...det er ikke verdt det! Etter 5 mnd i ketose, så fikk jeg så innmari lyst på noe "godt", det vil si, søtt.
Bar avsted på helsekosten og kjøpte sukrin og mandler.
Har spist noe som ligner på brownies hele helga - og -
JEG ER SÅ DÅRLIG! :confused:Kroppen min har det vondt, og jeg vet ikke om jeg skal stikke fingra i halsen eller prøve å sove, for det vil opp igjen! :eek:
Etter å ha gleda meg vilt til julaften, for DA skal jeg ikke bry meg om hva jeg spiser, så kan jeg bare si at det eneste jeg skal spise på julaften er mye godt pinnekjøtt og annet kjøtt. Noe som er i nærheten av søtt skal ikke inn min munn igjen!:eek:
Noen med samme opplevelse? Dette var forferdelig!
Gleder meg til biff og grønnsaker i morgen!:gator::engel_ikk
Har samme erfaring...kasta opp ei hel natt, og fikk diaré...
Dessverre kommer jeg nok til å gå på flere slike smeller jeg da.... Men ikke med det første
Har spist 3 kakestykker med vanlig sukker og mel i løpet av to måneder og har ikke blitt dårlig. Reagerer derimot på glutenmel tror jeg. Og maltitol. Huff
Malitol er jævlig:o
Jeg er en av dem som må gjøre samme feilen et par ganger ++ før jeg lærer...og for å si det slik: det er like vondt hver gang!! Dæven for en smerte :o Men NÅ har jeg lært. Håper jeg:p
Jeg har ikke hatt noen reaksjon på kunstig søtt tidligere ( i allefall ikke å snakke om), men dæsken steike så ubehagelig det er når jeg får i meg for mye karbohydrater!!! Altså, jeg spiste bittelitt kake i en dåpsfeiring for en stund siden, og trudde jeg skulle kvelle da jeg kjørte hjem igjen. Halsen brant etter å ha fått søtt, magen ble vond, jeg hovnet opp i det som var mulig å hovne opp i, og fikk hodepine som fy. Ikke helt migreneanfall, men ikke langt unna.
Lysten til å storkose seg med søtsaker er dermed ganske naturlig blitt borte, selv om jeg må innrømme at det ser så godt ut med kake på jobben, der folk sitter og gomler og nyter mens jeg sitter der med oopsielappene mine med ost på :lol:
I jula regner jeg nok med å være "immun", ettersom julen innledes med 14 dager sydentur fra 6 desember. Mistenker nok at det blir noe utskeiing der, altså. Dog ikke så ille som i fjor, da vi praktisk talt levde på loff, bounty og M&M :eek:
Jeg tok et kakestykke til bursdagen til eldste jenta i sommer. Var kvalm hele kvelden...
Gikk og på malitol smellen. Spiste nesten en hel Cavalier sjokolade en ferdag kveld. Våknet på natten med enorme mage smerter og løp på do resten av natten :eek: Trodde jeg var matforgiftet... Men så leste jeg om reaksjonen man kunne få og da ble andebrystet jeg hadde spist friskmeldt...:rolleyes:
JEg synes ikke det høres noe særlig godt ut selv, og pr idag kan jeg ikke fatte at jeg har klart å trykke i meg så mye sukker som jeg gjorde bare for et par måneder siden.
Dessverre blir jo dette ferie på "lavbudsjett", og dermed blir det neppe de dyreste varene som kommer til å kjøpes inn. Ergo, mye karbohydrater grrr
Mistenker at jeg i allefall kommer til å bremse meg selv når det kommer til å ta inn direkte sukker, altså, for resultatet der har skremt meg nå to ganger. Første gangen skULLE det jo skeies ut, med poteter og desserter og alt slikt, til og med sjokolade og søtsaker. Klarte to små biter med center, og dett var dett før det begynte å brenne i kroppen.
Jeg håper det går noe bedre når det kommer til å spise brød, men får heller supplere litt mer "riktig" på denne turen enn den forrige. Sist kunne vi like gjerne smørt bounty på loffskiva, altså. himle med øya
Heldigvis er hotellet et eneste stort treningssenter, og sist gjorde vi faktisk minst en økt styrketrening om dagen. Jeg satser på at dette ikke vil gi meg altfor mange ekstra kilo på vei hjem igjen :o Trange flyseter er virkelig noe dritt! :p
Pussig. Jeg tok et stykke lefse tidlig i kveld, et sånt stykke med smør, sukker, kanel og brunost inni. Det er vel en av de få fristelsene jeg ikke helt klarer å motstå. Føler ikke noe ubehag. Men kanskje hjalp det at jeg lempa innpå noen paranøtter etterpå.
Jeg var også på ferie nylig. Vi var og spiste på en indisk restaurant. Fikk da lyst til å smake på nanbrød siden jeg tidligere elsket det. Mannen min bestilte dette og jeg tok et par biter av hans nanbrød. Jeg ble sittende å undre på hvorfor jeg har syntes at dette var så godt. Det smakte ganske enkelt mel, noe jeg ikke har spist på ett år.
Har i ett år nå levd helt strikt. Tillott meg på denne ferien og smake på noe av det mannen min spiste. Fikk også servert masse frukt etter maten. Smakte også på ananas, som var min favoritt tidligere. For meg er det en stor forskjell på å smake en bit eller to, og å spise noe. Fant ut at søtt i form av søtsaker som sjokolade og kaker absolutt ikke smaker. Men mer naturlig søtt som f.eks. i ananas og melon oppfattet jeg som mer friskt, og dermed ikke kvalmende søtt.
Jeg tålte i hvertfall å smake. Men som sagt ble det aldri mer enn en bit eller to. Jeg var faktisk spent på dette siden jeg ikke har rørt hverken mel eller sukker på ett år nå.
De som reagerer sterkest på å spise litt karbohydrater er nok de som er på ketolyse og ikke sånne som deg og meg som ligger litt over dem i daglig karbo-inntak. Og vi tåler det nok bedre for jeg blir heller ikke dårlig av å spise litt vanlig brød, litt sjokolade eller noe sånt. Men det smaker ikke så godt lenger da. :)
Jeg åt litt sjokolade og litt pommes frites (stjal litt av min sønn) i går.
Natten var dårlig, magen i opprør, diare hele dagen. Det bare spruter ut.
ARTIG siden vi var på skogmuseumet i hel dag.
:wacko:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.