russetinden sa for siden:
har fått høre mye forskjellig..bl.a at man skal gå og ikke jogge i ketose.
Stemmer dette?
Liker nemlig å legge inn litt lett jogging i mine daglige gåturer.
har fått høre mye forskjellig..bl.a at man skal gå og ikke jogge i ketose.
Stemmer dette?
Liker nemlig å legge inn litt lett jogging i mine daglige gåturer.
frode73 sa for siden:
Det er trygt å jogge i ketose. Hold rolig tempo i starten, og øke etterhvert er kanskje greit. Jeg har trent mye hardt i ketose. Man kan oppleve tomhet i starten, men etter noen uker så venner kroppen seg til fettforbrenningen.
IdaKristine sa for siden:
Hei, jeg er ingen ekspert på området, men jeg trener det jeg orker. Pleier å trene tre økter i uken, deriblandt en del jogging. Skulle ikke tro det var noe problem, så lenge man lytter til kroppen sin:)
bærrgen sa for siden:
Jeg har ganske høypuls-trening to ganger i uken, det går helt fint :D
CocoNut sa for siden:
Jeg går på Ketolysekuren og trener ca 4-5 ganger i uken, både styrke og kondisjon ( zumba og afrodans), det går helt fint for meg, merker ingenting annet enn at jeg får mer energi og føler meg sterkere i kroppen. Så tror ikke jogging skal være et problem. Begynn forsiktig og øk gradvis.
Takk for svar.
Ligger på 10-12000 meter i bassenget i uka og klarte liksom ikke å forstå at jogging skulle være nei og svømming ja..:eek:
men da kan jeg ta fortsette å jogge lett når jeg tar fatt på ketolysekuren igjen på mandag. hopper av glede :)
Gerd sa for siden:
Så klart kan du jogge, løpe fort, sykle,danse,svømme osv. når du er på ketolyse. Står i boka og det :ja:
Gracella sa for siden:
Det er ikke lurt å drive på med egenkomponert hvis du går rundt og hører på "mye forskjellig".
For å oppnå noe, så er det sterkt å anbefale å lese seg opp på en eller flere lavkarbofilosofier. Bøkene kan du låne på biblioteket, så det trenger ikke koste noe.
F.eks:
Bedre uten brød (Lutz)
Good calories, bad calories (Taube)
Slank med ketolysekuren (Torkil Andersen)
Frisk med lavkarbo (Hexeberg)
Arnakristin han et klistret innlegg her inne som alle nye lavkarbere bør lese:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Lykke til!!! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.