< Tilbake til oversikten

Sprekk første uka?

Klistine sa for siden:

Hei alle sammen!

Jeg startet på mandag, og har allerede gått ned 2,1 kg :eek: Men på fredag skal jeg og kjæresten ut å feire litt, så da har jeg bestilt bord til oss på Yayas i Oslo. En Thailandsk restaurant.

Hvor mye kan dette gå utover dietten egentlig? Jeg har jo bare holdt på i 5 dager når jeg skal dit... Tenkte selvfølgelig å ta noe uten ris og slike ting, da :) Men sausen og sånt er vel ikke helt karbofritt. Også må jeg vel spise dessert... hehe.

Hvordan dessert er det minst karbo i?

Andre tips? :)

Gerd sa for siden:

Så lenge du ikke går helt "bananas" så kan det gå ganske greit. Pass på å holde igjen på karbene resten av dagen, så har du litt å gå på.
Du kan risikere at vekta stagnerer, ev. går opp litt.

Spis litt fet mat før du går ut. Spis så litt middag. Kankje unngå dessert uansett.
Og heller kose deg med selskapet :love:

Klistine sa for siden:

Fant menyen deres på nettet. Synes masse av dette så meget lovende ut, jeg?? :D

Gryte med indrefilet av svin i grønn karri, kokosmelk og grønnsaker. Sterk. 146,-

Gryte med kylling i rød karri, kokosmelk og grønnsaker. Sterk. 139,-

Gryte med kylling i penaengkarri, kokosmelk og grønnsaker. Litt Sterk. 139,-

Fritert dagens fisk serveres med sweet chili, ingefær, hvitløk og grønnsaker. Sterk. 159,-

Stekt indrefilet av svin med thai basilikum, grønnsaker, chili og hvitløk. Sterk. 146,-

Stekt kylling med hvitløk, brokkoli, blomkål, gulrot, løk og sweet basil. Mild. 139,-

Stekt kylling med paprika, vårløk og cashewnøtter. Litt litt sterk. 146,-

Scampisalat med agruk, tomat, rødløk, chili og mynteblader. Sterk. 146,-

Thaisalat med indrefilet av lam, chili, selleri og koriander. Veldig Sterk. 169,-

Stekt kylling med grønnsaker og paneng karrisaus i litt kokosmelk. Sterk. 139,-

Eller hva tror dere?? :)

Kanskje droppe desserten ja.. Kan jo ta den når vi kommer hjem istedet f.eks. Så kan jeg lage noe nammenamm uten karber :)

Rin sa for siden:

Thaimat er supert! Jeg velger gjerne grønnsakswok eller suppe på kokosmelk, godt og fett. Mmm! Det jeg erfarer er at slik mat ofte er mye saltere enn det jeg lager selv, og at jeg derfor samler litt vann etterpå, men ellers er det ingen grunn til at du skal gå ut av ketose så lenge du velger bort ris, nudler og de evt største gulrot-bitene. :)

Jeg har aldri vært på Yaya, men jeg eeelsker thaimat, så nå står det på listen over steder å besøke når økonomien tillater...

Klistine sa for siden:

det høres veldig bra ut 157cm :D
Gleder meg veldig. Har hørt MYYYE positivt om yayas, så dit du absolut dra, ja! :) Ser kjempeflott ut inni der!

Sjanten sa for siden:

Hei!

Jeg har spist på Yaya's flere ganger siden jeg startet med ketogen kost. Velger den suppen de har til forrett, eller den sterke salaten uten papaya.

Til hovedrett anbefaler jeg deg å velge en av curryene, for de kommer i en sånn egen serveringsbolle som du kan spise rett ut av. Da sitter du ikke der med en tallerken som ser ut til å mangle noe (ris);-)

Rød og grønn curry der har grønnsaker (de riktige), kokosmelk og kylling. Jeg blir god og mett av de to rettene og har ikke plass til dessert etter det. Anbefaler deg å spise forrett slik at du blir mettere og kanskje mindre fysen på det søte etterpå:)

God fornøyelse, maten er god:p

Klistine sa for siden:

Tusen takk for tips Sjanten! Nå gleder jeg meg ennå mer! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.