< Tilbake til oversikten

Fem uker stillstand

rut311 sa for siden:

Hei.

Jeg har spist lavkarbo og vært i ketose i ca 4,5 mnd. Vektnedgangen var jevn fra uke 22 til 36. Gikk ned ca 10 kg.

Siden uke 36 (41 nå) har vekta mer eller mindre stått stille. Bare noen få 100 gram både opp og ned.

Her er kurvetallene:

Uke Vekt
36: 89,4
37 89,4
38 88.9
39 89,1
40 89,2
41 89,2

Som dere ser har det stått ganske stille.
Vil dette si at jeg er på et platå?
Og, bør jeg nå begynne å se på hva jeg spiser som kan være partystoppere?
Eller bør jeg ta en skaldemann-sommer?

Svar og meninger mottas med stor takk:)

Rin sa for siden:

Vanskelig å anbefale det ene eller det andre uten å vite hva det er du spiser. :)

rut311 sa for siden:

Ja, beklager, det burde jeg da ha tenkt på:)

Her er en typisk dagsmeny:

Frukost: 3 stekte egg + noe stekt kjøttpålegg

Middag: 250 gr kjøttdeig, hjemmesnekra tacokrydder, salat, paprika, agurk.

eller: 500 gr kjøttdeig+2egg+100 gr matfløte: stekt til kjøttkaker.

2 t etter middag: 100 gr fløte + 50 gr bringebær

Kvelds: 2 Fiberrik, meierismør + hvitost + paprikaringer

Hver dag inntas også mellom 10-20 gr 86% sjokolade. :o

Dette må vel sies å være en typisk dag.

Rin sa for siden:

Bringebær, fiberrik og sjokolade er alle potensielle partystoppere :cool: Jeg ville prøvd å kutte ut disse før jeg evt gikk for en "sommer".

Festina lente sa for siden:

Akkurat det samme skjedde med meg også! Og omtrent på samme tidspunkt og kg! Godt å se at en ikke er alene, selv om det er en fattig trøst for deg akkurat nå....

For mitt vedkommende tror jeg at det var Nannahs supergode knekkebrød som var partystopperen, for bare noen få dager etter jeg sluttet med dem begynte vektnedgangen igjen. dog saaaaakte :o. (Og det var trist, for de ER virkelig supergode :().

Du får uansett ha lykke til!

rut311 sa for siden:

Nå har jeg kutta ut bringebær, fiberrik og sjokolade, og meieriprodukter(ikke smør).
Og vekta har rikka på seg:)
Men nå trenger jeg motivasjon. Var på besøk, og der ble det servert eplepai og is. namnamnam............. spiste ikke det altså.. men fy så lyst jeg hadde på.

Nicpins sa for siden:

HURRA!!!!! :) Fiberrik, bringebær og den sjokoladen er typiske partystoppere ja. Best å holde seg unna.

Når jeg skal bort på besøk så sørger jeg alltid for å spise meg god og mett hjemme før jeg drar. Det er blitt alfa og omega i min verden, for å klare de der sosiale settingene der det tilbydes alt mulig som jeg ikke kan spise allikevel. Dette tipset lærte jeg av ei venninne som er diabetiker. Spesielt hvis jeg spiser meg mett på noe solid kjøttmat først, så har jeg aldri lyst på noe som helst av kaker og greier.

Jeg har levd lavkarbo i fire år nå, og har tenkt å fortsette resten av livet uansett, så jeg har lært meg til noen sånne tilpasninger som passer til mitt liv. Lavkarbo har gjort meg både frisk og slank, så får de andre bare "kose" seg med kakene sine så mye de bare vil for meg... :D

Masse lykke til videre!
:) beste hilsen Nic

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.