< Tilbake til oversikten

Kutt av hvetemel - positivt utslag, eller?

Señora sa for siden:

Jeg var konstant tett i det ene neseboret tidligere, og har brukt allergitabletter for å unngå for mye bihulebetennelse.

Etter at jeg begynte på Ketogen kost for snart 3 uker siden kuttet jeg ut allergitablettene også, (mest pga. glemte tabletter).

Men det som er rart er at jeg nå ikke er tett mer i nesen. Jeg har hatt gresspollenallergi (sterk) i mange år, samt hustøvmiddallergi (mild).

Tanken som slo meg er jo at hvete er et kryssallergen mot gress, ikke sant, og siden jeg nå har kuttet hvetemel (samt mye annet rart), kan det da ha seg at det er hvetemelet som har gjort slimhinnene mine så hovne i alle disse årene?

Er det andre som har fått slike utslag i helsen ved å kutte enkelte matvarer?

sistegang sa for siden:

Jeg har misbrukt vanlig nesespray i flere år, fordi jeg alltid var tett i nesa. Jeg brukte og reseptbelagt nesespray og tabletter, har allargi mot pollen, dyr, hustøv og masse matvarer, men ingen ting hjalp. Etter ca 1 mnd i ketose oppdaga jeg at jeg ikke hadde hatt behov for vanlig nesespray på flere dager. Og sånn var det gjennom hele sommeren for meg. Så aldri tilbake til karbohydrater for meg, livskvaliteten er så mye bedre.

Photobscura sa for siden:

Samme her! Var allergisk mot pollen, støv, husdyr og måtte stadig ty til sterkere medikamenter. Etter noen måneder på lavkarbo så var det vekk! Jeg har et langt bedre forhold til vår og sommer, samt at jeg nå har katt :D.

Señora sa for siden:

Jøss, det skal bli gøy å se neste sommer.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.