< Tilbake til oversikten

Bixens supergode kyllingsuppe med curry (17,4 g kbh)

Bixen sa for siden:

Har modifisert en oppskrift jeg har på kyllingsuppe med curry. Opprinnelig skal den også inneholde fersken og ferskenkraft, men den ble veldig god uten den søte smaken også!

Du trenger:
Så mange kyllingfileter du vil ha (o g kbh)
1 løk (alt etter str. min ble på 3,4 g kbh)
1 purreløk (2,8 g kbh)
1 boks hakkede tomater (Landlord sin = 6 g kbh)
1 boks kokosmelk (Santa Maria sin = 4 g kbh)
1 dl olje (o g kbh)
2-3 dl kyllingbuljong (2 dl = 1,2 g kbh)
Curry
etter hvor sterk suppe du ønsker
Salt
Pepper
Hvitløkspulver/hvitløk

Til sammen: 17,4 g kbh i hele suppen, og det blir en del suppe. Jeg er mett etter en bolle med suppe. :)

Kutt opp kyllingfiletene i biter. Stek i en panne for seg selv. Krydre med salt og pepper.
Hakk opp løk/hvitløk. Varm oljen i en panne, tilsett curry. Fres løk/hvitløk i curryblandingen. Tilsett kyllingbuljongen. La det koke opp. Tilsett tomater og kokosmelk og la det koke opp. Deretter tilsetter du ferdigstekt kylling. Purreløken hakkes opp og brukes som garnityr på suppen. Man kan også ha oppi f.eks reker, noe som er veldig godt til! Smak på suppen underveis, og justér med curry, salt og pepper.

Velbekomme!

Fruitdrops sa for siden:

Så igjennom skapene og fant ut at jeg hadde lyst på noe med hakkede tomater eller kokosmelk. Så hey; hvorfor ikke begge?!
Da blir det noe alla denne idag! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.