< Tilbake til oversikten

Noen som så Viggo på lørdag i går?

Karissima sa for siden:

I går var Marit Christensen gjest i programmet og fortalte om sin vektreduksjon. Først gikk hun ned 40 kg ved å følge et lavkarbokosthold i noen år . På grunn av hjerteproblemer ble hun av legen sin rådet til å gjennomgå en GBP for å gå raskere ned i vekt og resultatet er nå altså 90 kg totalt.

Veggpryd sa for siden:

Fillern, det fikk jeg ikke med meg. Lurer på om det går an å se programmet på nett...? Det må jeg sjekke. :)

Edit: Joda, det går fint! www.nrk.no/nett-tv/klipp/673455/

Carisma sa for siden:

Ja, de tyter fram disse lavkarbo-kjendisene :D Her om dagen sa Øyvind Loven på Radio Norge at han sverget til naturlig mat uten mel og sukker. Sikekrt derfor han plutselig så fem år yngre ut

Supera sa for siden:

Ja, jeg så faktisk det programmet. Det var ikke så mye hun snakket om det, men hun var tydelig for lavkarbo! :snill:

Kitt sa for siden:

Det som festet seg jos meg, selv om jeg så på det pga GBP- biten, var det hun sa om at 30% av oss ikke tåler/takler karbohydrater. Har aldri hørt noen snakke om det tallet før! Interessant!
Om det stemmer, vil det jo si at de statlige retningslinjene kun gjelder for max 70% av befolkningen!:p
Og det er lite, syns jeg!

Supera sa for siden:

Fedon sier:
Insulinresistens er en arvelig tilstand som gjør at insulinet ikke blir utnyttet godt nok i kroppen, og det fører til at mengden insulin i blodet øker. Konsekvensen er at man lett legger på seg og vanskelig går ned i vekt.

Flere vitenskapelige studier anslår at 30-40% av den hvite befolkningen er arvelig disponert for å utvikle forhøyet insulinproduksjon eller insulinresistens. Så mange som 70-80% av befolkningen i Afrika og på det indiske subkontinent er disponert for insulinresistens. Blant de som er overvektige, har så mange som 80 % insulinresistens.

Kitt sa for siden:

Kuuuult! Men da er det jo såååå mye som blir helt feil, da!:(

Bombus sa for siden:

Jøss, det var interessante tall! Skal jeg huske til en eventuell diskusjon om temaet...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.