< Tilbake til oversikten

Forvirret

IdaKristine sa for siden:

Hei, er helt ny her inne og tenkte jeg skulle prøve meg på et innlegg i forumet. Startet med lavkarbo på onsdag, og kroppen var i ketose allerede torsdag. Har testet dette tidligere så vet jeg går inn i ketose fort. De første dagene (ons,tors,fred) har jeg følt meg utrolig vel, men igår og idag har jeg følt meg slapp og trøtt. Nesten ikke orket å trene og blir fortere sulten. Har sjekket med ketostix og jeg er i ketose. Hva kommer dette av? Noen som har opplevd det samme? De tre første dagene spiste jeg atkinsbarer som mellommåltid, har ikke gjort dette igår og idag, kan det ha noen betydning? På forhånd takk! :)

Jorkla sa for siden:

hei.. kan bare snakke av egenerfaring, men da jeg begynte på ketolysekuren var jeg slapp ihvertfall en ukes tid.. Er litt som avrusning tror jeg.. :-P Treninga var ett mareritt men gikk seg til etter ca 3 uker for min del..

IdaKristine sa for siden:

Da får jeg bare håpe det snur seg snart:)

Jorkla sa for siden:

Det er nok individuelt hvor fort det går over.. Men hvis du tenker på hva slags omstilling kroppen din egentlig gjør er det ikke rart man føler seg litt slapp. Den må gå fra å bruke karbohydrater som energikilde til fett. Og dette er en ganske stor prosess for en kropp som hele livet har vært vant til å forbrenne karbohydrater.

Gi det tid og vær tolmodig er vel det eneste rådet jeg kan komme med. Lykke til:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.