< Tilbake til oversikten

Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)

Nerthus sa for siden:

tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2332

jeg vet ikke om jeg orker å ta inn mer fra denne mannen, men here goes again... Comments anyone?

Han sier ihvertfall et sted at:

Spesielt "...dersom du har suksess med ditt lavkarbokosthold, ja da får du holde deg til det selv om det kan gi en del uheldige bivirkninger..."

På en god dag kan man jo se dette som om at han KAN være på glid?

Nææææææh! ;)

Supera sa for siden:

Merkelig. Jeg har spist og spist på sukker uten å føle meg det spor mett.

:lol:

Gimme a break. Det brukes mye mer ressurser på å dyrke soya enn å la en ku spise gress. Og Drevon ser ikke ut til å ha fått med seg at det å gi korn og soya til dyr som ikke er egnet til å spise det gir et ugunstig forhold mellom omega-3 og omega-6.

Oh lord. Kan noen skyte denne mannen som kaller seg for ekspert?

Zillah sa for siden:

Kvifor driv vi og piner oss sjølv med å lese kva han skriv?
Jau, eg gjer det eg også, men eg føler vel ikkje at det er så innmari givande.

Photobscura sa for siden:

Jeg synes synd på Drevon, jeg. Tenk å få de sterke trossystemene sine stadig oftere plukket fra hverandre? Må være tøft, ikke rart han blir resingert :o. De uheldige bivirkningene han snakker om kan være et eventuelt frafall fra VG's vektklubb, hvilket jo vil være katastrofalt for Drevons omdømme, for ikke å snakke om bankkonto ...

Opheliia sa for siden:

Mener han de uheldige bivirkningene som metthetsfølelse, vektnedgang(oppgange for dem som trenger det), sunn og fornøyd kropp, renere hud, mindre/ingenting eksem, ikke oppblåst++ ?:o

Gjør som meg: Ikke les hva han skriver. Han kan ikke hjelpe for det, at han sier det han sier. :D

Opheliia sa for siden:

Jeg lurer på om han vet om denne siden..eller om han vet hva folk sier om han?:p

BitTorres sa for siden:

Han vet om denne siden, ja. Men du vet, han og Grete Frølich (som MÅ ha MINST et halvt brød hver dag), de har gått på skolen i en tid da fettfrykten var som verst. De VAR og ER eksperter på et kosholdsregime som rådet da. Men de har ingen evne til å snu. Det er ikke alltid så lett. Jeg husker da samboeren min spiste lavkarbo de første månedene. Det gikk i fete sauser og smør til de grader at jeg bare satt og ventet på infarktet.
Nå, etter 5 år, er hun friskere enn noen gang. Og jeg også, etter 1 år på fett og GOD kost.

Heaven sa for siden:

Han skriver jo at man blir slapp osv, men det er hvertfall ikke tilfelle her i gården! Aldri vært så full av pepp og overskudd og energi som etter jg kutte karbene.
Fastlegen min applauderer hele opplegget og sier at karber er de store stygge ulvene i norsk kosthold.
Heia min lege, ut med Drevon!

Heaven sa for siden:

Lurer forøvrig på om han selv har prøvd lavkarbo og opplevd alle fordelene med det kostholdet.

Opheliia sa for siden:

Det tror jeg aldri vil skje ...

Cherry sa for siden:

Neste gang han er ute med kjeften skal jeg spørre han hvordan han forklarer en generelt bedre allmenntilstand, f.eks ved bedre kolestrol, hjerteverdier, hud etc med lavkarbo, uten at lavkarboen nødvendigvis fører til vektreduksjon.

jvb sa for siden:

Nå slo det meg plutselig: Kanskje Drevon bare tuller med oss? Spille det norske samfunnet et puss ala "haha! herreguuuUud hvor treige dere er, esse!" :D

jvb sa for siden:

Helt sikkert. Han har lavkarbo.no på bokmerke ved siden av bokmerket til sin egen resultatside på skattelister.no
skattelister.no/skatt/profil/christian-andre-drevon-21146962/

Det som er merkelig er at han ikke ser den klare sammenhengen mellom hvor mye han blir disset på lavkarbo.no med den stadig synkende inntekten...

Opheliia sa for siden:

:lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.