånn sulten-dag.. er på dag 4 nå. Og jeg er dødssulten!!! Huff :P
Gerd sa for siden:
Så spis mat :ja:
erruslank sa for siden:
Jeg er også veldig ofte sulten :( HAr spist 4 egg, bacon stekt i masse smør og kinakål med masse rapsolje. Burde ikke det holde en stund? Nå er jeg dritsulten igjen :(
Gerd sa for siden:
Når spiste du det da?
erruslank sa for siden:
Ni-ti eller noe sånt. Er kanskje ikke veldig unaturlig å være sulten nå, når jeg tenker meg om. Men har vært småsulten siden jeg spiste. :(
red. Spiste en tomat også.
Gerd sa for siden:
Så lenge siden ja. Da er det vel på tide å fylle opp igjen ;)
Har du vært sulten eller mer fysen?
Gerd sa for siden:
Husk: På ketolysekuren skal dere spise når dere er sultne og spise dere passe mett. Det er ikke om å gjøre å gå lengst mulig uten mat.
Kroppen sier fra når den trenger mat. Og lytt til den, vær så snill. Da får den det den trenger :)
Klistine sa for siden:
Ja, og det har jeg gjort i hele dag og :P Men jeg våknet klokken 5 og fikk ikke sove, så har prøvd å få meg litt søvn også... Men har bare vært sulten :eek:
Har spist 2 osteknekkis med sukkerfri ketchup og salami
2 pannekaker laget av 2 egg og en halv dl fløte. en med natreen og en med en ts bringebærsyltetøy
og nesten en halv kylling
:O Ligger langt bak på grønnsaker idag, vet jeg. Men skal spise en salat etterpå siden det blir sen middag.. også masse grønt til middag :D
erruslank sa for siden:
Ikke helt sikker, egentlig. Muligens fysen, men antakelig sulten. Rare kroppen min :)
Men, jeg får skylde meg selv. Masse mørkt øl på torsdag for da spilte jeg konsert med et band (=gratis øl :). Lavkarboøl på fredag. Potetgull på lørdag. (fy,fy). Et glass cola på søndag (FYH! Var heldigvis ikke godt!). Tror mandagen var bra, men så spiste jeg sammen med venner på restaurant på tirsdag (dessverre i forbindelse med en begravelse av en 25 år gammel skolekamerat). "Måtte" da spise litt brød med hvitløkssmør :D Det var digg!
Så. Jeg fortjener sultfølelsen!!!
Det har heldigvis ikke hatt noe effekt på vekta. Ligger fortsatt på rundt 77 kg, og det er vel ikke helt feil når jeg er 178 høy, mann og har noe muskler. Gått ned fra ca 85 på noen mnd. HURRA!
Paine sa for siden:
Har spist rundt 15-20 gr karbo i to og en halv uke nå, og er fremdeles sulten hele tiden. Det begynner å tære på motivasjonen at det ikke blir bedre, det føles som om jeg er på en hvilken som helst annen slankekur, egentlig. Har null energi og er ganske nedfor mesteparten av tiden. Jeg tenkte at den første uka skulle være hard, før ketosen satte inn... :(
Jaja, et hjertesukk bare.
Gerd sa for siden:
Hva spiser du eksakt? Passer du på å få i deg fett?
Nerthus sa for siden:
Du skriver "lavkarbo, usikker på hvilken retning". Litt vanskelig å følge generell lavkarbo uten noen spesifikke retningslinjer hvis du er helfersk :) Skriv ned hva du spiser i løpet av et par dager - så er det lettere for oss å se hva som eventuelt mangler. Jeg heller til det Gerd sier - du spiser nok for lite fett. Gi oss matoversikten din så skal du se vi skal bli kvitt sulten din! ;)
Paine sa for siden:
Hehe, stemmer at jeg er helfersk. :p
Her er det jeg vanligvis spiser:
Frokost: 2 egg med 4-5 baconskiver
Lunsj: stor salat med ost, skinke og rømmedressing (evt med kjøttrester fra gårsdagens middag)
Middag: 5-6 kavliost med kjøttdeig og ost på toppen ELLER ovnstekt laks med brokkoli, sjampinjong og kremfløte ELLER biff med hjemmelaget bearnaise, rosenkål og brokkoli.
Kvelds: pannekaker lagd av egg og fløte med meierismør/blåbær ELLER ostebiter surret inn i skinke.
Siden dette ikke gjør meg mett, hender det ofte at jeg spiser en halv Atkins Advantage-bar på vei hjem fra jobb, eller tar meg en håndfull pistasjnøtter. Drikker også et glass Pepsi max til middagen, men ellers vann gjennom hele dagen (noe som er en stooor forbedring fra tidligere!).
Så.... jeg er veldig mottagelig for korrigeringer av kostholdet mitt. :o
Gerd sa for siden:
Det jeg ville korrigert er å spise mat når du er sulten. Ikke barer eller nøtter. Søtstoff kan trigge søtbehovet. Pistasjenøtter er masse karber i (16 pr 100g iflg www.matvareguiden.no) Så de ville jeg unngått. Spis heller mat når du fyser/er sulten.
:)
Paine sa for siden:
Ser den. Syns bare det er vanskelig å spise hver gang jeg er sulten når jeg er på jobb, særlig når enkle ting som frukt og gulrøtter er "forbudt" (om jeg har forstått det rett?).
Men jeg må vel bli flinkere til å planlegge hva jeg skal spise, og ta med flere måltider på jobb rett og slett. Er en stor omveltning å måtte lage istand all mat på forhånd på denne måten. :eek:
Men takk for innspillet! :)
Gerd sa for siden:
Planlegging må til ja :)
Ost og skinke rullet sammen er mettende og godt. Gjerne et kyllinglår, kyllingvinger....
Salatboks....
Og godt med vann til :ja:
Greddy sa for siden:
Dette minnet litt om begynnelse, hvor jeg også sultet i begynnelsen. Riktignok ikke det skriket av hunger som man får av høykarbo, men en liten prikk i bakhodet på at kroppen trenger mat hele tiden.
Kroppen deres er så vant med å kjøre på karbohydrater og er bare litt rådvill på hvor den skal ta energi fra, når tilstedeværelse av KH er borte. Må bare gi fettforbrenningen en sjanse først. Den kommer ikke i løpet av natta :)
Det er bare til å lø på med mat :p til dere blir mett. Og drikk vann! Ekstra viktig i begynnelsen.
aatinka sa for siden:
Et par gode teskjeer Cocosa brukte å virke greit for meg - da forsvant sulten for en stund. Men så liker jeg smaken av kokos da... :-)
mallilen sa for siden:
Dette er nok veldig viktig å få med seg, ja!
Når kroppen er vant med å få karbohydrater, så vil den ha MER MER MER. Og når den plutselig ikke får like mye som den er vant med, så finner den på masse rart for å få oss til å spise nettopp karbs. Som f.eks å påstå at du er sulten etter å ha spist en halvkilo bacon og åtte egg..
Jeg hadde det veldig mye sånn før jeg gikk over til lavkarbo: Spiste en stooor porsjon middag, mer enn nok til å få en skikkelig storspiser til å være stappmett lenge. Likevel satt jeg med følelsen av å fremdeles være sulten etter å ha spist opp og knappet opp buksene :eek:
Stort sett kom dette etter et par dager med veldig lite (i forhold til normalt) høykarbomat, og en skikkelig sjokoladebit eller annet søtt var det som skulle til for å få igjen metthetsfølelsen. Da fikk skrotten tilbake disse fordømte karbene sine.
Etter at jeg gikk over til lavkarbo har denne følelsen kun vært til stede etter at jeg har spist høykarbomat dagen før - supersulten etter å ha spist sikkert en halvkilo smør. Det er et bedrag fra skrottens side, men nå klarer hjernen å overse disse feilsignalene langt bedre enn de gjorde den tiden jeg bare hev i meg en sjokkis for å tilfredsstille mitt egne, dumme krav :p
Augustina sa for siden:
Æhh, sånn har jeg det i dag også. Er på andre uka med LCHF, men har spist lavkarbo siden slutten av august (30-70 karbs). I dag satte kroppen min seg helt på bakbeina. Etter frokost som bestod av 3 knekkebrød (1 karb pr. stk) med snøfrisk naturell og lasset på med røkelaks (omlag 50 gram fordelt på alle) var jeg sulten igjen etter en time. Pinte meg frem til lunsj 3 timer etterpå og har nå fortært en entrecote med litt persillerotpuré, soppsaus og ekstra smør. Føler meg ikke fornøyd, men er i hvertfall ikke sulten. Vanligvis vil en slik lunsj holde meg i 5 timer, så blir nesten sint om den ikke gjør det, haha. Første gang på lenge at jeg har vært så sulten som i dag. Usj.
Paine sa for siden:
Du har selvfølgelig rett. Tålmodighet er en dyd. :snill:
Takk alle sammen! Motivasjonen er på vei tilbake igjen nå. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.